چرا پوتین ، خی ، بولسونارو و اردوغان هنوز بایدن را تبریک نگفته اند

خبرهای روز جهان

از جمله افراد برجسته قابل توجه ، افراد قدرتمندی هستند که رئیس جمهور دونالد ترامپ طی چهار سال گذشته از آنها استقبال کرده و مورد ستایش قرار گرفته است. علاقه ترامپ به رهبران اقتدارگرا در سرتاسر جهان یکی از معدود ثابت ها در دوران آشفته ریاست جمهوری وی بوده است.

این سرکردگان در سکوت در مورد انواع روابطی که پیش بینی می کنند با دولت جدید داشته باشند بسیار صحبت کرده اند.

در سال 2016 ، کرملین چند ساعت پس از برگزاری مسابقه ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را تبریک گفت – اما ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، پیام مشابه را به بایدن گسترش نداده است. روز دوشنبه ، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت مسکو قبل از اظهارنظر در مورد نتیجه منتظر نتایج رسمی انتخابات خواهد بود.

در طول دوره ریاست جمهوری خود ، ترامپ در ستایش مکرر خود از پوتین ، سیاست طولانی مدت ایالات متحده را شکست ، و به سو possible ظن در مورد احتمال ارتباط مبارزات انتخاباتی خود با دخالت روسیه در انتخابات دامن زد. نمی توان از بایدن ، كه قول داده است با مداخلات خارجی “به عنوان یك عمل خصمانه” برخورد كند ، همین رابطه دنج را انتظار داشته باشیم.
“بایدن با شرکا و متحدان سخت تلاش خواهد کرد تا هر آنچه را که روسیه در تلاش است ، خواه تلاش برای ترور شهروندان روسی در خارج از کشور ، و یا کشتن رهبران مخالف خود را مانند تلاش ادعایی با [Alexey] ناوالنی در سیبری یا فعالیتهایی در سوریه ، کریمه و … گفت: “کارین فون هیپل ، مدیر کل م Royalسسه خدمات سلطنتی رویال.” بنابراین فکر می کنم او [Putin] می داند که تلاش بیشتری برای تلاش برای مهار روسیه صورت خواهد گرفت. “
ترامپ و پوتین در اجلاس APEC در دانانگ ، ویتنام ، در سال 2017 گفتگو می کنند.

بایدن یک تغییر مهم در روسیه ایجاد می کند ، روسیه که چند سالی است که آزاد است – از جمله در پایان سالهای ریاست جمهوری باراک اوباما – فون هیپل ، مشاور ارشد غیر سیاسی سابق وزارت امور خارجه تحت اوباما دولت ، اضافه شده است.

در اواخر ماه اکتبر ، بایدن در مصاحبه ای با 60 دقیقه در CBS روسیه را “تهدید اصلی” برای امنیت ملی ایالات متحده خواند. سخنگوی کرملین پسکوف در پاسخ گفت روسیه با اظهارات بایدن موافق نیست و چنین سخنان “نفرت نسبت به فدراسیون روسیه” را تقویت می کند.

در آستانه انتخابات ، دو کشور به توافق نامه ای برای تمدید معاهده اصلی کاهش تسلیحات ، New Start – که توسط روسای جمهور اوباما و دیمیتری مدودف در سال 2010 امضا شد – نرسیدند ، که دولت ترامپ قبل از انتخابات برای آن تلاش می کرد روز

پوتین پیش از این اظهار داشت که معاهدات استراتژیک را یکی از نقاط بالقوه همکاری با بایدن می داند.

