قطارهای مجهز به هیدروژن می توانند جایگزین موتورهای دیزلی در آلمان شوند

خبرهای روز جهان

این شرکت ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند که آزمایش قطار مجهز به موتور هیدروژنی جدید در سال 2024 آغاز و به مدت یک سال ادامه خواهد یافت. حداکثر سرعت قطار دو واگن 160 کیلومتر در ساعت (99.4 مایل در ساعت) است و فقط در 15 دقیقه می توان آن را دوباره شارژ کرد.

این قطار که Mireo Plus H نام دارد ، بین سه شهر در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان حرکت می کند و جایگزین یک واحد معمولی دیزل مجهز به مسیر می شود. به گفته شرکت ها ، محرک جدید هیدروژن حدود 330 تن CO2 در سال صرفه جویی خواهد کرد.

“پیشرانه های هیدروژنی یک پیشرانه پیشرفته و بدون آلاینده است که به کربن سازی حمل و نقل ریلی کمک می کند و سهم قابل توجهی در دستیابی به اهداف آب و هوایی ما دارد.” زیمنس (SIEGY) مایکل پیتر مدیر عامل Mobility در بیانیه ای گفت.

Deutsche Bahn حدود 1300 قطار دیزلی را در سرویس منطقه ای اداره می کند و تقریباً 40٪ از شبکه ریلی 33000 کیلومتری آن (20500 مایل) هنوز برق رسانی نشده است – به این معنی که قطارها نمی توانند با استفاده از خطوط برق سربار کار کنند. این شرکت قصد دارد قطارهای دیزلی را تا سال 2050 از شبکه خود حذف کند.

تصویری از Mireo Plus H تهیه شده توسط زیمنس.

Mireo Plus H توسط یک باتری و پیل های سوختی ساخته می شود که هیدروژن و اکسیژن را به برق تبدیل می کند. برد قطار دو واگن 600 کیلومتر (373 مایل) خواهد بود و زیمنس گفت که یک نسخه سه اتومبیل با برد 1000 کیلومتر (621 مایل) نیز توسعه خواهد داد.

وینفرد هرمان ، وزیر حمل و نقل بادن-وورتمبرگ ، در بیانیه ای گفت: “چه از طریق خطوط هوایی و چه از طریق هیدروژن تأمین شود – عامل تعیین کننده این است که انرژی از منابع تجدید پذیر تأمین می شود.” “این کشور می خواهد در حمل و نقل ریلی مدرن و پایدار پیشگام باشد.”

از مدت ها قبل هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی امیدوار کننده برای شبکه های ریلی در نظر گرفته شده است. فرانسه آلستوم (الاسمي) بین سالهای 2018 و 2020 قطار مجهز به هیدروژن در شمال آلمان را آزمایش کرده و خدمات را در برخی مسیرهای اتریش گسترش داده است.

رگولاتورهای اروپایی مانع از دستیابی شرکت آلستوم به زیمنس در سال 2019 شدند و گفتند که این ادغام به رقابت در سیستم های سیگنالینگ راه آهن و قطارهای بسیار سریع آسیب می رساند.