قایق های مهاجر ایتالیایی: گارد ساحلی ایتالیا لنج های حامل 1200 مهاجر را در دریای مدیترانه اسکورت می کند.

خبرهای روز جهان



CNN

گارد ساحلی ایتالیا روز سه‌شنبه در حال اسکورت دو قایق حامل 1200 مهاجر در دریای مدیترانه بود که بخشی از عملیات بزرگ در منطقه‌ای بود که در سال گذشته شاهد افزایش ورود مهاجران بود.

به گزارش سرویس داوطلبانه Alarm Phone که روز یکشنبه تماس اضطراری قایق را دریافت کرد، کارگران اورژانس برای نجات یک بارج با 400 مهاجر در حال مسابقه بودند. گارد ساحلی اواخر روز دوشنبه به سی ان ان گفت که در حال اسکورت کشتی دیگری است که 800 مهاجر را حمل می کند.

«در طول شب در ساعت 4:34 صبح، آخرین بار با افراد حاضر در کشتی صحبت کردیم. آنها تأیید می کنند که کشتی های گارد ساحلی ایتالیا در شرایط بد آب و هوایی آنها را همراهی می کنند. مردم از حضور امداد و نجات اطمینان خاطر دارند و ما امیدواریم که به زودی همه آنها در امنیت باشند.»

فلیکس وایس، سخنگوی Sea-Watch International، یک سازمان آلمانی که جستجو و جستجو را انجام می دهد، گفت که گارد ساحلی در کنار قایق در مسیر ایتالیا حرکت می کند زیرا اسکورت «ایمن تر» از تلاش برای نجات سرنشینان در هوای بد است. عملیات نجات در مدیترانه مرکزی

این مهاجران در امتداد مسیر مهاجرتی بین ایتالیا و مالتا گیر افتاده بودند که سازمان های غیردولتی هشدار داده اند که خطرناک است.

به گزارش زنگ هشدار، این قایق با 400 مهاجر از طبرق، لیبی حرکت کرد و در خطر غرق شدن آب در بدنه قرار داشت. این سرویس همچنین گفت که بسیاری از سرنشینان هواپیما از جمله یک کودک، یک زن باردار و یک فرد معلول به مراقبت پزشکی نیاز دارند.

گارد ساحلی ایتالیا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 1700 مهاجر در 48 ساعت گذشته به جزیره لامپدوزا سیسیل رسیده اند. لامپدوزا، نزدیکترین جزیره ایتالیا به آفریقا، مقصد اصلی مهاجرانی است که به دنبال ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

هر ساله ده‌ها هزار مهاجر که از جنگ، آزار و اذیت و فقر فرار می‌کنند، در جستجوی امنیت و چشم‌انداز اقتصادی بهتر، مسیر خائنانه را به خطر می‌اندازند. در بسیاری از موارد، کشتی های آنها بیش از حد شلوغ و برای سفر نامناسب است و نیاز به نجات مهاجران در کشتی اغلب منجر به اختلاف بین کشورها در مورد اینکه چه کسی باید آنها را ببرد، می شود.

بر اساس آمار وزارت کشور این کشور، بیش از 28000 مهاجر در سال جاری وارد ایتالیا شده اند که نسبت به سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، تعداد مهاجرانی که در سال جاری وارد ایتالیا شده اند، بالاترین میزان از سال 2017 در این کشور است.

بیشتر مسافران از ساحل عاج، گینه، بنگلادش، تونس و پاکستان سفر کرده اند.