واشنگتن پست: دفتر بودجه کاخ سفید در حال تلاش برای طبقه بندی مجدد نقش های اصلی است

خبرهای روز جهان

به گزارش پست ، دفتر بودجه 425 کارمند خود را – از جمله تحلیلگران و سایر کارشناسان – شناسایی کرد که طبق دستورالعمل اجرایی توسط ترامپ به طبقه بندی “برنامه F” روی می آورند. این حرکت ابتدا توسط Real Clear Politics گزارش شد.

CNN برای اظهار نظر با OMB تماس گرفته است.

دستور اجرایی ترامپ به OMB و سایر آژانس های فدرال اجازه می دهد تا كاركنان “برنامه F” را استخدام كنند و “مجریان ضعیف” را از این نقش ها بركنار كنند و در واقع به آنها اجازه جایگزینی منصبان سیاسی را بدهد. این دستور شامل کارمندانی است که در “موقعیت های محرمانه ، تعیین کننده سیاست ، سیاستگذاری یا حمایت از سیاست” خدمت می کنند که معمولاً در دوره انتقال ریاست جمهوری تغییر نمی کنند.

سخنگوی OMB به پست گفت که مدیر راسل ووت “رئیس جمهور را اجرا می کند [executive order] طبق دستورالعمل ، و اکنون آن را با [the Office of Personnel Management]”وی افزود که اقدامات بعدی” به بررسی بستگی دارد. “

دستور ترامپ آژانس ها را به سمت تکمیل “بررسی مقدماتی” تعیین کرد که کدام یک از مواضع باید “برنامه F” تعیین شود و مهلت آن یک روز قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری است.

یک مقام ارشد دولت به پست گفت: دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده همچنین قصد دارد بسیاری از حدود 3500 کارمند خود را در طبقه بندی جدید جای دهد.

این مقام رسمی به روزنامه گفت که دو دفتر توافق کرده اند که پیش زمینه ای برای این سیاست باشند.

یکی دیگر از مقامات دولت به پست گفت که کارمندان OMB احتمالاً “مجدداً منصوب می شوند” و گفت هرگونه بحث در مورد اخراج زودرس است.

هنگامی که ترامپ برای اولین بار فرمان اجرایی را امضا كرد ، منتقدان آن را “عمیق ترین تضعیف خدمات ملكی در طول زندگی ما” خواندند و هشدار دادند كه این امر منجر به رانده شدن مقامات شغلی به دلایل سیاسی خواهد شد.

آنها استدلال کردند که این دستور صدها هزار کارگر فدرال را از حقوق دادرسی و حمایت های قانونی آنها محروم خواهد کرد.

این همچنین منجر به انتصاب یک ترامپ شد که وظیفه مشاوره دادن به دولت در مورد حقوق کارمندان دولت فدرال برای استعفا در اعتراض را دارد ، و این دستورالعمل را “تلاش برای وفاداری سیاسی کسانی که به رئیس جمهور توصیه می کنند ، یا عدم موفقیت در آن ، برای امکان حذف آنها با در صورت انجام روند مقتضی کمی. “
در این هفته ، نزدیک به دوازده رهبر دموکرات کمیته ها و کمیته های فرعی مجلس نمایندگان نامه ای را به 61 آژانس فدرال ارسال کردند و خواستار “حسابداری کامل از تغییر موقعیت ها یا در نظرگرفتن برای تبدیل” به گروه “برنامه F” شدند.

کرسی ها نوشتند: “ایجاد این برنامه یک تغییر چشمگیر در ترکیب خدمات ملکی است و آن را در معرض نفوذ سیاسی و ارعاب بی مورد قرار می دهد”. “بسیار مهم است که کنگره اطلاعات به موقع در مورد هرگونه تبدیل بالقوه و واقعی را که طبق این دستورالعمل انجام می شود ، دریافت کند.”

همچنین تلاش های دموکرات های کنگره و گروه های صنفی برای جلوگیری از اجرای دستور اجرایی در جریان است. جو بایدن رئیس جمهور منتخب پس از روی کار آمدن در ژانویه ، این دستور را لغو می کند.

دموکرات ها قانونی را هم در مجلس نمایندگان و هم در مجلس سنا وضع کرده اند که موجب ابطال دستور اجرایی می شود. گروهی از دموکراتها ، به رهبری استنی هویر ، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان و گری کانلی ، نماینده دموکرات ، نیز نامه ای نوشتند و از اختصاص دهندگان کنگره خواستار جلوگیری از تأمین بودجه برای اجرای دستور اجرایی در لایحه هزینه های دسامبر شدند.

دون بیر نماینده دموکرات از ویرجینیا ، که نماینده بیشترین تعداد کارگران فدرال است ، گفت که طبقه بندی گزارش شده توسط OMB احتمالاً آغاز یک “کارزار جدید خرابکاری” توسط ترامپ علیه بایدن است.

بییر در بیانیه ای گفت: “طبقه بندی مجدد نیروی کار OMB توسط ترامپ ناشی از نگرانی مستمر در مورد بودجه نیست ، وی در تلاش است به توانایی جانشین خود در اداره دولت فدرال در طی یک بحران همه گیر و اقتصادی آسیب برساند.” “این تلاش ها برای از بین بردن حمایت های اساسی برای نیروی کار فدرال و نمک زدن زمین برای رئیس جمهور منتخب بایدن تحقیرآمیز است و با مقاومت شدیدی روبرو خواهد شد.”

آلیسون ماین ، مگان وازکز و راس لویت از CNN در تهیه این گزارش همکاری داشتند.