آتشفشان جزیره سفید: مقامات نیوزیلند اتهاماتی را درباره فوران مرگبار مطرح کردند

خبرهای روز جهان

جزیره سفید ، که با نام مائوری خود Whakaari نیز شناخته می شود ، یک آتشفشان فعال در سواحل جزیره شمالی نیوزیلند است. این یک مقصد محبوب گردشگری بود قبل از اینکه در دسامبر 2019 فوران کند و راهنماهای محلی و بازدید کنندگان را به کام مرگ بکشاند.

تنظیم کننده امنیت و بهداشت محل کار این کشور ، WorkSafe نیوزلند ، روز دوشنبه اعلام کرد که علیه 10 سازمان و سه نفر ادعا کرده است که آنها برای اطمینان از سلامتی و ایمنی کارگران و بازدید کنندگان از جزیره سفید آنچه را که به طور منطقی عملی بود ، انجام نداده اند.

سازمان ها هر کدام با حداکثر 1.5 میلیون دلار نیوزلند (1.1 میلیون دلار) جریمه روبرو می شوند ، در حالی که افراد با حداکثر جریمه 300000 دلار نیوزلند (211000 دلار) جریمه می شوند.

فیل پارکز ، مدیر اجرایی WorkSafe گفت: “این یک اتفاق غیر منتظره بود ، اما این به معنای غیر قابل پیش بینی بودن آن نیست و وظیفه اپراتورها این است که از افرادی که تحت مراقبت خود هستند محافظت کنند.

در هفته های قبل از فوران ، سرویس نظارت بر آتشفشان نیوزیلند GeoNet سطح هشدار را در جزیره وایت به سطح 2 از 5 افزایش داد ، به این معنی “ناآرامی های آتشفشانی متوسط ​​تا شدید” وجود دارد.
در زمان انفجار چهل و هفت نفر در جزیره بودند ، از جمله ماه عسل و خانواده ها ، و پارکز گفت که آنها با این انتظار که سیستم ها برای اطمینان از اینکه آن را به خانه امن تبدیل کرده اند ، به آنجا رفته اند.

وی گفت: “این انتظاری است كه در قلب فرهنگ سلامت و ایمنی ما وجود دارد.” “به عنوان یک کشور ما باید این فاجعه را بررسی کنیم و بپرسیم آیا واقعاً آنقدر تلاش می کنیم که مادران ، پدران ، فرزندان و دوستانمان در پایان هر روز سالم و ایمن به خانه ما بیایند.”

این اتهامات به دنبال تحقیقاتی است كه پاركس آن را “گسترده ترین و پیچیده ترین” در تاریخ WorkSafe توصیف كرد. WorkSafe گفت که در مورد نجات و بهبودی قربانیان تحقیق نکرده است ، به این معنی که هیچ یک از اتهامات مربوط به تلاش بعد از فوران نیست.

WorkSafe نام طرفین متهم را نمی برد ، زیرا آنها ممکن است در اولین جلسه دادگاه در ماه دسامبر به دنبال سرکوب نام باشند.

اما برخی احزاب تایید کرده اند که در این ماجرا دخیل هستند GNS Science – یک سازمان تحقیقاتی تاج که فعالیت آتشفشانی را رصد می کند – در بیانیه ای اعلام کرد که با اتهاماتی روبرو است. GNS گفت: “ما در كنار مردم و علم خود ایستاده ایم – كه ما به نفع NZ ادامه خواهیم داد.”

آژانس ملی مدیریت اضطراری – نهادی دولتی که دفاع مدنی کشور را اداره می کند – نیز تأیید کرده است که با اتهاماتی روبرو است.
نخست وزیر Jacinda Ardern گفت افکار نیوزیلندی ها با خانواده کسانی است که دچار خسارت یا جراحت شده اند.

وی گفت: “هیچ فرایند ساده ای از اینجا وجود ندارد ، اما این کار WorkSafe است که مطمئن شود اگر سوالی برای پاسخ دادن وجود دارد که آنها نقش دارند و اتهام آنها را بر عهده دارند.”