استرالیا خواستار عذرخواهی است زیرا توییت های ژائو لیجیان در چین “تصویر جعلی” از تهدید سرباز به کودک را منتشر کرده است

خبرهای روز جهان

این تصویر که در پس زمینه پرچم های استرالیا و افغانستان تنظیم شده است ، صبح روز دوشنبه به وقت پکن از حساب تایید شده توئیتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین ژائو لیجیان با عنوان: “شوکه شده از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی” به اشتراک گذاشته شد.

این جدال آخرین نمونه از ایجاد روابط بین دو کشور است ، علی رغم اینکه چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا است ، تنش ها افزایش یافته است.

موریسون گفت استرالیا خواستار عذرخواهی از وزارت امور خارجه چین است و همچنین با توییتر تماس گرفته و از این غول شبکه های اجتماعی خواسته است پست را برکنار کند.

وی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “این کاملاً ظالمانه است و از هر لحاظ قابل توجیه نیست.” “دولت چین باید از این پست کاملاً شرمنده باشد. این باعث می شود آنها از دید جهانیان کاسته شوند.

“این یک تصویر دروغین و شرمساری وحشتناک برای نیروهای بزرگ دفاعی ما و مردان و زنانی است که بیش از 100 سال با آن لباس خدمت کرده اند.”

چگونه یک

CNN برای ارسال نظر با توییتر تماس گرفته است.

این توئیت پس از یک گزارش رسمی طولانی مدت منتظر اعلام شد که در 19 نوامبر منتشر شد مبنی بر اینکه نیروهای نخبه استرالیایی 39 غیرنظامی و زندانی افغان را به طور غیرقانونی در محیطی ک where “خونخواهی” و “قتل های رقابتی” یک قاعده بود ، کشتند.

به دنبال این گزارش ، نیروی دفاعی استرالیا (ADF) در جهت اخراج 13 سرباز گام برداشته و به پلیس فدرال توصیه کرده است که 36 مورد جنایت جنگی را تحقیق کند.

جنرال آنگوس كمبل ، رئیس ADF گفته است كه در میان برخی از نیروهای نیروهای ویژه استرالیا كه در افغانستان خدمت می كنند ، “فرهنگ جنگجو” وجود داشته است.

ADF به دنبال این گزارش 13 سرباز خود را اخراج کرد و به پلیس فدرال توصیه کرد که در مورد 36 مورد جنایت جنگی تحقیق کند.

هوآ چونينگ ، سخنگوي وزارت امور خارجه چين ، هنگامي كه روز دوشنبه در يك نشست خبري در مورد اين توييت س askedال شد ، استراليا را به ارتكاب جنايات سنگين در افغانستان متهم كرد.

وی افزود: طرف استرالیایی چنان واكنش شدیدی به توئیت شخصی همكار من نشان داد ، آیا این بدان معنی است كه نشان دهد منطقی است كه برخی از سربازان استرالیایی با خونسردی مردم بی گناه را در افغانستان بكشند و غیرمنطقی نیست كه كسی این جنایت سرد را محكوم كند؟ ” او گفت.

وی افزود: آنچه دولت استرالیا باید انجام دهد این است كه كاملاً بیندیشد ، مجرمان را به محضر عدالت بكشاند ، از مردم افغانستان عذرخواهی رسمی كند و با افتخار به جامعه جهانی قول دهد كه دیگر هرگز مرتكب این جنایت وحشتناک نخواهند شد.

روابط رو به زوال است

روابط چین و استرالیا سالهاست که مات و مبهم است ، اما پس از آنکه موریسون در آوریل خواستار تحقیق بین المللی در مورد ریشه بیماری همه گیر ویروس کرونا شد ، این روابط وخیم تر شد امسال.

دولت چین پیشنهاد موریسون را “دستکاری سیاسی” خواند.

از ماه مه ، صادرات سودآور استرالیا به چین – از جمله شراب ، جو و گوشت گاو – با موانع پکن روبرو شده است ، از جمله تعرفه های بالا ، تحقیقات ضد یارانه و تأخیرهای طولانی در ترخیص گمرک.

در ماه سپتامبر ، دو خبرنگار آخر سازمان های خبری استرالیا در چین پس از اینکه مقامات در مورد پرونده امنیت ملی شامل چنگ لی ، روزنامه نگار استرالیایی که برای رسانه های دولتی چین کار می کرد ، مورد تهاجم قرار گرفتند ، تخلیه شدند. در اوایل این ماه ، ژائو گفت که دولت چین هیچ تقصیری در خرابی روابط ندارد – در عوض ، “اقدامات اشتباه” استرالیا دلیل اصلی روابط “رکود شدید” بود.

در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ، موریسون “تنش” در روابط استرالیا و چین را تأیید کرد ، اما او گفت که راه مقابله با آنها گفتگو است.

وی گفت: “من امیدوارم كه این واقعه نسبتاً وحشتناك امیدوار باشد كه منجر به نوع مجددی شود كه در آن می توان این گفتگو را از سر گرفت.” “این نحوه برخورد شما با آنها نیست.”

بن وستکات از CNN در تهیه گزارش همکاری داشت.