رئیس جمهور چین شی جین پینگ

رئیس جمهور وقت منتخب ترامپ ، رئیس جمهور وقت منتخب ، حتی پس از سخنان کینه توزانه خود علیه چین به عنوان کاندیدای رقابت 2016 ، پیروزی خود را به وی تبریک گفت و وی خواستار پیشبرد روابط “سالم” و “پایدار” چین و آمریکا شد.
و در حالی که ترامپ و خی به طور خلاصه دوستی بعید بر سر زربت در اقامتگاه مار-لا-لاگو رئیس جمهور آمریکا ایجاد کردند ، روابط میان دو کشور در میان اختلافات شدید در مورد تجارت ، فناوری ، حقوق بشر ، اتهامات توسعه طلبی چین و – بیشتر اخیراً – سرزنش همه گیری Covid-19.
اما حتی در برابر این شرایط ، Xi به سرعت از ریاست جمهوری بایدن استقبال نکرد. دولت چین روز دوشنبه س questionsالات خود را در مورد زمان پیروزی بایدن در انتخابات انتخاب كرد ، و سخنگوی وزارت امور خارجه گفت فقط چین مطابق با روال بین المللی عمل خواهد كرد.
دولت چین س questionال را در مورد زمان تبریک به بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده کنار می گذارد

درک اینکه چرا پکن مردد است کار سختی نیست. بایدن به خاطر توانایی خود در حمله به چین بر خلاف ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی را به خاطر آغوش گرفتن در ابتدا از Xi مبرا دانست. پکن ممکن است خود را ملزم به مصالحه با ایالات متحده تحت یک دولت جدید احساس نکند ، به خصوص که خطر اقدام غیرقابل پیش بینی بسیار کم است. فون هیپل گفت ، اما درجه ای از ثبات نیز می تواند به سود پکن باشد.

“با وجود اینکه بایدن درمورد چین سخت گیر خواهد بود و برای داشتن یک سیاست هماهنگ با چین با شرکا و متحدانش کار خواهد کرد ، اما پلتفرم وی می گوید ما با چین در مناطقی که علاقه متقابل وجود دارد ، خواه تغییر اوضاع باشد یا کره شمالی ، کار خواهیم کرد. و سپس آنها فون هیپل گفت: “من در مناطق دیگر عقب خواهم رفت. بنابراین این تفاوت ظریف تر خواهد بود ، اما من فکر می کنم برای چین بهتر خواهد بود زیرا مانند ترامپ بسیار نامنظم و موقت نخواهد بود.”

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه

ترامپ به عنوان یک نامزد ، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه را به دلیل برخورد با یک تلاش شکست خورده کودتا علیرغم سرکوب شدید علیه مخالفان ، تحسین کرد. ترامپ به عنوان رئیس جمهور ، پیروزی جنجالی همه پرسی اردوغان را بدست آورد که باعث شد رهبر ترکیه قدرت های گسترده و کنترل نشده ای کسب کند.

به طور خلاصه ، با روی کار آمدن ترامپ ، تا حد زیادی کارت اردو به اردوغان داده شده است تا آنچه را که می خواهد انجام دهد. این یک داستان کاملا متفاوت با بایدن خواهد بود ، اردوغان هنوز او را به عنوان رئیس جمهور منتخب تصدیق نکرده است.

ترامپ و اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کاخ سفید در سال 2019 شرکت می کنند.
بایدن که سال گذشته در یک قسمت ویژه از “The Weekly” نیویورک تایمز صحبت می کرد ، گفت که او “نگران” ترکیه است و “رویکرد کاملاً متفاوتی” در روابط با این کشور ، از جمله حمایت از رهبری مخالف و کردها را در پیش خواهد گرفت. .
عقب نشینی ترامپ از منطقه – از جمله خروج ناگهانی از سوریه که باعث شد متحدان پیشین ضد داعش کردهای سوریه را در معرض پیشروی ترکیه قرار دهند – باعث جسارت اردوغان شد. رهبر ترکیه از آن زمان با خرید سلاح های روسی خشم اتحاد ناتو را به خطر انداخته و از حملات علیه منافع آمریکا و اروپا در خاورمیانه حمایت کرده است.

بایدن گفته است که اردوغان برای این اقدامات “باید هزینه ای بپردازد” ، از جمله اینکه آیا ایالات متحده به فروش اسلحه به وی ادامه خواهد داد یا خیر.

رئیس جمهور برزیل ، ژائر بولسونارو

رئیس جمهور جیر بولسونارو از برزیل ، که به دلیل برند محبوب سیاست پوپولیستی و کیش شخصیت ، اغلب به “ترامپ مناطق استوایی” معروف می شود ، در مورد از دست دادن ترامپ سکوت کرده است.

