هزینه های خرده فروشی در ماه مارس با عقب نشینی مصرف کنندگان کاهش یافت

خبرهای روز جهان


ایالت واشنگتن
CNN

هزینه‌های خرده‌فروشی در ایالات متحده در ماه مارس کاهش یافت، زیرا مصرف‌کنندگان پس از اینکه بحران بانکی به ترس از رکود دامن زد، عقب نشینی کردند.

وزارت بازرگانی روز جمعه گزارش داد که خرده‌فروشی‌ها که بر اساس فصلی تنظیم می‌شوند اما نه برای تورم، در ماه مارس نسبت به ماه قبل 1 درصد کاهش یافت. طبق گزارش Refinitiv، این تندتر از کاهش 0.4 درصدی مورد انتظار بود و بالاتر از کاهش 0.2 درصدی اصلاح شده در ماه قبل بود.

سرمایه گذاران برخی از ضعف ها را ناشی از فقدان اظهارنامه مالیاتی و نگرانی در مورد کندی بازار کار می دانند. به گفته تحلیلگران BofA، IRS در ماه مارس امسال 84 میلیارد دلار بازپرداخت مالیاتی صادر کرد که حدود 25 میلیارد دلار کمتر از مارس 2022 است.

این امر باعث شد مصرف کنندگان از هزینه های خود در فروشگاه های بزرگ و کالاهای بادوام مانند لوازم خانگی و مبلمان عقب نشینی کنند. مخارج در فروشگاه های کالاهای عمومی در ماه مارس نسبت به ماه قبل 3 درصد کاهش یافت و هزینه در پمپ بنزین ها در مدت مشابه 5.5 درصد کاهش یافت. بدون احتساب فروش پمپ بنزین، هزینه های خرده فروشی در ماه مارس نسبت به فوریه 0.6 درصد کاهش یافت.

با این حال، مخارج خرده فروشی 2.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

اقتصاددانان می‌گویند که اظهارنامه‌های مالیاتی کوچک‌تر احتمالاً در کاهش خرده‌فروشی در ماه گذشته، همراه با انقضای مزایای افزایش کمک غذایی نقش داشته است.

مارس یک ماه واقعاً مهم برای بازپرداخت است. آدیتیا باوه، اقتصاددان ارشد آمریکایی در BofA Global Research به CNN گفت: برخی از مردم ممکن است انتظار چیزی مشابه سال گذشته را داشته باشند.

مخارج کارت اعتباری و نقدی به ازای هر خانوار که توسط محققان بانک آمریکا پیگیری می‌شد، در ماه مارس به پایین‌ترین سرعت خود در بیش از دو سال گذشته تعدیل شد، که احتمالاً نتیجه بازده کمتر و مزایای منقضی شده، همراه با کاهش رشد دستمزدها بود.

بر اساس گزارش موسسه بانک آمریکا، مزایای پیشرفته دوران همه‌گیری که از طریق برنامه کمک تغذیه تکمیلی ارائه می‌شد، در ماه فوریه منقضی شد، که ممکن است هزینه‌ها را در ماه مارس نیز متوقف کند.

بر اساس ارقام اداره آمار کار، متوسط ​​درآمد ساعتی در ماه مارس نسبت به سال قبل 4.2 درصد رشد داشته است که نسبت به افزایش سالانه 4.6 درصدی ماه قبل و کمترین افزایش سالانه از ژوئن 2021 کمتر است. شاخص هزینه اشتغال، معیار جامع تری برای دستمزدها، همچنین نشان داده است که افزایش دستمزد کارگران در سال گذشته تعدیل شده است. داده های ECI برای سه ماهه اول سال جاری اواخر این ماه منتشر خواهد شد.

با این حال، بازار کار ایالات متحده با وجود اینکه اخیراً شتاب خود را از دست داده است، همچنان قوی است. میشل مایر، اقتصاددان ارشد آمریکای شمالی در موسسه اقتصادی Mastercard گفت که این می تواند هزینه های مصرف کننده را در ماه های آینده متوقف کند.

مایر گفت: «وقتی به رشد درآمد، ترازنامه و سلامت بازار کار فکر می‌کنید، تصویر بزرگ هنوز برای مصرف‌کننده مطلوب است.

طبق گزارش اداره آمار کار، کارفرمایان در ماه مارس 236000 شغل اضافه کردند که یک افزایش قابل توجه بر اساس استانداردهای تاریخی است، اما کمتر از میانگین سرعت رشد ماهانه مشاغل در شش ماه قبل است. آخرین بررسی ماهانه فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار یا گزارش JOLTS نشان داد که تعداد مشاغل موجود در ماه فوریه افزایش یافته است – اما نسبت به اوج ۱۲ میلیونی خود در مارس ۲۰۲۲ بیش از ۱۷ درصد کاهش داشته است و داده‌های تجدیدنظر شده نشان می‌دهد که ادعاهای هفتگی مزایای بیکاری در ایالات متحده بالاتر از آنچه قبلا گزارش شده بود بود.

بازار کار می تواند در ماه های آینده بیشتر سرد شود. اقتصاددانان فدرال رزرو انتظار دارند که اقتصاد ایالات متحده در اواخر سال به سمت رکود اقتصادی پیش برود، زیرا تأثیرات تاخیری نرخ های بهره بالاتر بیشتر می شود. اقتصاددانان فدرال رزرو پیش از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و سیگنچر بانک، رشد ضعیف را همراه با خطر رکود پیش بینی کرده بودند.

برای مصرف کنندگان، اثرات تلاطم ماه گذشته در صنعت بانکداری تاکنون محدود بوده است. احساسات مصرف‌کننده که توسط دانشگاه میشیگان پیگیری می‌شد، در ماه مارس در طی ورشکستگی بانک‌ها کمی بدتر شد، اما قبل از آن نشانه‌هایی از وخامت نشان داده بود.

آخرین خوانش احساسات مصرف کننده که صبح جمعه منتشر شد، نشان داد که احساسات در آوریل علیرغم بحران بانکی ثابت بود، اما افزایش قیمت بنزین به افزایش انتظارات تورمی در سال آینده کمک کرد و از 3.6 درصد در مارس به 4.6 درصد افزایش یافت. در آوریل.

جوآن هسو، مدیر نظرسنجی از مصرف کنندگان در دانشگاه میشیگان، در یک بیانیه خبری گفت: «در شبکه، مصرف کنندگان تغییرات مادی در محیط اقتصادی در ماه آوریل را درک نکردند.

هسو صبح جمعه در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: «مصرف کنندگان انتظار یک رکود را دارند، آنها به اندازه تابستان گذشته احساس ناراحتی نمی کنند، اما منتظرند تا کفش دیگر بیفتد.

این داستان با زمینه و جزئیات بیشتر به روز شده است.