کری لام ، رهبر هنگ کنگ ، به دلیل تحریم های آمریکا ، پول نقد خود را ذخیره می کند

خبرهای روز جهان

این محدودیت ها همچنین از داشتن هرگونه دارایی مستقر در آمریکا توسط لام جلوگیری می کند.

لام روز جمعه به کانال تجارت بین المللی هنگ کنگ گفت: “من از پول نقد روزمره برای همه کارها استفاده می کنم.” “من در خانه انبوهی از پول نقد دارم. دولت به من پول نقد را به من پرداخت می کند زیرا حساب بانکی ندارم.”

مکاشفه لام نشان می دهد که وی به دلیل محدودیت ها چقدر پریشان شده است. در ماه آگوست ، او به صدا و سیمای دولت چین CGTN گفت که او سالها به ایالات متحده نرفته است و این تحریمها “واقعاً بی معنی” است.
در مصاحبه دیگری با South China Morning Post که روز یکشنبه منتشر شد ، لام گفت که او فقط بخشی از حقوق خود را پس می گیرد و آن را در کشوی خانه اش نگه می دارد ، بقیه پول که در خزانه داری هنگ کنگ نگهداری می شود. طبق گفته دولت ، لام سالانه 5.2 میلیون دلار هنگ کنگ (672.200 دلار) درآمد دارد.
رقابت ایالات متحده و چین در زمینه فناوری و تجارت به دلیل ریاست جمهوری جو بایدن پایان نخواهد یافت

نظرات لام بحثی را برانگیخته است در چین در مورد چگونگی مجازات گسترده دولت ایالات متحده است. این موضوع بیش از 2.5 میلیون بازدید و 500 بحث در مورد Weibo ، پلتفرم رسانه های اجتماعی چین داشته است.

“آیا بانک های چینی نمی توانند فقط به لام کمک کنند؟” یکی از کاربران ویبو را نوشت که “آقای لو در مورد قانون اظهار نظر می کند”
در گزارش کارمندان که روز یکشنبه منتشر شد ، روزنامه جهانی گلوبال تایمز نوشت که پرونده لام “یادآوری این است که حاکمیت و امنیت ملی چین با تسلط ایالات متحده در معاملات مالی جهانی در معرض خطر است.”

مشکل لام ممکن است خیلی زیاد باشد که چقدر دلار آمریکا – ارز ذخیره جهان – بر سیستم مالی جهانی تأثیر می گذارد.

به گفته ترنس چونگ ، دانشیار اقتصاد در دانشگاه چینی هنگ کنگ ، بانک های چینی ممکن است از کار با تحریم های آمریکا در صورت همکاری با لام ، هراس داشته باشند. این می تواند هزینه دسترسی آنها به دلار را به همراه داشته باشد.

چونگ به سی ان ان بیزینس گفت: “آنها چیزهای زیادی در معرض خطر هستند.” آنها فقط می خواهند از قوانین ایالات متحده پیروی کنند. “

این تحریم ها به صراحت بیان نکردند که آیا واشنگتن م institutionsسسات مالی خارجی را به دلیل همکاری با لام و سایر افرادی که دولت آمریکا آنها را مجزا کرده مجازات می کند یا خیر.

اما کارشناسان شرکت حقوقی مایر براون در گزارشی در ماه اوت خاطرنشان کردند که این اقدامات “برای اشخاص آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله موسسات مالی خارجی که با این افراد معامله دارند ، پیامدهایی خواهد داشت.”

گلوبال تایمز همچنین به اهمیت دلار آمریکا برای SWIFT ، سرویس پیام رسان که پول را به اطراف سیستم بانکی جهانی منتقل می کند ، اشاره کرد. بانک ها برای پاکسازی معاملات دلار آمریکا به SWIFT اعتماد می کنند.

گلوبال تایمز با استناد به یک کارشناس مالی خاطرنشان کرد: تسلط دلار در چنین عرصه هایی “چین را در برابر تحریم های آمریکا آسیب پذیر می کند”.

این سوال که ایالات متحده چقدر می تواند از دلار آمریکا برای فشار بر چین استفاده کند ، مسئله جدیدی نیست. به عنوان مثال ، در اوایل سال جاری ، بلومبرگ گزارش داد که دولت ترامپ به طور خلاصه از راه های تضعیف پایه دلار هنگ کنگ به دلار آمریکا به دلیل افزایش تنش بین واشنگتن و پکن استفاده کرد.

تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که ایالات متحده می تواند از لحاظ نظری دسترسی بانک های چین را به طور کامل به سیستم مالی ایالات متحده قطع کند. اما هر نوع جنگ مالی می تواند هرج و مرج ایجاد کند و در نهایت به ایالات متحده آسیب برساند. چین یکی از بزرگترین دارندگان خزانه داری آمریکا است.

تحلیلگران انتظار ندارند در زمان روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، تغییرات فاحشی در روابط اقتصادی آمریکا و چین انجام شود. اما آنها خاطرنشان کرده اند که لحن بایدن بسیار کمتر از رئیس جمهور دونالد آتشین است مال ترامپ