بولسونارو و فرزندانش – که مانند ترامپ ، نقش فعالی در سیاست دارند – نسبت به پیشنهاد انتخاب مجدد ترامپ امیدوار بودند. پسرش ، ادواردو بولسونارو ، نماینده کنگره ، که در سفر به واشنگتن به عنوان نماینده پدرش ، کلاه “ترامپ 2020” به سر داشت ، آرا B بایدن را زیر سوال برد و صحت انتخابات ایالات متحده در توییتر هفته گذشته.
بولسونارو برزیل پیشنهاد 20 میلیارد دلاری بایدن برای محافظت از آمازون را رد می کند

مانند ترامپ ، بولسونارو نیز با تبلیغات زن ستیزانه ، نژادپرستانه و همجنسگرایانه بحث و جدال را آغاز کرده و با اختلاف روبرو شده است. او همچنین بارها بیماری همه گیر Covid-19 را نادیده گرفته است ، حتی در حالی که برزیل یکی از مرگبارترین شیوع های جهان را تجربه کرد.

با عزیمت ترامپ ، بولسونارو یک متحد دیپلماتیک خود را از دست می دهد و خود را در مواجهه با رئیس جمهور آمریکا با تمرکز دوباره بر حقوق بشر و محیط زیست می بیند.

“آیا این آغاز پایان دیگر رهبران پوپولیست را نوید می دهد؟ بخشی از دلیل این امر ممکن است این باشد زیرا بسیاری از این رهبران پوپولیست مانند بولسونارو به ویژه … در مورد همه گیری انکار می کنند و آنها واقعاً نشان دادند که مردم خود ، از بسیاری جهات مانند ترامپ ، که آنها در واقع به آنها اهمیتی نمی دهند “، فون هیپل گفت.

رئیس جمهور مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز ابرادور

رئیس جمهور مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، سخنی دقیق از انتخابات ایالات متحده ارائه داد که در آن از بایدن به عنوان برنده نام نبرد و در عوض گفت که باید صبر کند تا چالش های قانونی شمارش آرا به پایان برسد.

“ما منتظر حل همه مسائل حقوقی هستیم. ما نمی خواهیم بی پروا رفتار کنیم. ما نمی خواهیم سبک رفتار کنیم. ما می خواهیم به تعیین سرنوشت مردم و حقوق آنها احترام بگذاریم” لوپز اوبرادور شنبه در تلویزیون دولتی گفت.

ترامپ و لوپز اوبرادور در ماه ژوئیه در کاخ سفید با رسانه ها سخنرانی کردند.
لوپز اوبرادور طی چند سال گذشته حتی در مواجهه با زورگویی های اقتصادی و سخنان نژادپرستانه ترامپ رابطه نزدیک با رئیس جمهور آمریکا ایجاد کرده است. این دو مرد ، هر دو پوپولیست که مارک های سیاسی را بر اساس فرقه شخصیتی ساخته اند ، در ماه جولای دیدار کردند تا اجرای معامله تجاری ایالات متحده ، مکزیک و کانادا را جشن بگیرند.

عدم تمایل لوپز اوبرادور در تبریک به بایدن ممکن است به دلیل این دوستی باشد. این اقدام همچنین می تواند به عنوان تداوم یك سنت سیاست خارجی برای پرهیز از اظهارنظر درباره امور سایر كشورها تفسیر شود.

رئیس جمهور مکزیک در بیانیه تلویزیونی روز شنبه افزود: “ما رابطه بسیار خوبی با هر دو نامزد داریم. پرزیدنت ترامپ با ما بسیار احترام گذاشت و ما به توافق های خوبی رسیده ایم. ما از او تشکر می کنیم زیرا وی مداخله نکرده است و به ما احترام گذاشته است. و همان مورد با بایدن. من بیش از 10 سال است که او را می شناسم. “

بن وستکات در هنگ کنگ ، مری ایلیوشینا در مسکو و ناتالی گالون در مکزیکوسیتی در این گزارش همکاری داشتند.