چگونه یک TED Talk و یک وانت دست دوم این نوجوان را به جنگجوی بی خانمان تبدیل کرد

خبرهای روز جهان

مادرش ، دکتر کارولین باربر ، در یک اورژانس شلوغ کار می کرد و با داستان هایی درباره بیماران بی خانمانی که در آنجا معالجه کرده بود به خانه می آمد.

دکتر باربر گفت: “ما سعی می کردیم بفهمیم نوعی برنامه کاری وجود دارد یا کاری که ما برای افراد بی سرپرست انجام می دهیم به جای اینکه فقط آنها را با دارو معالجه کنیم.”

شهردار سابق ابتکاری برای کمک به بی خانمان ها با دادن کار روزانه به آنها ، پرداخت پول برای پاکسازی خیابان ها ، آغاز کرده بود. خیلی خوب کار کرد ، او شهرهای دیگر را تشویق کرد که آن را امتحان کنند.

این ایده علاقه باربر را برانگیخت. وی پس از انجام تحقیقات بیشتر ، یک حساب GoFundMe راه اندازی کرد تا در راه اندازی نسخه خود از برنامه با نام چرخهای تغییر در سن دیگو کمک کند. این سود غیر انتفاعی ، که وی در 16 سالگی راه اندازی کرد ، به افراد نیازمند اشتغال ارائه می دهد ، به تمیز نگه داشتن شهر کمک می کند و برای پایان دادن به بی خانمانی کار می کند.

مشارکت برای کمک به پایان دادن به بی خانمانی

در آغاز حرکت چرخ های تغییر آسان نبود. و برای تحقق بخشیدن به رویای خود ، باربر نیاز به یافتن سازمانی برای همکاری داشت.

انتخاب آشکار پروژه آلفا بود ، یک موسسه غیرانتفاعی مستقر در سن دیگو با هدف پایان دادن به چرخه بی خانمانی در آسیب پذیرترین جمعیت شهر.

باب مک الروی که زمانی خود نیز بی خانمان بود ، پروژه آلفا را اداره می کند. در ابتدا ، او با ایده بزرگ به نوجوان بدبین بود.

مک الروی گفت: “من فکر می کردم این یک پروژه دانشگاهی یا چیز دیگری است.”

وی گفت که بسیاری از دانشجویان را با بهترین نیت دیده است که داوطلبانه در زمینه های بی خانمان کار می کنند. بیشتر آنها وقتی با اولین فرد بی خانمان خود که دچار بیماری روحی شدید است روبرو می شوند.

اما باربر ، که اکنون دانشجوی سال دوم دانشگاه سانتا کلارا است ، مدام در دفتر خود حاضر می شد.

افراد بی خانمانی که با جلیقه های نارنجی پوشیده شده اند ، برای تمیز کردن به منطقه اختصاص داده شده خود نزدیک می شوند.  چرخ های تغییر روزانه به 20 نفر برای برداشتن زباله ها در اطراف سن دیگو پرداخت می كند تا آنها را از بی خانمانی دور كند.

مک الروی این ایده را دوست داشت ، اما به آرایشگران گفت که برای موفقیت در برنامه ، آنها باید یک سرپرست کار را پیدا کنند که همه افراد خدمه از آن انتظار دارند.

وارد کنت “KB” آلن ، عضو سابق باند که زندگی خود را برگرداند و اکنون دیگران را ترغیب می کند از خیابان خارج شوند.

آلن در نقش خود با چرخ های تغییر ، خدمه را در اطراف شهر رانندگی می کند زیرا آنها سطل زباله را تمیز می کنند و کلمات تشویقی را با همه کسانی که به آنها برخورد می کند به اشتراک می گذارد.

هنگامی که آلن در آن سوار بود ، مک الروی و چرخهای تغییر اولین گروه کارگران خود را که بسیاری از آنها برای دهه ها بیکار بودند ، اخراج کردند.

مک الروی گفت: “ما اولین ون خود را آنجا قرار دادیم و هرگز فراموش نمی کنم ، این مثل این بود که بچه هایم را به مدرسه بفرستیم.” “ما مردمی داشتیم که من 20 سال است که من اینجا را می شناسم ، 25 سال است که جلیقه های ساختمانی روشن خود را می پوشند … و آنها سوار یک ون می شوند تا بیرون بروند و در جامعه کار کنند. همه من خفه شدم.”

تا به امروز کارگران چرخهای تغییر 180 تن زباله را از خیابانهای سن دیگو خارج کرده اند.

