افغانستان: نیروهای نخبه استرالیایی 39 غیرنظامی افغان را به طور غیرقانونی در میان فرهنگ “خونخواهی” کشته اند

خبرهای روز جهان

ژنرال آنگوس کمپبل ، رئیس نیروی دفاعی استرالیا ، روز پنجشنبه گفت که “در بین برخی از نیروهای نیروهای ویژه استرالیا که در افغانستان خدمت می کنند” یک فرهنگ جنگجو “وجود داشته است.

از یک حادثه ادعایی ، که جزئیات آن برای محافظت از هویت افراد درگیر تغییر داده شده است ، در این سند “احتمالاً ننگین ترین قسمت تاریخ نظامی استرالیا” ذکر شده است.

تحقیقات چهار ساله نیروی دفاعی استرالیا (ADF) در مورد ادعاهای جنایات جنگی در افغانستان ادعا می کند که برخی از فرماندهان گشت ، که به عنوان “نیمه خدایان” رفتار می شدند ، برای رسیدن به اولین قتل ، از سربازان کوچک ترجیح می دهند که زندانیان را شلیک کنند ، ” این گزارش آنچه را كه گفته می شود “اطلاعات معتبری” است كه گفته می شود سلاح ها یا رادیوهای دستی بعضاً توسط یك جسد قرار داده می شوند تا به نظر برسد فرد در عمل كشته شده است ، ارائه می شود.

بر اساس این گزارش ، هیچ یک از 39 مورد قتل غیرقانونی غیرقانونی در گرماگرم جنگ اتفاق نیفتاده است ، و افغانانی که کشته شده اند غیر رزمنده بوده یا دیگر مبارز نیستند.

كمبل “صادقانه و بدون قید و شرط” از مردم افغانستان بخاطر رفتاری كه در این گزارش ادعا شده عذرخواهی كرد. وی گفت: “این امر می توانست زندگی خانواده ها و جوامع افغان را از بین ببرد و موجب درد و رنج بی اندازه شود.”

ADF توصیه می کند که پلیس فدرال استرالیا (AFP) از 19 نفر از نیروهای ویژه استرالیا در مورد 36 مورد ادعای جنایت جنگی ، از جمله قتل و رفتار بیرحمانه با افراد غیرمجاز در افغانستان بین سال های 2009 تا 2013 تحقیق کند.

كمبل گفت كه او تمام 143 توصيه پرسش را پذيرفته است.

جزئیاتی از پرچم استرالیا بر روی یک سرباز ارتش استرالیا در تاریخ 09 مه 2019 در سیمور استرالیا.

برخی از متهمان هنوز در ارتش هستند

در مارس 2016 ، تحقیق و تفحص توسط نیروی دفاعی استرالیا ، تحت رهبری سرلشکر پاول بریتون ، برای تحقیق در مورد ادعاها مبنی بر اینکه “نیروهای ویژه استرالیا” قانون درگیری مسلحانه در افغانستان را بین سالهای 2005 و 2016 نقض کرده اند “تشکیل شد.

نقش استرالیا در جنگ افغانستان به دو مرحله تقسیم شد – عملیات دمپایی از سال 2001 تا 2014 ، و پس از آن نیروهای امنیتی افغانستان بیشتر جنگ را به دست گرفتند و سپس عملیات بزرگراهی در حال انجام است که از سال 2015 آغاز شد.

بیش از 26000 سرباز استرالیایی در طول عملیات دمپایی در افغانستان خدمت کردند که 41 نفر از آنها هنگام جنگ در آنجا کشته شدند. بر اساس وب سایت وزارت دفاع ، هنوز حدود 80 پرسنل از نیروهای دفاعی استرالیا در افغانستان حضور دارند که بیشتر در زمینه پشتیبانی و آموزش شرکت دارند.

کمبل گفت که برخی از سربازانی که در این گزارش به جنایات جنگی متهم شده بودند هنوز در ارتش استرالیا مشغول خدمت هستند.

کمبل گفت: “من رئیس ارتش را راهنمایی کردم تا به صورت موردی شرایط و ماهیت آن خدمات را بررسی کند و او بلافاصله این کار را انجام خواهد داد.”

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دولت افغانستان ، ساعاتی قبل از انتشار گزارش بمب ، نخست وزیر استرالیا ، اسکات موریسون ، رئیس جمهور افغانستان در مورد سوisc رفتار سربازان استرالیایی در افغانستان ، با اشرف غنی تماس گرفت.

