هفته سهام پیش رو: بازارها حزب انتخاباتی خود را برگزار کرده اند. آیا خماری در راه است؟

خبرهای روز جهان

صحنه: بیشتر وال استریت انتظار داشتند دموکرات ها کاخ سفید را به دست آورند و کرسی هایی را در مجلس سنا بدست آورند و این امر زمینه را برای محرک های سخاوتمندانه برای کمک به اقتصاد ایالات متحده در جهت بهبودی از بیماری همه گیر فراهم می کند.
آرا هنوز در حال شمارش است ، اما احتمال کنترل دموکرات ها بر سنا کاهش یافته است. حتی در این صورت ، بازارها روایت جدیدی پیدا کرده اند. کیت جاکز ، استراتژیست Societe Generale ، این تفکر را در یادداشتی روز جمعه به مشتریان توضیح داد: “رئیس جمهور دموکرات که سنا را کنترل نکند ، در تجارت تجارت کمتری خواهد داشت ، اما در مورد سیاست های مالی محدودتر خواهد بود. این نقش بزرگتری را به جای می گذارد. برای فدرال رزرو ، که به معنی حتی پایین تر نرخ برای مدت طولانی تر است [and] حتی بیشتر QE برای مدت طولانی تر. “
نتیجه نهایی: بازارها شرط بندی می کنند که مالیات شرکت ها و مالیات در سال آینده افزایش پیدا نمی کند و بانک مرکزی نرخ بهره را حتی برای مدت طولانی تری از آنچه پیش بینی شده بود پایین نگه می دارد و به تقویت سهام کمک می کند.

سرمایه گذاران همچنین پس از آنکه میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا روز پنجشنبه گفت که هدف وی تصویب یک بسته محرک محرک قبل از پایان سال است ، سرمایه گذاران برای کمک به ویروس کرونا بیشتر آماده می شوند ، در مقایسه با اظهارات قبل از انتخابات که معامله باید تا سال 2021 صبر کند.

تحلیلگران UBS در گزارشی روز جمعه گفتند: “بسته ای كه تا پایان سال به اتمام رسیده باشد بیش از انتظارات سرمایه گذاران است و خطرات اقتصادی میان مدت را تا حد زیادی كاهش می دهد.”

اگرچه این بسته احتمالاً بسیار كوچكتر از برنامه 2 تریلیون دلاری تبلیغ شده توسط دموكراتها خواهد بود ، اما بازارها از این واقعیت كه اقتصاد ایالات متحده طی چند ماه گذشته در حال گسترش است ، راحت هستند.

نیکلاس کولاس ، یکی از بنیانگذاران تحقیقات DataTrek در یادداشتی گفت: “بیکاری کاهش یافته است ، فرصت های شغلی عقب مانده است ، فروش مسکن قوی است و سود شرکت ها آشکارا گوشه ای چرخانده است.”

شاخص CNN Business / Moody’s Analytics بازگشت به حالت عادی اقتصاد ایالات متحده را در 80 درصد از اوایل ماه مارس کار می کند.

هشدار بزرگ: در حالی که فعالیت در اقتصادهای بزرگ به دنبال انقباضات تاریخی در سه ماهه دوم افزایش یافته است ، بهبود روند رو به کندی دارد و هنوز خطرات عمده ای برای چشم انداز وجود دارد.

افزایش عفونت های ویروس کرونا باعث شده دولت های سراسر اروپا دور دوم محدودیت های گسترده ای را اعمال کنند که پیش بینی می شود در سه ماهه چهارم اقتصاد منطقه را به رکود اقتصادی برگرداند.

پیش بینی می شود این بیماری همه گیر به بازار کار آسیب جدی برساند ، حتی در حالی که چندین دولت اروپایی برنامه های حمایت از دستمزد را برای سال آینده تمدید می کنند. بانک انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که محرک های بیشتری را اعلام می کند ، “خطراتی وجود دارد که مشاغل و درآمد نسبت به قبل از Covid کمتر باشد.”

