مهلت بندر امن: پنجره ترامپ برای براندازی انتخابات در حال بسته شدن است

خبرهای روز جهان

روز سه شنبه ، آن پنجره کوچک برای براندازی رسماً بسته می شود.

این بدان دلیل است که طبق قوانین فدرال روز سه شنبه مهلت “بندر امن” است. معنی این امر این است که وقتی کنگره آرا elect انتخاباتی را در ژانویه افزایش می دهد ، باید نتایج انتخاباتی را که قبل از موعد مقرر تأیید شده اند ، بپذیرد.

بیشتر ایالت ها قبلاً نتایج خود را تأیید کرده اند. کلرادو ، هاوایی و میسوری روز سه شنبه گواهینامه دریافت کردند و فقط ویرجینیای غربی را ترک کردند ، که گواهینامه خود را برای روز چهارشنبه برنامه ریزی کرد.

الی هونیگ ، تحلیلگر حقوقی CNN ، اینگونه بیان می کند: رسیدن تاریخ بندرگاه امن باید به طور موثر هر گونه امید امید را که در حال مرگ است ، از بین ببرد ، حتی برای چند انکار کننده انتخابات باقی مانده. و چه فاجعه ای تمام عیار – از نظر قانونی و غیر قانونی – تلاش تیم ترامپ برای شرکت در انتخابات در دادگاه ها بوده است.

تیم ترامپ نوشته های روی دیوار را می بیند. چندین منبع به CNN گفتند که در تیم حقوقی ترامپ این حس وجود دارد و آنچه از ستاد انتخاباتی وی باقی مانده است که تلاش آنها برای لغو یا به تأخیر انداختن نتایج انتخابات در حال پایان است. دادگاه عالی روز سه شنبه درخواست جمهوری خواهان پنسیلوانیا برای جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات مشترک المنافع را رد کرد و راه دیگری را در یک ایالت میدان جنگ که ترامپ امیدوار بود نتایج را لغو کند ، بست.
اما هنوز جای درام وجود دارد. اکنون وظیفه دانشکده انتخابات است که پیروزی بایدن را کاملاً رسمی اعلام کند. (بیشتر از آنی است که در یک دقیقه بتوان انجام داد).
محافظه کاران مجلس خواهان یک مبارزه طبقه ای هستند. سرسخت ترین مدافعان ترامپ در کپیتول هیل از وی می خواهند حتی پس از رای گیری کالج انتخاباتی در هفته آینده تسلیم نشود ، رهبر حزب خود را به مبارزه برای ادعاهای بی اساس خود در مورد کلاهبرداری گسترده انتخابات تا ژانویه تا صحن مجلس ادامه می دهد.

مراقب یک خروج غیرمتعارف باشید. جایی که ترامپ تصمیم دارد هفته های آخر ریاست جمهوری خود را سپری کند ، به یک حدس و گمان داخلی تبدیل شده است ، چرا که دستیاران این سوال را دارند که آیا او برای تعطیلات کاخ سفید را ترک می کند – و هرگز برنمی گردد.

در این مرحله ، برنامه هایی وجود دارد که ترامپ طی کریسمس و سال نو میلادی در ملک مار-لا-لاگو خود در پالم بیچ بماند ، اما افرادی که با این برنامه آشنا هستند ، در آنجا پایان می یابد.

: عکس محرک

این هفته ای است که همه چیز سرانجام با هم جمع می شوند یا برای همیشه در یک بسته تسکین دهنده ویروس کرونا از هم می پاشد.

Lauren Fox از CNN و Manu Raju در مورد جایی که اکنون مذاکرات در مورد مهمترین موضوعات اصلی ادامه دارد ، خلاصه می شوند:

بودجه ایالتی و محلی: قانون گذاران در این مورد بسیار نزدیک هستند. آنها 160 میلیارد دلار برای بودجه ایالتی و محلی در نظر دارند كه می تواند دو عامل داشته باشد.

اولین مورد تا حدی بر اساس جمعیت است.

مورد دوم براساس ایالت ها و محلات نشان دهنده از دست دادن درآمد است.

بیمه مسئولیت: جمهوری خواهان پیشنهادات بالقوه خود را با رهبری GOP دوباره هدایت کرده اند ، اما هنوز توافق نامه ای وجود ندارد. این مسئله ای است که ثابت می کند مشکل ترین مسئله برای حل آن است.

هنوز بخشی از پیشنهاد نیست: بررسی های محرک.

دستیاران آشنا به مذاکرات به CNN گفتند که علی رغم فشار روزافزون جمعه برای بررسی 1200 دلار محرک برای مشارکت در چارچوب دو جانبه ، هنوز قرار نیست که شامل شوند.

: اما ابتدا ، کنگره باید زمان بخرد

مجلس و سنا این هفته رای خواهند داد تا دولت را تا 18 دسامبر باز نگه دارند ، و یک هفته دیگر به مذاکره کنندگان فرصت می دهند تا توافق بر سر بسته گسترده هزینه های دولت و تسکین همه گیر را منعقد کنند.

تا زمانی که قانون اضافی تصویب نکند ، دولت فدرال در 11 دسامبر کم خواهد شد و تعدادی از اقدامات برای حل بحران اقتصادی در پایان ماه منقضی می شود. مجلس روز چهارشنبه رأی می دهد.

: کالج انتخاباتی در مرکز قرار دارد

با تأیید نتایج انتخابات ، رأی دهندگان و قانونگذاران از یک جدول زمانی باستانی که قانون اساسی و قوانین ایالات متحده را برای رئیس جمهور شدن بایدن تعیین کرده است پیروی می کنند.

همانطور که بایدن ، معاون رئیس جمهور وقت ، بر شمارش آرا that انتخاباتی نظارت کرد که در سال 2017 کاخ سفید را به ترامپ واگذار کرد ، اکنون مایک پنس ، معاون رئیس جمهور ، سرباز وفادار این چهار سال اخیر ترامپ خواهد بود که شمارش آرا را اعلام می کند که به طور رسمی بایدن را به عنوان برنده. در مورد آن اینجا بیشتر بخوان.

و جمهوری خواهان باید انتخاب کنند که عمیقاً می خواهند ترامپ را در چاله خرگوش تئوری های توطئه خود دنبال کنند.

قانون گذاران توانایی طرح اعتراض در مورد رای گیری را خواهند داشت – درست مانند برخی از دموکرات ها در سال 2017. اما در حالی که این مخالفت ها در سال 2017 به راحتی منتفی شد ، سناتورهای جمهوری خواه می توانند ، در صورت انتخاب ، روند کار را در این سال ادامه دهند و مجلس را مجبور کنند. و سنا برای رأی دادن درمورد نقاط منفرد

جدول زمانی کامل در زیر است:

این داستان با گواهینامه های اضافی دولت در روز سه شنبه به روز شده است.