اعتراض کشاورزان هند: هزاران نفر دهلی را علیه قوانین مقررات زدایی جمع می کنند

خبرهای روز جهان

کشاورزان ایالت های پنجاب ، هاریانا و اوتار پرادش در نزدیکی هفته گذشته با تراکتور و پیاده در حومه دهلی نو شروع به ورود کردند ، به گفته رهبران اعتراض ، جاده ها را بستند و اردوگاه های موقت ایجاد کردند. برخی در جاده یا در تراکتور خود می خوابیدند و چندین مکان عبادی به معترضین غذا می دادند.

پلیس تلاش کرد جلوی ورود معترضین به شهر را بگیرد. به گفته مانوج یداو ، یک مقام ارشد پلیس از هاریانا ، آنها پنجشنبه و جمعه پس از آنکه معترضان با سنگ اندازی به مأموران پلیس سنگ و آسیب دیدند به اموال عمومی ، گاز اشک آور و توپ شلیک کردند.

کشاورزان نسبت به قوانینی که در ماه سپتامبر تصویب شد ، نارندرا مودی ، نخست وزیر هند ، اعتراض دارند ، گفت كه به گفته نخست وزیر هند ، نارندرا مودی ، استقلال بیشتری برای تعیین قیمت های خود و فروش مستقیم به مشاغل خصوصی ، مانند زنجیره های سوپرماركت ، به کشاورزان بیشتر می دهد.

اما این اقدام باعث خشم کشاورزان هند شده است ، آنها می گویند که قوانین جدید با تسهیل بهره برداری شرکت های بزرگ از کارگران کشاورزی که بیش از نیمی از 480 میلیون نفر نیروی کار هند را تشکیل می دهند ، بر اساس آخرین سرشماری هند در هند ، وضعیت آنها را بدتر خواهد کرد. 2011

به گفته آشوتوش میشرا ، هماهنگ کننده رسانه سازمان دهنده اعتراضات All India Kisan Sangharsh کمیته ، که حدود 200 اتحادیه کشاورز را نمایندگی می کند ، ده ها هزار تظاهرکننده در هر سه مرز دهلی نو تجمع کرده اند – یک خط معترض در یکی از مرزها امتداد دارد برای 30 کیلومتر (19 مایل) ، او گفت.

پلیس برای جلوگیری از ورود معترضین به مرکز شهر برای برگزاری تحصن ، موانع ایجاد کرده و جاده ها را حفر کرده است. میشرا انتظار دارد در روزهای آینده کشاورزان بیشتری از سراسر کشور به اعتراضات بپیوندند.

این در حالی است که دهلی نو کانونی برای Covid-19 در کشوری است که در حال حاضر بیش از 9.4 میلیون مورد گزارش شده را گزارش کرده است که بیشترین میزان در هر کشوری است که از ایالات متحده منع شده است.

موکوت سینگ ، رئیس اتحادیه کشاورزان گفت: “ما سعی می کنیم از کوید خسته شویم اما گزینه دیگری نداریم – این مسئله زندگی و مرگ است.” در شمال ایالت اوتار پرادش ، که هزاران نفر را در اعتراض در ایالت خود هدایت می کند ، و می گوید اواخر این هفته به معترضان در دهلی پیوست.

وی گفت: “ما کسانی هستیم که وقتی کل کشور در حصر بود غذا ، شیر و سبزیجات تهیه کرده ایم – ما هنوز در مزارع زحمت می کشیدیم.” “این دولت است که با معرفی این قوانین در طول کوید ما را در معرض خطر قرار داده است.”

اعتراضات در مورد چیست

برای چندین دهه ، دولت هند قیمت های تضمینی را برای کشاورزان برای محصولات خاص ارائه می دهد و اطمینان طولانی مدت را به آنها می دهد تا بتوانند برای چرخه محصول بعدی سرمایه گذاری کنند.

طبق قوانین قبلی ، کشاورزان مجبور بودند کالاهای خود را در کمیته بازار محصولات کشاورزی ایالت خود بفروشند ، جایی که حداقل قیمت حداقل توافق شده دولت را تضمین می کردند. محدودیت هایی برای افرادی که می توانند در حراجی خریداری کنند وجود داشت و برای کالاهای اساسی قیمت ها محدود شده بود.

