دیپلماسی رشته فرنگی در Yaoji Chaogan: غذاخوری ها به رستوران معروف پکن که بایدن در سال 2011 از آن بازدید کرد سرازیر می شوند

خبرهای روز جهان

به نظر می رسد این شامل مالک Yaoji Chaogan ، یک رستوران پکن باشد که در سال 2011 از بایدن استقبال کرد.

اندکی پس از آنکه بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده اعلام شد ، غذاخوری صف های غذاخوری های کنجکاو چینی را به خود جلب کرد و امیدوارند آنچه را که رئیس جمهور منتخب 9 سال پیش خورده است ، نمونه برداری کند.

مالک یائو یان به CNN Travel گفت: “من فکر می کنم که تا حدی نشان دهنده چگونگی علاقه مردم به کمپین بایدن است.”

“حالا ، وقتی مردم به پکن می آیند ، چه برای کار یا مسافرت ، آنها فقط نمی خواهند برخی از مناطق دیدنی یا مکانهای تاریخی را ببینند ؛ آنها همچنین می خواهند فرهنگ غذایی پکن را تجربه کنند. وقتی مردم شنیدند که بایدن به رستوران ما رفته است ، آنها به اینجا آمدند تا ببینند او قبلاً چه چیزی را امتحان کرده است. “

بازدید معروف سال 2011

بایدن ، که در آن زمان به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده به پكن سفر می كرد ، در 18 اوت 2011 ، در یک غذاخوری متعلق به خانواده بدون حاشیه توقف بدون توقف كرد.

یائو به یاد می آورد: “ورود او شام را شگفت زده و خوشحال كرد.”

“معاون رئیس جمهور بایدن بسیار راحت و شوخ طبع بود. مردم هر از چند گاهی او را تشویق می کردند. او از بودن در کنار غذاخوری های چینی خوشحال بود. او نوه خود را معرفی کرد و سپس با غذاخوری ها عکس گرفت و با آنها تبادل نظر کرد. غذاهای ما و همچنین در مورد غذای ما نظرات خوبی داد. او فکر کرد که این غذا خوشمزه است. “

Yaoji Chaogan (ترجمه شده به عنوان “کبد سرخ شده یائو”) در Chaogan ، یک خورشت معروف پکن که دارای کبد و روده گوشت خوک است ، تخصص دارد.

با این حال ، بایدن غذای کله پاچه را شجاع نکرد.

او و تیم بازدید کننده – که یک مهمانی پنج نفره بود – پنج بشقاب zha jiang mian (رشته فرنگی با خمیر لوبیا) ، 10 نان بخار پز شده ، خیار خرد شده ، سیب زمینی خرد شده و سالاد یام کوهی سفارش داد.

رشته فرنگی جو بایدن پکن یاوجی چائوگان

بایدن در سفر 2011 خود از انواع وعده های غذایی محلی معروف ، از جمله نان های بخارپز و رشته های سرخ شده نمونه برداری کرد.

کوین فرایر / گتی ایماژ AsiaPac / گتی ایماژ

پس از صرف وعده غذایی وی ، “مجموعه بایدن” – شامل مواردی که وی نمونه برداری کرده است – به افتخار وی به فهرست اضافه شد.

“من ناامید نشدم [that he didn’t try Chaogan]یائو می گوید: “چائوگان بی نظیر است. ساکنان محلی پکن طعم غذا را از کودکی می دانند و بیشتر به خوردن آن عادت دارند. اما برای دوستان از جاهای دیگر ، آنها ممکن است عادت به خوردن آن نداشته باشند. همچنین ، خواست خود بایدن بود که به یاوجی بیاید و ما هیچ توصیه ای برای او نکردیم.

“اما هنوز ، بایدن فرهنگ غذایی چینی را به خوبی می داند ، زیرا او رشته فرنگی با خمیر لوبیا سفارش داده است ، که یک غذای اصیل و نمایانگر پکن است.”

