گروه ها هشدار می دهند که واکسن Covid-19 توسط کشورهای ثروتمند احتکار می شود و کشورهای در حال توسعه را پشت سر می گذارد

خبرهای روز جهان

اتحاد واکسن خلق روز چهارشنبه گفت در 67 کشور فقیرتر ، از هر 10 نفر فقط یک نفر می تواند امیدوار باشد که واکسن دریافت کند.

اما در کشورهای پیشرفته ، که عجله برای تأمین ذخایر واکسن در هفته ها و ماه های نخست شیوع بیماری همه گیر آغاز شده است ، مازاد سفارش داده شده است. با بیش از نیمی از امیدوار کننده ترین واکسن ها ، ملل نمایندگان فقط 14٪ از جمعیت جهان هستند.

این گروه از شرکت های دارویی خواست که فناوری و مالکیت معنوی خود را با سازمان بهداشت جهانی به اشتراک بگذارند و از دولت ها خواستند که برای ارسال اختلاف واکسن به کشورهای در حال توسعه متعهد شوند تا اختلاف اقتصادی بین ملت ها را از بین ببرند ، -19 بحران.

آنا ماریوت ، مدیر سیاست های بهداشتی در Oxfam – یکی از خیریه های مردم اتحاد واکسن ، همراه با عفو بین الملل ، جهانی عدالت اکنون و دیگران.

مارگارت کینان 90 ساله اولین شخصی در جهان است که واکسن Covid-19 کاملاً آزمایش شده را دریافت می کند ، زیرا انگلیس از روز سه شنبه شروع به کار کرد.

وی افزود: “اما تا زمانی که چیزی تغییر چشمگیری نکند ، میلیاردها نفر در سراسر جهان برای سالهای آینده واکسن ایمن و م forثر برای Covid-19 دریافت نخواهند کرد.”

در روز سه شنبه ، انگلستان اولین کشوری بود که واکسیناسیون شهروندان خود را با شلیک کاملاً آزمایش شده و مجاز Covid-19 آغاز کرد و این یک نقطه عطف مهم در یک بیماری همه گیر است که جهان را به بن بست می کشاند.
اتحاد واکسن خلق اعلام کرد ، اما 96 درصد دوزهای واکسن Pfizer / BioNTech که انگلیس شروع به تجویز آن کرده است ، توسط کشورهای ثروتمند خریداری شده است. به طور مشابه ، هر یک از دوزهای Moderna – نامزد برجسته دیگری که آزمایشات وی میزان بالایی از کارآیی را نشان داده است – توسط کشورهای ثروتمند کسب شده است.

این گروه گفت ، در کانادا دوزهای کافی برای ایمن سازی شهروندان در صورت تأیید همه واکسن های پیشرو ، 5 برابر خریداری شده است.

این چشم اندازها کاملاً در تضاد با وضعیت کشورهای در حال توسعه است.

به طور خاص ، این گروه 67 کشور را که در معرض خطر قطع شدن از مسیر خروج از بیماری همه گیر قرار دارند ، شناسایی کرد. پنج نفر از آنها – کنیا ، میانمار ، نیجریه ، پاکستان و اوکراین – بیش از 1.5 میلیون مورد ترکیبی را گزارش کرده اند.

استیو کاکبرن ، رئیس دادگستری اقتصادی و اجتماعی سازمان عفو ​​بین الملل گفت: “احتکار واکسن ها به طور فعال تلاش های جهانی را تضعیف می کند تا اطمینان حاصل شود که همه در همه جا می توانند از Covid-19 محافظت شوند.” کشورهای ثروتمند با خرید اکثریت قریب به اتفاق واکسن های جهان ، تعهدات حقوق بشری خود را نقض می کنند. “

طبق گفته سازمان ، حداقل 172 کشور در COVAX مشارکت دارند یا در حال مشارکت هستند ، ابتکاری به رهبری سازمان بهداشت جهانی که هدف آن دسترسی جهانی به واکسن های موثر Covid-19 است.
اما تحقیقی که ماه گذشته توسط انستیتوی سلامت جهانی دانشگاه دوک انجام شد ، نشان داد که فقط 250 میلیون دوز طبق این طرح خریداری شده است.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز پنجشنبه برای بررسی مجوز استفاده اضطراری برای واکسن Pfizer در ایالات متحده ملاقات می کند. در صورت تصویب ، این کشور می تواند در روزهای آینده در مصرف دوزها به انگلیس بپیوندد.