در این بیانیه آمده است: “(موریسون) به رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد تحقیقات و اطمینان از عدالت اطمینان داد.” دولت افغانستان گفت ، ماریس پین ، وزیر امور خارجه استرالیا نیز نامه ای ارسال کرد و در آن عذرخواهی خود را تمدید کرد.

نیشانک موتونی ، معاون واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان در کابل ، گفت که گزارش این تحقیق به احتمال زیاد افغان ها را “احساس ناامیدی ، استحقاق و عصبانیت می کند که نیروهای خارجی به راحتی می توانند با قتل خونسرد کنار بیایند”.

وی گفت: “این گزارش به طالبان این امکان را می دهد تا نیروهای خارجی را مقصر رنج غیرنظامیان افغان بدانند حتی اگر جنگجویان طالبان مسئول مرگ بیش از 100000 غیرنظامی در دهه گذشته باشند” ، وی افزود که ممکن است پرسنل استرالیایی باقی مانده در افغانستان تحت تهدید به تلافی.

ویلیام مالئی ، استاد دیپلماسی در دانشگاه ملی استرالیا ، گفت که نوع بی رحمی ادعا شده در این گزارش برای تلاش های ائتلاف ضرر دارد.

ملئی گفت: “اگر می خواهید به نتیجه استراتژیكی برسید كه اهداف شما را حفظ كند ، این كار را با نشان دادن بهتر بودن از طرف مقابل انجام می دهید. اگر به سطح آنها برسید ، واقعاً آن را از دست داده اید.”

جنایات جنگی در افغانستان

سربازان ایالات متحده و انگلستان ، دو نفر از شرکای ائتلاف استرالیا در افغانستان ، نیز با اتهامات ارتکاب قتل های غیرقانونی روبرو شده اند.

به گفته دادستان های ارتش آمریكا ، گروهی از سربازان ارتش آمریكا از ژانویه 2010 غیرنظامیان افغان را برای ورزش كشتند.
این قضیه زمانی خشم بین المللی را برانگیخت که روزنامه اشپیگل ، یک مجله خبری آلمانی ، عکس هایی را منتشر کرد که نشان می داد دو تن از سربازان بر روی اجساد مردگان افغان ژست گرفته اند. در نوامبر 2011 ، سردار ستاد فرماندهی گروه “تیم کشتن” نامیده شد. کالوین آر. گیبس ، به 10 سال حبس ابد با واجد شرایط بودن برای آزادی مشروط محکوم شد.

یک دادگاه نظامی نظامی گیبس را به جرم قتل سه غیرنظامی افغان ، قطع غیرقانونی قطعات اجساد آنها برای نگهداری به عنوان “سوغات” و سلاح های کاشتن برای این افراد گویا گویی که آنها جنگجویان طالبان کشته شده در درگیری های آتش سوزی هستند ، مقصر شناخته شد.

پنج سرباز به دلیل نقش های مختلف در این توطئه محکوم شدند. ارتش گفته است ، شش سرباز دیگر ، از جمله یكی كه با یك افغان مرده عکس می گرفت ، معاملات اعتراض را پذیرفتند.

سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، دو سرباز ارتش آمریكا را كه در افغانستان خدمت كرده بودند ، عفو كرد. یکی از کسانی که در سال 2013 به دلیل دستور دادن به افرادش برای شلیک به سه مرد غیرمسلح با موتور سیکلت در افغانستان به جرم قتل در درجه دوم مقصر شناخته شده بود. وی در حال گذراندن حکم 19 ساله زندان بود که ترامپ وی را عفو کرد. دیگری به قتل یک مرد بازداشت شده افغان در سال 2010 متهم شده بود ، اما قبل از محاکمه مورد عفو قرار گرفت.
در همین حال ، تحقیقات انگلیس در مورد ادعای قتل غیرقانونی توسط نظامیان انگلیسی در افغانستان ، عملیات نورتمور ، در سال 2017 بدون هیچ گونه اتهامی متوقف شد.

در یک پرونده جداگانه ، یک نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در دادگاه نظامی به جرم تیراندازی به یک زندانی طالبان غیر مسلح در سال 2011 محکوم شد و به حبس ابد محکوم شد.

محکومیت وی در دادگاه تجدید نظر به قتل عام کاهش یافت و در سال 2017 پس از سه سال تحمل زندان از زندان آزاد شد.