کراسلی گرین دو سال پس از آزادی به زندان فلوریدا بازگشت

خبرهای روز جهان



CNN

مردی از فلوریدا که سه دهه به دلیل قتلی که می‌گوید مرتکب نشده بود، پشت میله‌های زندان سپری کرد، پس از گذراندن دو سال گذشته برای ساختن زندگی بیرون از دیوارهای زندان، دوشنبه به زندان بازگشت.

کراسلی گرین، 65 ساله، از زمان آزادی مشروط خود در سال 2021 در میان درخواست‌های تجدیدنظر، در یک مرکز پیوند ماشینی کار می‌کرد، در کلیسا شرکت می‌کرد و با نوه‌هایش وقت می‌گذراند. حتی عاشق هم شد.

نامزد او، کتی اسپایکس، به CNN گفت: “من دو سال است که با این مرد هستم.” “برای اینکه نتوانم یک تماس تلفنی ساعت 5 داشته باشم که بگویم “من خانه هستم”، برای اینکه بگویم “شام چه می خواهی”، این چیزی است که من نگران آن هستم.

بازگشت او به زندان حدود دو هفته پس از آن اتفاق افتاد که روی دالتون قاضی منطقه ای ایالات متحده حکم داد که باید تا 17 آوریل خود را به مقامات تسلیم کند تا حبس ابد خود را از سر بگیرد.

به گفته وکلای وی، گرین در ساعت 5 بعد از ظهر دوشنبه به اداره اصلاحات فلوریدا تسلیم شد. او را اسپایکس، اعضای خانواده و وکلای او کیت هریسون و جین توماس همراهی می‌کردند که 15 سال است که وکالت او را به صورت غیرقانونی برعهده داشته‌اند.

گرین در سال 2021، حدود سه سال پس از اینکه دادگاه فدرال در اورلاندو محکومیت وی را لغو کرد، اجازه یافت تا زندان را با آزادی مشروط ترک کند. ایالت فلوریدا به این تصمیم اعتراض کرد و سال گذشته پیروز شد و محکومیت گرین دوباره برقرار شد. دالتون به گرین اجازه داد در حالی که گزینه های قانونی خود را تمام کرده بود آزاد بماند. تیم حقوقی گرین به دادگاه عالی ایالات متحده درخواست داد، اما در اواخر فوریه دادگاه از رسیدگی به پرونده وی خودداری کرد.

گرین به CNN گفت: “من نمی توانم از دست هیچکس عصبانی باشم.” من نمی خواهم هیچ کس دیگری از دست هیچ کس عصبانی نشود. عصبانیت شما را به جایی نمی برد. قرار نیست کاری بکند جز اینکه به شما آسیب برساند. من خوشحالم. من از بازگشت خوشحال نیستم. من همسر آینده ام را دارم، دوستانم را دارم که با من به اینجا آمده اند. من خانواده ام را دارم.»

گرین در سال 1989 به قتل چارلز فلین 21 ساله با تیراندازی محکوم شد. گرین که سیاه‌پوست است، توسط هیئت منصفه کاملا سفیدپوست به اعدام محکوم شد، سپس در سال 2009 به دلیل مسائل فنی مربوط به مرحله صدور حکم دادگاه او به حبس ابد محکوم شد.

در سال 2018، قاضی دالتون حکم داد که دادستان ها به طور نادرستی از شواهدی مبنی بر اینکه پلیس در یک مقطع مظنون شده بود که فرد دیگری تیرانداز بوده است، پنهان کرده اند. اما اواخر سال گذشته، دادگاه تجدیدنظر ناحیه یازدهم مخالفت کرد و محکومیت گرین را مجدداً اعاده کرد و گفت که مدارک مخفی شده برای پرونده مهم نیست.

به گفته تیم حقوقی گرین، اکنون تنها گزینه های گرین برای خارج شدن از زندان، عفو یا آزادی مشروط است.

توماس گفت: “ما فکر می کنیم که او یک کاندیدای برجسته برای آزادی مشروط است.” او نشان داده است که در دو سال گذشته تحت نظارت بوده است. او در خارج با کار، کلیسا و خانواده‌اش یک فرد فوق‌العاده موفق بوده است.»

توماس خاطرنشان کرده است که بخشش با تبرئه یکسان نیست. او می‌گوید این فقط مکانیزمی است که از طریق آن دولت تصمیم می‌گیرد فردی به اندازه کافی در پشت میله‌های زندان سپری کرده است تا آزاد شود.

به گفته توماس، از زمان آزادی، گرین از مانیتور مچ پا استفاده کرده و یک شهروند نمونه بوده است.

توماس گفت: “در حال حاضر 15 سال است که ما از صمیم قلب، 100 درصد به بی گناهی موکل خود اعتقاد داریم.” ما به عنوان وکیل باید باور داشته باشیم که سیستم قضایی آن را درست خواهد کرد. ما به مبارزه ادامه می دهیم. این یک ظلم بزرگ است. و ما فقط باور داریم که در نهایت آن را درست خواهیم کرد.”

با وجود آخرین حکم، گرین همچنان در مبارزه خود برای اثبات بی گناهی خود خوش بین است. او در بیانیه‌ای که وکلایش با سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشت، گفت: «برای من، این تنها بخشی دیگر از آنچه اکنون برای به دست آوردن آزادی خود می‌گذرانم است. تمام چیزی که هست همین است.»

او همچنین استقامت خود را به دلیل اعتقادش به نظراتش به CNN دانست.

او گفت: «اگر همه بتوانند همان طور که من به خودم باور دارم، با خداوند، به خودشان ایمان بیاورند، آنگاه می‌توانی چیزهایی را بفهمی و بگویم که من می‌توانم بگویم و اجازه ندهم چیزی بین تو و ایمانت بیفتد.»