آل جافی، کاریکاتوریست مجله مد، در سن 102 سالگی درگذشت

خبرهای روز جهان

آل جافی، کاریکاتوریست برنده جایزه و رکوردشکنی که بیشتر به خاطر همکاری با نشریه طنز معتبر مجلۀ مد شهرت داشت، درگذشت.
فانی تامسون نوه او به نیویورک تایمز گفت که او روز دوشنبه در سن 102 سالگی در بیمارستانی در منهتن به دلیل نارسایی چند سیستمی درگذشت.
Jaffee که هنرمندی پرکار است، رکورد جهانی گینس را برای طولانی‌ترین کار به عنوان یک هنرمند طنز دارد که با اولین انتشار او در Joker Comics در سال 1942 آغاز شد. او فقط سه سال پیش، در سال 2020 از Mad بازنشسته شد. او برای اطلاعات بیشتر به مجله کمک کرده بود. بیش از 50 سال

او پیشگام برخی از تأثیرگذارترین ویژگی‌های مجله بود، از جمله «پاسخ‌های سریع به سؤالات احمقانه»، که در آن یک سؤال بی‌نظیر منجر به طعنه‌های غیرمنتظره‌ی متعددی می‌شود، یا تاشو دیوانه، صفحه پشتی مجله، که وقتی تا می‌شد، هوشمندانه یک اثر را برمی‌گرداند. به تصویر دیگری که قبلاً پنهان شده بود.

این تاشو که در سال 1964 برای تقلید از تاشوهای براق پلی‌بوی و نشنال جئوگرافیک شروع شد، به یک محبوبیت و نمادی تأثیرگذار از ضرب و شتم تبدیل شد.

سردبیر مجله Mad John Ficarra با هنرمندان و نویسندگان این نشریه سام ویویانو، آل جافی، نیک مگلین، دیک دبارتولو، مارک فردریکسون، ترزا برنز پارکورست، جو رایولا و چارلی کاداو در کامیک کان نیویورک در 6 اکتبر 2017 صحبت می کند. .

سردبیر مجله Mad John Ficarra با هنرمندان و نویسندگان این نشریه سام ویویانو، آل جافی، نیک مگلین، دیک دبارتولو، مارک فردریکسون، ترزا برنز پارکورست، جو رایولا و چارلی کاداو در کامیک کان نیویورک در 6 اکتبر 2017 صحبت می کند. . اعتبار: برایان بددر/گتی ایماژ

مد روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: یک خالق فروتن و مهربان، حضور آل، تفسیر اجتماعی زیرکانه‌اش، و سرگرمی بی‌پایان او در فراز و نشیب‌های زندگی، ساختار این مجله را شکل داده است.

جیم لی، مدیر خلاقیت و ناشر دی سی می گوید: «ال جافی مرد فوق العاده با استعدادی بود که قلب ما را تحت تأثیر قرار داد و هرگز نتوانست ما را بخنداند. او بالاترین تمجیدها و تمجیدها را در دنیای تصویرسازی و کمیک به دست آورد.

Jaffee در طول زندگی طولانی خود چندین جایزه برای تقلید و طنز هوشمندانه خود دریافت کرد، از جمله جوایز روبن به عنوان بهترین کاریکاتوریست سال که در سال 2008 اهدا شد.

این مجله گفت که او در سال 2013 به تالار مشاهیر ویل آیزنر و در سال 2014 به تالار مشاهیر انجمن تصویرگران معرفی شد و آرشیو آثار او در دانشگاه کلمبیا نگهداری می شود.

جان فیکارا، سردبیر سابق Mad که بیش از 35 سال با Jaffee کار کرده است، می گوید: «در قلب آل، یک شرور بود. او همیشه برقی بازیگوش در چشمانش داشت و این حساسیت را به هر چیزی که خلق می کرد می آورد.

“یک گنجینه ملی”

جافی که در سال 2016 رکورد جهانی گینس خود را برای طولانی‌ترین کار به عنوان یک هنرمند طنز دریافت کرد، درباره دوران حضور خود در مجله مد گفت: «چیزهای زیادی در این مکان وجود دارد که در طول سال‌هایی که من عاشق شدم، به ویژه کارکنان دیوانه بسیار بودند. سخت، اما بسیار منصفانه و بسیار خوب.

وقتی آنها به من گفتند که کاری که من انجام می‌دهم فقط 90 درصد کار می‌کند و باید در مورد 10 درصد دیگر کاری انجام داد، به معنای واقعی کلمه دیوانه‌ام کرد، اما من نمی‌توانستم با آنها بحث کنم، زیرا آنها درست می‌گفتند. بنابراین این یکی از آنها بود. خوشایندترین سفرهایی که در آن بوده ام و مجبور نبودم چمدانم را چک کنم.”

سام ویویانو، کارگردان سابق هنری Mad در روز دوشنبه در ادای احترام این مجله گفت که کاریکاتوریست مورد احترام و احترام است.

ویویانو گفت: “این یک رویداد بود که آل برای گذاشتن یک Fold-In به دفاتر Mad مراجعه می کرد.” تمام کارکنان به مدت یک ساعت جمع می شدند تا به صحبت های او درباره زندگی و حرفه شگفت انگیزش گوش دهند.»

سوزی هاچینسون، مدیر هنری فعلی مد، اضافه کرد: “ال روح واقعی ماد را تجسم می بخشد و بسیاری از طنز پردازان، کاریکاتوریست ها و خلاقان برای نسل های آینده از آثار او الهام می گیرند.”

او یک گنجینه ملی بود، و کار کردن و آموختن از چنین روحی مبتکر، دلسوز و کاملا خلاق، بهترین باند اصلی احمق ها، باعث افتخار بود.