پرونده مایکل فلین پس از بخشش ترامپ رسماً منتفی شد

خبرهای روز جهان

در نظر 43 صفحه ای خود ، سالیوان عفو ​​ترامپ در مورد فلین را نقد کرد و آن را “بسیار گسترده” خواند. وی خاطرنشان کرد که بخشش باعث بی گناهی فلین نمی شود. فلین در اوایل سال 2017 دوبار به دروغگویی به FBI اعتراف کرد.

“[A] بخشش لزوماً “بی گناه” را به عنوان متهم هرگونه نقض قانون ادعا نمی کند ، “سالیوان نوشت.” در واقع ، دادگاه عالی تشخیص داده است که پذیرش بخشش به معنای “اعتراف” به گناه است. “

و ، به عنوان آخرین حرف واضح در مورد پرونده ، سالیوان با انتقاد از استدلال وزارت دادگستری مبنی بر اینكه می خواهد پرونده فلین را رد كند ، آن را بهانه ای و منطبق با موازین قانونی ندانست.

تحلیل قاضی در حالی است که گمانه زنی ها در مورد بخشش های ترامپ در آخرین روزهای حضور خود در واشنگتن افزایش یافته و افشاگری اخیر در مورد تحقیقات وزارت دادگستری اما کسی را به اتهام طرح رشوه خواری مربوط به کاخ سفید ترامپ متهم نکرده است.

ترامپ در توییت خود از سالیوان تشکر کرده است روز سه شنبه بعد از ظهر پس از صدور این حکم. رئیس جمهور نوشت: “متشکرم و به ژنرال فلین تبریک می گویم.” “او و خانواده باورنکردنی اش بسیار رنج کشیده اند!”

از برخی جهات ، نظر سالیوان در مورد فلین به عنوان نکته ای است که قضات می توانند از بخشش های بسیار گسترده یا نامشخصی که ممکن است ترامپ انجام دهد ، جلوگیری کنند ، به ویژه اگر آنها پیشگیرانه جنایاتی باشند که دولت های آینده سعی در تعقیب قضایی دارند.

قاضی امت سالیوان و وکیل مایکل فلین ، سیدنی پاول ، در جلسه دادرسی در سپتامبر 2020.

سه سال مانور قانونی

در دسامبر 2017 ، فلین به یکی از مهمترین و متهم ترین متهمان مبنی بر اعتراف به جرم و همکاری در تحقیقات مولر تبدیل شد. وی اعتراف کرد که به FBI در مورد تماس های خود با روسیه در دوران انتقال ریاست جمهوری ترامپ در سال 2016 دروغ گفته و به طور مخفیانه برای ترکیه لابی کرده است.

در اوایل سال جاری ، فلین – که توسط مجموعه جدیدی از وکلا ، از جمله سیدنی پاول ، نمایندگی می شد – و وزارت دادگستری تلاش کردند تا ادعای تقصیر وی را در دادگاه لغو کنند.

بخوانید: بخشش مایکل فلین توسط ترامپ

این پرونده غالباً به انتقادات ترامپ در تحقیقات مولر به عنوان “شکار جادوگر” دامن زده است که منجر به بخشش نهایی ماه گذشته می شود.

وزارت دادگستری به سالیوان استدلال كرده بود كه بخشش ترامپ باعث می شود كه فلین مورد تحقیر دادگاه قرار نگیرد ، زیرا او با سوگند اعتراف كرده است كه وی مقصر جنایات خود است و بعداً ادعا می كند كه وی بی گناه است. سالیوان سه شنبه در این مورد توضیحی نداد.

دستور ترامپ برای بخشش فلین می گوید ژنرال سابق و مقام اطلاعاتی بخاطر دروغ گفتن به اف بی آی بخشیده شده است. سرپوش گذاشتن بر لابی مخفی خود برای ترکیه ؛ و هرگونه اتهام دیگری که “ممکن است پیش بیاید” مربوط به پذیرش وی یا تحقیقات مولر است.

سالیوان خاطرنشان کرد که بخشش ترامپ می گوید این نه تنها Flynn را به دلیل جرایم اعتراف شده بلکه “برای هر نوع جرم احتمالی” در آینده که می تواند مربوط به وی یا تحقیقات مولر باشد بهانه می کند.

سالیوان گفت که او فقط به جزئیات بخشش مربوط به اتهام دروغ گفتن فلین به FBI و اعتراف به کنارگذاشتن لابی خارجی اش برای ترکیه در سال 2016 در فرم های دادگستری نگاه کرده است.

در اینجا افرادی که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود بخشوده و تخفیف داده است

“تاریخ قانون اساسی ، ساختار آن و تفسیر دیوان عالی کشور از قدرت عفو روشن می کند که تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای بخشش آقای فلین یک تصمیم سیاسی است ، نه یک تصمیم قانونی. از آنجا که قانون قدرت سیاسی رئیس جمهور را برای بخشش به رسمیت می شناسد ، راه مناسب این است که این پرونده را به عنوان دعوی حقوقی رد کنیم “، سالیوان نوشت.

اگرچه پس از بخشودگی لازم نیست ، اما وزارت دادگستری هنوز از قاضی خواست که پرونده فلین را رد کند – در مورد یکی از بحث برانگیزترین و سیاسی ترین تصمیمات دادستان کل کشور ، ویلیام بار ، دو برابر شد.

روز سه شنبه ، سالیوان گفت که وی صلاحیت رد درخواست وزارت دادگستری را برای انصراف از پرونده داشت و او این تصمیم را که فکر کرده بود ، به عنوان یک تماس “نزدیک” توصیف کرد.

وی نوشت که دلایل وزارت دادگستری برای رد پرونده فلین “حداقل” مشکوک بود “و” برکناری فاسد افراد سیاسی از نظر سیاسی نیز سو an استفاده از اختیار خواهد بود. “

سالیوان با اشاره به اینکه هم فلین و هم وزارت دادگستری تلاش کرده اند بگویند FBI در رویکرد خود در مصاحبه با فلین اشتباه کرده است ، افزود: “اینکه آیا عوامل اف بی آی فکر می کردند آقای فلین دروغ می گوید ، بی ربط است”. منجر به پیگرد قانونی وی شده بود.

اما بخشش جایگزین اختلافات در این پرونده شد.

به طور معمول ، روسای جمهور به متهمانی که وقت خود را سپری می کنند و مسئولیت جرایم خود را پذیرفته اند ، عفو می کنند.

فلین هیچکدام را انجام نداده است. وی در سال 2018 و بار دیگر در سال 2019 از محكومیت اجتناب كرد ، در جنبش توطئه QAnon شركت كرده و از تلاش ترامپ برای سرنگونی آرای انتخاباتی حمایت كرده است.

این داستان به روز شده و شامل توییتی از رئیس جمهور دونالد ترامپ است.