Roblox ، پلتفرم عظیم بازی های بین المللی ، عمومی می شود

خبرهای روز جهان

این شرکت درآمد 589 میلیون دلاری و گردش نقدی عملیاتی 345 میلیون دلاری را برای 9 ماه منتهی به سپتامبر گزارش کرد. با توجه به پرونده IPO ، سود خالص آن 203.2 میلیون دلار در 9 ماه منتهی به سپتامبر گزارش شده است.

اگر هرگز نام رابلوکس را نشنیده اید ، این ممکن است به این دلیل باشد که شما توئین یا پدر یا مادر یک نفر نیستید. کل این پلتفرم از بازی های تولید شده توسط کاربر تشکیل شده است ، بسیاری از آنها توسط کودکان و نوجوانانی ساخته شده اند که میلیون ها دلار از طریق این سیستم عامل درآمد کسب کرده اند. طبق گفته این شرکت ، حدود 75 درصد کودکان آمریکایی 9 تا 12 سال به طور مرتب با دوستان خود Roblox بازی می کنند.

در طی بیماری همه گیر ، بچه ها به Roblox سرازیر شده اند تا مهمانی های تولد مجازی و سایر برنامه های درون بازی را برگزار کنند که دیگر نمی توان بصورت حضوری برگزار کرد. در ماه جولای ، گیمرها 3 میلیارد ساعت وقت صرف بازی Roblox کردند ، دو برابر بیشتر از فوریه.

روزانه به طور متوسط ​​36.2 میلیون کاربر برای بازی با دوستان به سیستم عامل وارد می شوند. براساس این پرونده ، از این کاربران ، 29٪ بین 9 تا 12 سال و 25٪ زیر 9 سال هستند.

Roblox همچنین یک تجارت بزرگ است. در سنسور برج که برنامه های تلفن همراه را ردیابی می کند ، در ماه اکتبر ، این درآمد فقط از طریق پخش کننده های تلفن همراه به 2 میلیارد دلار درآمد داشت.
تصویری از یکی از محبوب ترین بازی های Roblox که خریدهایی را می توان با پول واقعی انجام داد.

اما روبلکس پس از گزارش سابقه خسارت خالص پرونده ، از جمله 97.2 میلیون دلار در 2018 و 86 میلیون دلار در 2019 ، هنوز باید راه های تبدیل سود را پیدا کند.

توسعه دهندگان بازی ها که اغلب بزرگسالان جوان هستند ، برای 9 ماه منتهی به سپتامبر 209.2 میلیون دلار درآمد کسب کردند که 190 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. روبلکس گزارش داد که بخشی از هزینه های آن است.

این شرکت فاش کرد که تنها بخش کوچکی از مشتریانش به طور منظم برای این بازی ها هزینه می کنند و قرارداد انحصاری با سازندگان بازی که از Roblox برای ساخت بازی های خود استفاده می کنند ، برقرار نیست.

آی تی در پرونده خود هشدار داد که ممکن است در آینده نتواند سودآور باشد ، اما برای افزایش سود می تواند هزینه بیشتری را برای سرویس اشتراک خود ، Roblox Premium از کاربران دریافت کند.

Roblox همچنین گفت که تجارت آن به این بستگی دارد که بتواند “یک فضای آنلاین امن را برای کودکان فراهم کند.” Roblox هنگامی که بچه ها بیش از حد بدون اجازه والدین هزینه می کنند و زمانی که شکارچیان کودکان را با استفاده از این سیستم عامل هدف قرار می دهند ، در عناوین خبری قرار می گیرد.
Roblox در یک پست وبلاگ در ماه آگوست گفت که تیمی متشکل از 1600 مدیر دارد که از نظر محتوای نامناسب سیستم عامل را کنترل می کنند و از طریق انسان و اسکن ماشین ، بررسی ایمنی تمام تصاویر ، فایل های صوتی و تصویری را انجام می دهند.
به عنوان یک تجارت اینترنتی ، Roblox همچنین نیاز به جلب توجه کاربر دارد ، منطقه ای که با رقابت زیادی روبرو است. در پرونده خود ، غول های فنی مانند آنها را ذکر کرده است سیب (AAPL) و Tencent (TCEHY)، شرکت های سرگرمی مانند دیزنی (از بین برود) و نت فلیکس (NFLX)، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک (FB) و اسنپ ​​چت (ضربه محکم و ناگهانی) و پلت فرم ایجاد بازی Unity به عنوان رقبا.

این یک سال بنر برای بازی های ویدیویی است. بیماری همه گیر منجر به افزایش جریان وجوه نقد و بهبود آن شده است امور مالی برای روبلوکس و سایر شرکت های بازی سازی. یونیتی در ماه سپتامبر با قیمت 75 دلار در هر سهم به بازار عرضه شد و روز پنجشنبه با 116 دلار بسته شد که 55 درصد افزایش داشت. با این حال ، یونیتی در خلال خالص بزرگترین درآمد خود در هفته گذشته گزارش کرد.

با این وجود ، روبلوکس نوشت که اگر کاربران در نتیجه مشکلات اقتصادی جهانی هزینه های خود را کاهش دهند ، همه گیری می تواند تأثیرات منفی طولانی مدت بر درآمد داشته باشد.

عامل خطر دیگر: همکاری مشترک Roblox در چین با یک شرکت تابعه از Tencent ، که قصد دارد نسخه بومی سازی Roblox را برای کاربران چینی منتشر کند. روبلاکس در پرونده خود اشاره کرد که این ابتکار عمل می تواند توسط سیاست ایالات متحده و چین آسیب ببیند.