اکنون ، چرخهای تغییر روزانه 20 نفر مشغول به کار می شوند که به هر یک از آنها در پایان شیفت چهار ساعته خود (با استراحت ناهار در وسط) 52 دلار پول نقد پرداخت می شود.

“کمک هزینه” یا حقوق کارگران به طور کامل از طریق کمک های مالی به افراد غیر انتفاعی تأمین می شود. اما پس از موفقیت در اجرای برنامه ، شهر نیز از این برنامه حمایت كرد و برای هزینه هایی از قبیل تعمیر و نگهداری و تمیز كردن وسایل نقلیه پول پرداخت كرد.

از زمان اجرای این برنامه در سال 2018 ، کارگران بیش از 180 تن زباله را تمیز کرده اند.

برخی از ساکنان سن دیگو به سی ان ان گفتند که یکی از بزرگترین تأثیرات این سازمان جمع آوری مواد مخدر به ویژه در مناطقی است که بچه ها در آنجا هستند.

برخی از صاحبان مشاغل همچنین به CNN گفتند که آنها دوست دارند خیابان های جلوی آنها را از آوار تمیز کنند. آنها برای تشکر از کارگران اغلب بیرون می دوند.

کاتلین نایت ، که اغلب برای این برنامه کار می کند ، گفت: “من از نزدیک دیدم که در واقع همه ما را می پرستیدند و ما کار خوبی برای همه انجام می دهیم ، بنابراین مردم در واقع می توانند در خیابان ها قدم بزنند و در امان باشند.”

پیتر سیدلر ، یکی از مالکان سان دیگو پادرس ، گفت که اطراف پارک پتکو اکنون تمیزتر است و تعداد کمتری در خیابان ها می خوابند.

سیدلر گفت: “این واقعاً قابل توجه است كه با تمام تلاشی كه این شهر برای كمك به افراد بی خانمان برای سالها و سالها انجام داده است ، این از بهترین برنامه هایی است كه تصور شده است و در نهایت عملیاتی شده و به رشد خود ادامه می دهد.” .

چگونه کمی پول نقد می تواند زندگی را تغییر دهد

مک الروی گفت برای او مهم است که کارگران بی خانمان پول خود را صرف خرید مواد مخدر یا الکل نکنند. وی اطمینان داده است که کارگران حساب بانکی دارند و موسسات مالی محلی را به پناهگاه آورده تا کارگران بتوانند حسابهای شخصی خود را تنظیم کنند.

کارگران گفتند پولی که به دست آورده اند تأثیر زیادی داشته است.

لوئیس وارگا ، که برای چرخ های تغییر کار می کند ، گفت: “(این) باعث می شود دوباره احساس کنید که یک شهروند هستید.”

سایر کارگران از این پول برای پرداخت کلاسهای دانشگاه یا هزینه حمل و نقل استفاده کرده اند.

گاهی اوقات ، فقط کمی پول نقد می تواند زندگی را برگرداند.

ادوارد بیدول به عنوان عضوی از نیروی کار چرخهای تغییر به تمیز نگه داشتن سن دیگو کمک می کند.  این سازمان قصد دارد در سال جاری حدود 5200 بی خانمان را برای پاکسازی زباله به کار گیرد.

دکتر باربر گفت که او به یاد می آورد زمانی که یکی از مردان بی خانمان که برای چرخهای تغییر کار می کرد مصاحبه شغلی انجام داد. او کت و شلوار تجاری برای پوشیدن داشت ، اما کفش مجلسی نداشت.

دکتر باربر گفت: “بنابراین او بیرون آمد ، چند بار کار کرد ، چند کفش جدید خرید و اکنون در Hilton کار می کند.”

اما چرخهای تغییر بیشتر از تأثیر مالی است.

یکی از مهمترین جنبه های چرخهای تغییر ارتباط همتا با همتا است که انجام می شود. کارگران با دیگر افراد بی خانمان صحبت می کنند و آنها را ترغیب می کنند تا از خیابان ها خارج شوند.

مک الروی گفت: “من افرادی را دیدم که برای خدماتی وارد مرکز می شدند که قبلاً هرگز به پناهگاهی نرفته بودند.” “اما چون آنها از خواهران و برادران خود باخبر شده اند و با آنها رابطه و اعتماد داشته اند … آنها وارد تسهیلات شدند. و برخی از این افراد اکنون در خانه های دائمی هستند.”

چریل لوزانو فارغ التحصیل چرخهای تغییر یکی از این داستانهای موفقیت است.

وی گفت: “من اکنون شغل دارم و تمام وقت شاغل هستم.” “من خانه خودم را دارم ، ماشین دارم و بیش از همه احترام به خودم را دارم.”