کره شمالی کوید: چرا کیم جونگ اون در حال قطع چین است

خبرهای روز جهان

پکن در ماه اکتبر فقط 253000 دلار کالا به پیونگ یانگ صادر کرده است – طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره گمرک چین ، 99٪ از سپتامبر تا اکتبر کاهش یافته است. برای متن ، این است از نظر ارزش دلار کمتر از صادرات چین به لیختن اشتاین و موناکو در ماه اکتبر است.

چین بزرگترین شریک تجاری کره شمالی و به طور موثر نجات اقتصادی اقتصاد رژیم کیم است – این کشور اساساً واردات قابل توجهی از هیچ جای دیگر ندارد. قبل از اینکه تحریم های عمده سازمان ملل به عنوان مجازات برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی در سال های 2016 و 2017 اعمال شود ، پکن بیش از 90٪ تجارت خارجی پیونگ یانگ را تشکیل می داد.

ارقام جدید آداب و رسوم ، در صورت دقیق بودن ، نشان می دهد که کیم تمایل دارد تجارت چین را قطع یا حتی قطع کند تا از ورود ویروس به کره شمالی جلوگیری کند ، حتی اگر این به معنای به خطر انداختن تأمین مواد غذایی و سوخت این کشور باشد. با توجه به اینکه سرزمین اصلی چین هر روز فقط موارد معدودی را گزارش می کند ، این اقدام حتی شدیدتر است.

کره شمالی به طور علنی کاهش تجارت یا دلیل آن را تصدیق نکرده است ، اما احتمال همه گیر شدن همه گیر احتمالاً توضیح آن است. یک قانونگذار کره جنوبی پس از ارائه توجیه توسط آژانس جاسوسی این کشور گفت: کیم گفته است که دو نفر به جرایم مرتبط با Covid-19 اعدام شده اند ، از جمله یک مقام گمرکی که هنگام واردات کالا از چین از قوانین پیشگیری از ویروس پیروی نکرده است.

سی.ان.ان قادر به تأیید خبر اعدام به طور مستقل نبوده و مقامات کره شمالی نیز آن را به طور علنی تأیید نکرده اند. اما اگر واقعیت داشته باشد ، این قتل نشانه دیگری از میزان جدی گرفتن کیم Covid-19 است.

رسانه های دولتی کره شمالی روز یکشنبه گزارش دادند که مقامات در حال اجرای اقدامات جدید و سختگیرانه ضد اپیدمی در سراسر کشور از جمله افزایش تعداد پست های نگهبانی در گذرگاه های مرزی و تشدید قوانین ورود دریا در مناطق ساحلی هستند. حتی به مقامات دستور داده شده است “زباله های حاصل از دریا را سوزانند”.

تصمیم پیونگ یانگ برای کاهش واردات از چین بر تجارت در جهت دیگر تأثیر گذاشته است. داده های گمرک ماه اکتبر از پکن نشان داد که واردات چین از کره شمالی نسبت به سال گذشته 74٪ کاهش یافته است. این صنایع در چین مانند تولیدکنندگان مو و کلاه گیس را مجبور به جستجوی نیروی کار ارزان در سایر نقاط می کند.

کارخانه های تولید مو در چین معمولاً نیروی کار فشرده خود را به کره شمالی واگذار می کردند ، مواد اولیه را می فرستادند و به شرکت های کره شمالی پول می دادند تا کارگران خود محصولات را به پایان برسانند. اما از آنجا که در ماه ژانویه مرز کره شمالی و چین بسته شد تا از شیوع Covid-19 جلوگیری کند ، جریان تجارت خشک شد و قیمت ها افزایش یافت.

چرا کره شمالی توانایی شیوع آن را ندارد

کره شمالی یکی از اولین کشورهای جهان بود که با انتشار خبر Covid-19 از ووهان چین ، مرزهای خود را بست. تقریباً همه سفرها به داخل کشور اندکی بعد متوقف شد و تابستان امسال شهر Kaesong پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر احتمال ورود ویروس به داخل یک ویروس ، تحت قفل قرار گرفت. کمپین اپیدمی.

