فرار از زندان تابو بستر: اتهام قتل علیه هم‌متهم در مورد قاتل متهم به ساختگی مرگ خود در آفریقای جنوبی لغو شد.

خبرهای روز جهان



CNN

مقامات روز دوشنبه به سی‌ان‌ان گفتند، دادستان‌های آفریقای جنوبی اتهام قتل زولیله سکلنی، پدر دوست دختر قاتل معروف تابو بستر را که متهم به فرار از زندان آفریقای جنوبی پس از ساختگی مرگ خود در آتش‌سوزی است، لغو کردند.

دختر Sekeleni، Nandipha Magudumana، پزشک و شخصیت برجسته پزشکی در آفریقای جنوبی در 7 آوریل هنگامی که همراه Bester در تانزانیا متواری بود، دستگیر شد.

بستر که در آفریقای جنوبی “متجاوز فیس بوک” لقب گرفت، به دلیل قتل و تجاوز به یک مدل در سال 2012 به حبس ابد محکوم شد.

مقامات گفتند که Bester، 35 ساله، ظاهرا مرگ خود را با گذاشتن بقایای ذغالی شده مرد دیگری در سلول زندان خود جعل کرده است.

این زوج با یک تبعه موزامبیکی توسط مقامات تانزانیا هفته گذشته پس از فرار از آفریقای جنوبی در شهر مرزی آروشا دستگیر و متعاقباً به آفریقای جنوبی تبعید شدند.

به گفته پلیس و دادستان، پدر ماگودومانا، سکلنی، 65 ساله، در 8 آوریل در کنار یک رئیس سابق زندان و یک تکنسین سابق دوربین های امنیتی دستگیر شد و این سه نفر متهم به همدستی در فرار بستر بودند.

فالادی شوپینگ، سخنگوی دادستان ملی آفریقای جنوبی (NPA)، به سی ان ان گفت که او ابتدا به “شکست دادن اهداف عدالت، کلاهبرداری، قتل، و آتش سوزی” متهم شده بود، اما اکنون این اتهام لغو شده است.

تحقیقات قتل توسط مقامات قبلاً به این نتیجه رسیده بود که جسد سوخته یافت شده در سلول Bester قبل از شروع آتش مرده است.

در گزارش کالبدشکافی نیز مشخص شد که متوفی بر اثر اصابت ضربات شدید به سر جان خود را از دست داده است.

شوپینگ گفت که اتهام قتل با توجه به شواهد جدید کنار گذاشته شد، اما افزود که سکلنی، یک معلم سابق، با اتهامات دیگری روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: «دولت دیگر به اتهام قتل زولیله سکلنی ادامه نخواهد داد، زیرا شواهد جدیدی به دست آمد که ما را مجبور به این تصمیم کرد. شوپینگ، سخنگوی NPA گفت: او همچنان با اتهام کمک به یک زندانی برای فرار، شکست دادن عدالت و کلاهبرداری روبرو خواهد بود.

وی افزود: «سکلنی به دلیل شرایط قانع‌کننده‌ای که توسط دادستانی در رابطه با سلامتی وی در نظر گرفته شده بود، با قرار وثیقه ۱۰ هزار روپیه (۵۵۰ دلاری) آزاد شد.

سکلنی در 16 مه بار دیگر در دادگاه حاضر خواهد شد، در حالی که جلسه وثیقه برای دخترش ماگودومانا و دیگر متهمان اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد.

CNN برای اظهار نظر با وکیل او و ماگودومانا تماس گرفته است.

ماگودومانا به قتل و کلاهبرداری، از جمله کمک و کمک به فرار Bester متهم شد.

به گفته پلیس، او با اتهامات جدید فرار از بازداشت قانونی، شکست عدالت، تجاوز به جسد مواجه است. و تقلب.