مرجع مشاوره و آموزش بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

خبرهای روز جهان

زبان رسمی در کشور عراق زبان عربی است. بازاریابی پزشکی یا مارکتینگ پزشکی به زبان انگلیسی Medical Marketing (مدیکال مارکتینگ) نامیده می شود. بازاریابی سلامت یا بازاریابی پزشکی یک شاخه تخصصی از بازاریابی است. ماده ۷۹ـ در راستای ارتقاء سهم بهرهوری در رشد اقتصادی به یك سوم در پایان برنامه و به منظور برنامهریزی، سیاستگذاری، راهبری، پایش و ارزیابی بهرهوری كلیه عوامل تولید از جمله نیروی كار، سرمایه، انرژی و آب و خاك، سازمان ملی بهرهوری ایران به صورت مؤسسه دولتی وابسته به معاونت با استفاده از امكانات موجود ایجاد میشود تا برنامه جامع بهرهوری كشور شامل شاخصهای استاندارد بهرهوری و نظام اجرائی ارتقاء بهرهوری، دربرگیرنده توزیع نقش ها و مسؤولیت ها در كلیه بخشهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اعم از بخشهای دولتی و غـیردولتی، به صورت برنامه لازمالاجراء برای تمامی بخشهای یادشده، تدوین نماید و به تصویب هیأت وزیران برساند. ماده ۱۴۵ـ به منظور اقتصادی و رقابتی نمودن تولید و افزایش صادرات محصولات كشاورزی، ساماندهی مدیریت منابع، حفاظت از منابع پایه و ارزش افزایی و تكمیل زنجیره ارزش محصولات كشاورزی: الف ـ حمایت از تولید محصولات كشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و كارمزد تسهیلات بانكی، كمكهای بلاعوض، پرداخت یارانه و سایر مشوق ها با اولویت رعایت الگوی كشت بهینه ملی ـ منطقهای بر اساس آییننامهای است كه به پیشنهاد وزارت جهاد كشاورزی به تصویب هیأت وزیران میرسد.

ج ـ عملیات تولید، فرآوری، ذخیرهسازی، قرنطینه و بازاررسانی محصولات، نهادهها و كالاهای كشاورزی نوپدید، ارائه خدمات نوین كشاورزی، عاملین و گواهیكنندگان فرآیندها براساس مقررات و استانداردهایی خواهد بود كه توسط وزارت جهاد كشاورزی در سال اول برنامه تهیه و به تصویب هیأت وزیران میرسد. برترین شرکت های صادراتی و وارداتی، بهترین مشاور صادرات را در اختیار دارند و با کمک آنها تمام فرآیندها را مشاور بازاریابی گیلان پیش می برند. بنابراین مجوز صادرات به قطر برای محصولات خوراکی طبق مجوزهای بهداشت و سازمان غذا و دارو و مراجع مرتبط باید صادر گردد. با توجه به این که جمعیت کشور عراق حدود ۴۳ میلیون نفر است، بنابراین انتظار می رود بازارهای مصرفی عراق، بهترین بازار هدف برای صادرات محصولات ایرانی باشند. آمادگی لازم برای پاسخگویی کامل به مشتریان باعث میشود تا توجه آنان به محصولات و خدمات شرکت جلب شود. با توجه به تنوع بازارهای جهانی، ممکن است درک هر منطقه وظیفهای دشوار به نظر برسد. زیرا تجربه نشان داده است که توجه و شناخت دقیق فرهنگ سرزمین های هدف، و در نظر گرفتن حساسیت های قومی یک سرزمین در بازاریابی بین المللی حائز اهمیت بسیاراست.

از نظر مواد غذایی و ادویه جات، کشور ایران برترین صادر کننده زعفران مرغوب صادراتی است. “بسته به نوع کالا، کشور مبدا و کشور مقصد، فرایند صادرات یا واردات کالا، شرکت ها به شدت در معرض تحریم ها، ممنوعیت ها، محدودیتها و عوارض مالیات و حتی سرقت قرار دارند.” شاید به همین دلیل است که کشورها برخی از قوانین و مستندات اضافی را برای گمرک ارائه داده اند. شرکت های صادرات و واردات در حوزه حمل و نقل بین المللی کالا و خرید و فروش انواع مختلف کالاها در بازارهای جهانی به صورت های مختلفی فعالیت می کنند. بدون این که کالاها و محموله ها را بیمه کنید، نباید نسبت به حمل و نقل یا ارسال آنها در گمرک یا حمل با وسایل نقلیه مختلف اقدام نمایید. آنها با استفاده از روشهای دادهکاوی و اطلاعاتی که طی سالیان مختلف از رفتار بیماران در یک کلینیک درمانی جمعآوری شده است، یک سیستم پیشنهاددهندة گردشگر سلامت را طراحی کردهاند که بهطور بالقوه گردشگران سلامت را شناسایی و به آنها توصیههای درمانی لازم را ارائه مشاوره بازاریابی و برندینگ میکند.

حسینپور و ریاحی (1397) در پژوهش خود با عنوان «رابطة قابلیتهای گردشگری پزشکی درمانی با میزان جذب توریست در استان اردبیل» به این نتیجه رسیدند که از بین عوامل مختلف، شرایط کشور، بیمارستان، تیم پزشکی و درمانی و مکانهای آبدرمانی، شرایط بیمارستانها به دلیل پایین بودن درجهبنـدی و اسـتانداردهای لازم در بیمارسـتانهای سـطح اسـتان اردبیل و شرایط تیم پزشکی و درمانی به علت آگاهی ضعیف از این ضوابط و ضعف در کسب آمادگیهای لازم، رابطة معنیداری با میزان جذب توریسم در استان اردبیل نداشتند و این متغیرها در پیشبینی جذب توریسم پزشکی و درمانی مـؤثر نبود. به این ترتیب که برند تجاری خود را با تمام ملیت ها و مصرف کنندگان از نقاط مختلف دنیا تطبیق داده و هماهنگ نموده اند؛ تا در نتیجه سهم بیشتری از بازار را از آن برند خود کنند. مشاوره صادرات به عراق یکی از ملزومات مورد نیاز برای تمام افرادی است که قصد صادرات کالای خود را به کشور عراق دارند. مشاور صادرات به شما توضیح می دهد که چگونه ارتباطات خود را با شرکت های قطر تقویت کنید و در نهایت، برای کالاهای خود، مشتریان را پیدا کنید. صادرات و واردات چیست؟ مجموعه فعالیت های چندین شرکت خدماتی در حوزه صادرات و واردات و زیر مجموعه های آنها، منجر می شود یک کالا در بازار بین المللی برجسته شود.