در ایالات متحده ، که در آن تعداد ویروس کرونا با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است ، بخار بهبودی نیز در حال اتمام است. در ماه اکتبر حدود 638،000 شغل اضافه شده است ، اما این کشور هنوز 10 میلیون نفر از قبل از آغاز بیماری همه گیر کاهش یافته است.

آمریکا ماه گذشته 638،000 شغل اضافه کرد اما از زمان ابتلا به بیماری همه گیر هنوز 10 میلیون شغل کاهش دارد
اینجا را ببینید: جروم پاول رئیس فدرال رزرو در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه هشدار داد که چشم انداز اقتصاد “بطور فوق العاده ای نامشخص است و تا حد زیادی به موفقیت تلاش برای کنترل ویروس بستگی دارد.”

اگرچه ممکن است حمایت کمتری از مردم برای سیاست های قفل بی رویه در ایالات متحده وجود داشته باشد ، اما افزایش عفونت ها حداقل باعث بسته شدن اعتماد به نفس در تجارت و مصرف کننده می شود و اقتصاد را سنگین می کند.

کولاس از تحقیقات DataTrek گفت ، تولید ناخالص داخلی چهارم چهارم ایالات متحده نزدیک تر از آنکه راحت باشد ، به قلمرو منفی بازمی گردد. “در حال حاضر بازارها با این وضعیت خوب هستند ، اما ضعف بیشتر می تواند آهنگ آنها را تغییر دهد.”

دیزنی یک سال آسیب زننده را ارزیابی می کند

دیزنی ، درآمد سه ماهه چهارم و تمام سال خود را روز پنجشنبه گزارش می کند و به یکی از بدترین سال های مالی در تاریخ تقریباً 100 ساله خود پایان می دهد ، گزارش می دهد همکار تجاری CNN من ، فرانک پالوتا.

چه اتفاقی می افتد: امپراتوری رسانه ای دیزنی توسط همه گیر ویروس کرونا دچار مشکل شده است. پارک ها و استراحتگاه های آن ماه ها تعطیل بود ، تولیدات آن متوقف شد و فیلم های پرفروش مانند “بیوه سیاه” مارول تا سال آینده به تعویق افتاد.

سه ماهه سوم این شرکت بی رحمانه بود و با خسارت نزدیک به 5 میلیارد دلار خاتمه یافت. دیزنی لند در کالیفرنیا بسته است و این شرکت پارک خود را در پاریس به طور موقت تعطیل کرده است تا اقدامات قفل را انجام دهد.

دیزنی 28000 کارمند آمریکایی را در واحد پارک های خود اخراج می کند و از برنامه های خود برای سازماندهی مجدد بخش سرگرمی خود در اطراف جریان ، در درجه اول سرویس + دیزنی ، که نقطه عظیمی روشن در سال جاری است ، رونمایی کرده است.

سهام دیزنی در سال جاری حدود 12 درصد کاهش یافته است.

بینش سهام: سرمایه گذاران و ناظران رسانه ای می خواهند بدانند که خسارت امسال برای دیزنی چقدر بود. آنها همچنین مراقب هرگونه شماره در نسخه دیزنی + “مولان” و جزئیات چگونگی برنامه ریزی جنجالی رسانه برای سال آینده خواهند بود.

تا بعدی

دوشنبه: SoftBank (SFTBF)، مک دونالد (MCD)، نیکولا و فراتر از گوشت (BYND) درآمد
سهشنبه: CPI چین؛ بیکاری انگلیس آدیداس (ADDDF) درآمد

چهار شنبه: روز مجردها در چین ؛ گزارش ماهانه اوپک

پنج شنبه: تولید ناخالص داخلی انگلیس گزارش IEA ؛ تولید صنعتی اتحادیه اروپا دیزنی (از بین برود)، Tencent (TCEHY)، نیسان (NSANF) و سیسکو (CSCO) درآمد
جمعه: DraftKings و JD.com (JD) درآمد