رسانه های محلی خاطرنشان کردند که بایدن به دلیل برهم زدن ناهار همنوع غذاخوری خود عذرخواهی کرد و 100 یوان (15 دلار) بابت وعده غذایی 79 یوان تیمش پرداخت کرد. گفته می شود که وی از رستوران خواسته است تا این تغییر را حفظ کند زیرا این رسم معمول ایالات متحده است و همچنین ژست پرداخت هزینه های ناخوشایند آنها را ایجاد کرده است.

توقف بسیار تبلیغاتی توسط رسانه های چینی “دیپلماسی رشته” لقب گرفت.

یائو می گوید: “ما به عنوان یک تجارت ، خوشحال بودیم که فرهنگ غذایی کشورمان را به دوستان خارجی معرفی کردیم.” “ما بسیار افتخار کردیم که توانستیم به آنها اجازه دهیم غذای چینی ما را بچشند.”

“ما در هر زمان از او استقبال می کنیم”

اگرچه این بازدید فقط 20 دقیقه طول کشید ، اما برای رونق کسب و کار Yaoji Chaogan کافی بود. این فروشگاه که بیش از 30 سال پیش تأسیس شده بود ، شعبه دوم خود را در سال 2012 افتتاح کرد. آنها در حال حاضر دارای سه مرکز فروش هستند.

و اکنون پیروزی بایدن موج جدیدی از علاقه را به غذاخوری اصلی 40 نفره یائوجی چائوگان ، واقع در نزدیکی گولو (برج طبل) تاریخی پایتخت چین ، آورده است.

به دنبال پیروزی اخیر وی ، مردم محلی و رسانه های گرسنه آمدند تا از دیواری پوشانده شده در عکسهای دیدار رئیس جمهور منتخب عکس بگیرند و “مجموعه بایدن” را سفارش دهند.

“وقتی بایدن از من دیدار کرد ، من هنوز در دانشگاه بودم. چه کسی فکر می کرد نه سال بعد ، این آقا بزرگ آرزوی ریاست جمهوری خود را برآورده کرده است. امیدوارم که روابط چین و آمریکا به زودی از حاشیه دوران ترامپ خارج شود.” بر اساس گزارشی در تایوان تایمز تایمز ، یک رستوران غذا بخورید.
رشته فرنگی جو بایدن پکن یاوجی چائوگان

بایدن ، همراه با نوه اش ، در آگوست 2011 به دیدار یائوجی چائوگان رفت.

استخر / گتی ایماژ AsiaPac / گتی ایماژ

یک غذاخوری دیگر در مورد افزایش قیمتها طی سالها اظهار نظر کرد و خاطرنشان کرد که یک کاسه رشته فرنگی اکنون 18 یوان (2.70 دلار) است. 9 سال پیش 9 یوان (1.40 دلار) بود.

Yaoji Chaogan طی سالهای گذشته نظرات مناسبی را جمع آوری کرده و دارای امتیاز 3.94 از هر پنج ستاره در دیانپینگ ، محبوب ترین سایت بررسی مواد غذایی چین است.

بیشتر منتقدین به دلیل آشپزخانه و همچنین صبحانه به سبک پکن – Yahaoquan (حلقه های خمیر سرخ شده عمیق) به همراه شیر لوبیای ماش به Yaoji می روند.

یائو می گوید: “اگر بایدن هنگامی كه رئیس جمهور آمریكا شد فرصتی برای آمدن به پكن پیدا كرد ، امیدوارم بتواند دوباره به رستوران ما بیاید تا دوباره غذاهای پكن را بچشد.”

“به عنوان یک دوست قدیمی و به عنوان یک غذاخوری ، ما در هر زمان از او استقبال می کنیم.”

این اولین بار نیست که یک شخصیت سیاسی در خیابان های محلی چین غذا می خورد.

یک “رئیس جمهور” پس از آنکه در سال 2013 ناهار کوفته ای RMB21 (2 دلار) خود را در صف قرار گرفت ، پرداخت و تحویل داد ، او در کوپه بخار پز Qing-Feng ایجاد شد.

خی همچنین با مراجعه به یک فروشگاه رشته ماکارونی در فوژو ، بیش از دو دهه پیش ، به افزایش فروش ماکارونی خون خوک کمک کرد. وی در سال 2014 برای ملاقات دیگری بازگشت.