قطر مادر دختر تازه متولد شده ای را که در فرودگاه بین المللی رها شده شناسایی کرد

خبرهای روز جهان

روز دوشنبه ، یک دادستان قطر در بیانیه ای گفت که تعداد نامشخصی از کارکنان امنیتی فرودگاه که مسئول انجام معاینات از مسافران زن هستند ، متهم شده اند و ممکن است تا سه سال زندان داشته باشند.

دادستان گفت که مادر مادر کودک را که کشور را ترک کرده نیز به قتل سوted قصاص متهم کرده و اقدامات قانونی را برای دستگیری وی آغاز کرده است. در این بیانیه آمده است ، مادری که فقط به عنوان “ملیت آسیایی” شناخته شده است در صورت مجرمانه می تواند به 15 سال زندان محکوم شود.

اعتقاد بر این است که مادر پس از رها کردن نوزاد در فرودگاه ، مدتی سوار شده و با پرواز به خارج از قطر ترک شده است. در این بیانیه مشخص نشده است که وی به کجا سفر کرده است.

مقامات در قطر گفتند که نوزاد تازه متولد شده در 2 اکتبر یا در یک سطل آشغال در یک حمام در فرودگاه بین المللی حمد در دوحه پیدا شد. اکنون نوزاد تحت مراقبت مقامات قطر قرار دارد.

پس از کشف نوزاد ، بیش از 18 زن از 10 پرواز مختلف ، از جمله 13 استرالیایی که در هواپیمای مقصد سیدنی بودند ، تحت معاینه پزشکی اجباری صمیمی توسط امنیت فرودگاه قرار گرفتند.

معاینات باعث خشم در استرالیا شد ، جایی که این اقدامات به تجاوز جنسی تشبیه شده است. نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون این حادثه را “وحشتناک” و “غیر قابل قبول” محکوم کرد.

طبق بیانیه قطر ، تحقیقات در مورد این حادثه نشان داد که “برخی از کارمندان” در فرودگاه بین المللی حمد “احضار کادر پزشکی زنان” برای انجام معاینات از مسافران زن “یک جانبه” عمل کرده اند.

بیانیه دادستانی روز دوشنبه گفت: “(آنها معتقد بودند) آنچه آنها انجام می دادند مطابق با قانون است.”

در این بیانیه مشخص نشده است كه چه جنایاتی مرتكب شده است ، یا چند نفر از كاركنان متهم شده اند.

دولت قطر در تاریخ 28 اکتبر بیانیه ای صادر کرد و از “هرگونه ناراحتی یا نقض آزادی شخصی هر مسافر” در نتیجه این حادثه عذرخواهی کرد.

والدین شناسایی شدند

طبق بیانیه دادستان ، تحقیقات نشان داد که مادر با یک مرد گمنام “همچنین از یک ملیت متعلق به یک کشور آسیایی” رابطه دارد. این بیانیه می افزاید که “در نتیجه این رابطه ، کودک متولد شد.”

در قطر ، رابطه جنسی خارج از ازدواج همچنان یک عمل مجرمانه است. غیر معمول نیست که زنان برای جلوگیری از حبس ، کودکان را رها می کنند.

پدر کودک به دادستان های قطر گفت که مادر بلافاصله پس از تولد برای او پیام و تصویری از کودک ارسال کرده است ، که در آن او گفت که “او کودک را انداخته و به کشورش فرار کرده است.”

در این بیانیه آمده است: “مادر هنگام خروج از کشور ، مادر نوزاد تازه متولد شده را در سطل آشغال یکی از حمام های سالن عزیمت فرودگاه انداخت و سوار هواپیما شد و به مقصد رسید.”

در این بیانیه مشخص نشده است که مادر چه موقع یا کجا زایمان کرده و یا مقامات چگونه توانسته اند مرد را شناسایی و شناسایی کنند.

“جرم اقدام به كشتن كودك بلافاصله پس از تولد و در شرايطي كه در آن يافت شد ، يكي از شرورانه ترين جنايت ها و مغاير با ارزش هاي انساني است. اين مجازات توسط قانون مجازات قطر ، حداكثر پانزده سال.”

گزارش اضافی توسط رویترز.