قوانین جدید مودی ساختار کمیته را از بین می برد و به کشاورزان اجازه می دهد کالاهای خود را به هر قیمت به هر کسی بفروشند. کشاورزان آزادی بیشتری در انجام کارهایی مانند فروش مستقیم به خریداران و فروش به سایر ایالت ها دارند.

کشاورزان در روز پنجم اعتراض به قوانین اصلاحات مزرعه در مرز سینگو در 30 نوامبر 2020 در دهلی نو ، هند غذا تهیه می کنند.

مودی گفت: افزایش رقابت در بازار چیز خوبی است زیرا خواسته های کشاورزان برای درآمد بالاتر را برآورده می کند و به آنها حقوق و فرصت های جدید می دهد.

مودی روز دوشنبه در اعتراض به اعتراض کشاورزان در پایتخت گفت: “کشاورزان باید از یک بازار بزرگ و جامع که کشور ما را به روی بازارهای جهانی باز می کند استفاده کنند.” وی امیدوار است که این امر باعث جذب سرمایه گذاری خصوصی در صنعت کشاورزی شود که با مدرن شدن سایر بخشهای اقتصاد کشور عقب مانده است.

اما کشاورزان بحث می کنند که این قوانین می تواند به شرکت های بزرگ در کاهش قیمت کمک کند. در حالی که اگر تقاضا وجود داشته باشد ، کشاورزان می توانند محصولات را با قیمت های بالاتر بفروشند ، برعکس ، آنها می توانند سالها که عرضه بیش از حد در بازار وجود دارد ، برای دستیابی به حداقل قیمت تلاش کنند.

سینگ ، کشاورز اوتار پرادش ، گفت که حذف تضمین های قیمت زندگی را برای کشاورزان سخت تر می کند.

وی گفت: “در بین کشاورزان عصبانیت زیادی وجود دارد.” وی افزود: “ما حتی كمترین قیمت حمایتی را كه در حال حاضر اعلام شده است ، دریافت نمی كنیم – حذف این محافظتها و سهولت ورود شركتها به طور كامل ما را خریداری خواهد كرد.”

چرا اینقدر مسائل سیاسی داغ است

کشاورزی منبع اصلی تأمین معیشت حدود 58٪ از جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند است ، به این معنی که کشاورزان بزرگترین بلوک رای دهندگان در این کشور هستند.

این امر باعث شده است كه كشاورزی به یك موضوع اصلی سیاسی تبدیل شود و كشاورزان سالها برای افزایش حداقل قیمت های تضمینی بحث می كردند.

در اعتراض به قوانین جدید مزرعه مرکز در مرز سینگو در نزدیکی دهلی ، هند در 30 نوامبر 2020 ، پرسنل امنیتی برای جلوگیری از ورود کشاورزان به پایتخت ملی مستقر شدند.
در تلاش برای جلب کشاورزان ، حزب هندوی ملی هندو بهاریا جاناتا (BJP) در اعلامیه انتخابات عمومی خود در سال 2014 گفت که تمام قیمت های محصول باید حداقل 50٪ بالاتر از هزینه های تولید ثابت شود. در سال 2016 ، مودی قول داد که بخش کشاورزی کشور را با هدف افزایش دو برابر درآمد کشاورزان تا سال 2022 تقویت کند.

مودی و دولت او همچنان اصرار دارند كه از كشاورزان حمایت می كنند.

وی از قوانین جدید به عنوان “لحظه آبخیزداری“مودي” علاوه بر اينكه اين اقدام را بسيار به تأخير انداخته است ، اظهارنظر نكرده است كه چرا اين اقدام را در طي همه گيري كه باعث ركود اولين ركود هند در دهه هاي گذشته شده است ، انتخاب كرد.

نارندرا سینگ تومار ، وزیر کشاورزی و رفاه کشاورزان گفت: “دولت هند به رهبری نخست وزیر مودی همیشه در حل مشکلات کشاورزان تعهد کامل داشته و همچنان در کنار آنها خواهد بود.”

تومار از کشاورزان خواست تا اعتراضات خود را کنار بگذارند و در عوض مسائل خود را با دولت در میان بگذارند – اگرچه تاکنون ، مودی هیچ نشانه ای از تسلیم خواسته های معترضان نشان نداده است.