قطار از ریل خارج شد و باعث آتش‌سوزی در جنگل‌های راک‌وود، مین شد، اما مقامات می‌گویند که هیچ مواد خطرناکی در این کار وجود ندارد

خبرهای روز جهان



CNN

مقامات گفتند که واگن‌های قطار که روز شنبه در نزدیکی روستایی در مرکز مین از ریل خارج شدند و باعث آتش‌سوزی شدید شدند، حامل مواد خطرناک نبودند و هیچ تهدیدی برای امنیت عمومی وجود نداشت.

مقامات می گویند واگن های قطار ترسناک خارج شده از ریل حامل الوار و سیم کشی بودند. سخنگوی شبکه راه‌آهن کانزاس سیتی کانادا گفت: گاری‌های دیگر حامل مواد خطرناک بودند، اما خروج از ریل و آتش‌سوزی بر آنها تأثیری نداشت. مقامات می گویند که خروج از ریل احتمالاً ناشی از شسته شدن یخ و آوار در مسیر بوده است.

اداره آتش نشانی و نجات راک‌وود گفت قطار در شمال راک‌وود، روستایی در شهرستان سامرست که در همسایگی دریاچه موس هد – بزرگترین حجم آب شیرین در ایالت – از ریل خارج شد.

جیم بریت، سخنگوی وزارت کشاورزی، حفاظت و جنگلداری مین در بیانیه ای گفت: مقامات در محل حادثه خروج از ریل را ارزیابی کردند و گفتند که “مواد خطرناک در خطر نشت و آتش گرفتن نیستند.”

بریت افزود، سه کارمند راه‌آهن در اثر خروج از ریل صدمات جانی را متحمل شدند و در بیمارستان مجاور تحت مداوا هستند.

به گفته مقامات، یک قطار در شمال راک‌وود، مین، از ریل خارج شد و باعث آتش‌سوزی و نگرانی‌هایی در مورد انتشار مواد بالقوه خطرناک شد.

سی. دونیل کارلسون، سخنگوی شبکه راه آهن در بیانیه ای گفت که خروج قطار حوالی ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی زمانی رخ داد که قطار با آب شدن مسیر در یک منطقه جنگلی روستایی مواجه شد.

بلافاصله مشخص نشد که کدام شرکت حامل قطار باری قطار را در روز شنبه حمل می کند.

به گفته سرویس جنگل مین، ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که خروج از ریل ممکن است به دلیل تجمع یخ‌های ذوب شده و زباله‌هایی باشد که بخشی از مسیر راه‌آهن را شسته است.

به گفته سرویس جنگل مین، سه موتور لوکوموتیو و شش واگن ریلی که از ریل خارج شدند حامل الوار و سیم کشی برق بودند و آتش گرفتند و باعث آتش سوزی کوچک جنگلی شدند. به گفته این سرویس، آتش در حال حاضر مهار شده و توسط نیروهای امدادی اولیه اورژانس محلی تحت نظارت است.

جانت میلز، فرماندار مین در توییتی نوشت که درباره خروج قطار از ریل به او اطلاع داده شده است و اعلام کرده است که دفتر وی “به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهد داد” اما “هیچ تهدیدی برای سلامت یا ایمنی عمومی وجود ندارد.”

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، شبکه ریلی که روز جمعه افتتاح شد، خطوط راه آهن کانادا و ایالات متحده را برای ایجاد “اولین خط آهن تک خطی که کانادا، ایالات متحده و مکزیک را به هم متصل می کند” ترکیب می کند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «CPKC تنها راه آهنی است که آمریکای شمالی را به هم متصل می‌کند و دسترسی بندری بی‌نظیری به سواحل سراسر قاره، از ونکوور تا اقیانوس اطلس کانادا تا خلیج مکزیک تا لازارو کاردناس در سواحل اقیانوس آرام مکزیک دارد».