کارشناسان بر این باورند که واکنش هوشیارانه پیونگ یانگ در این زمینه وجود دارد زیرا رژیم کیم تشخیص می دهد که چه مقدار مشکل در ایجاد یک بیماری همه گیر وجود دارد که بر بهترین سیستم های بهداشتی جهان غلبه کرده است.

بعید به نظر می رسد زیرساخت های مراقبت های بهداشتی در حال خرابی کره شمالی بتوانند وظیفه درمان تعداد زیادی از بیماران مبتلا به ویروسی را بر عهده بگیرند که جامعه جهانی بهداشت هنوز درک کاملی از آن ندارند. کره شمالی در حال حاضر در درمان سایر بیماری های عفونی مانند سل نیز مشکل دارد.

پناهجویانی که از کشور فرار کرده اند و مددکارانی که داوطلبانه در آنجا داوطلب شده اند می گویند بیمارستان ها و مراکز درمانی کره شمالی اغلب فرسوده هستند و فاقد تجهیزات و داروی مناسب هستند. افرادی که در هنگام قحطی دهه 1990 فرار کردند ، داستان هایی را که قطع شده بدون بیهوشی و یا پزشکان فروش دارو برای خرید مواد غذایی برای زنده ماندن انجام داده اند.

پیونگ یانگ به طور علنی به یک مورد Covid-19 در مرزهای خود اعتراف نکرده است ، اما بسیاری سوال دارند که یک بیماری عفونی که باعث کشته شدن بیش از 1.4 میلیون نفر در سراسر جهان و آلودگی 62.6 میلیون نفر شده است ، باعث بیماری آن در داخل کره شمالی نشده است.

ایوانز رور ، دستیار وزیر خارجه سابق ایالات متحده در شرق آسیا و اقیانوس آرام ، معتقد است آخرین اقدامات انجام شده توسط رژیم کیم “نشان می دهد که یک وضعیت جدی – همه گیر – بسیار بدتر شده است.”

ریور گفت: اوضاع کره شمالی به ویژه به دلیل ترکیبی از عواملی که همه گیر را تشدید می کند وخیم به نظر می رسد: هوای شدید ، کمبودهای احتمالی محصول ، تأثیر تحریم های بین المللی و قطع تجارت با چین. اینها چالشهای مهمی است که کیم باید با آنها مقابله کند در حالی که کشورش برای جلسه مهم حزب حاکم کارگر در ژانویه آماده می شود ، جایی که انتظار می رود برنامه پنج ساله جدیدی اعلام شود.

“این واقعیت که ما گزارش های زیادی دریافت می کنیم مبنی بر وجود یک قفل و سرکوب گسترده و اعدام های احتمالی ، به من می گوید که اتفاق قابل توجهی در حال پیشرفت است. و این نه تنها برای اقتصاد کره شمالی بلکه برای توانایی بسیاری از مردم برای گذراندن زندگی روزمره در کره شمالی ، “Revere گفت.

“این یک وضعیت کاملا جدی برای رهبر کره شمالی است ، و این همچنین ممکن است سکوت نسبی را که ما از کره شمالی از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دیده ایم توضیح دهد. آنها بسیار خوب ممکن است در حال حاضر به درون نگاه کنند و سعی کنند بفهمند چگونه تا چند ماه آینده را پشت سر بگذارید. “

کره شمالی هنوز در مورد پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب در انتخابات ایالات متحده اظهار نظری نکرده است. بایدن به مذاکره با پیونگ یانگ بسیار متفاوت از رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که روابط شخصی خود را با کیم برقرار می کند ، امیدوار است و این می تواند منجر به دستیابی به موفقیت دیپلماتیک شود.