طولانی ترین پرواز مسافربری جهان با یک هواپیمای تک بدنه

خبرهای روز جهان

(CNN) – هفته گذشته بازگشت طولانی ترین پرواز جهان بود – سنگاپور به نیویورک JFK. این هفته یک رکورد جدید هواپیمایی دیگر به دست می آید: طولانی ترین پرواز جهان با هواپیمای یک راهرو.

پرواز Air Transat TS690 روز دوشنبه از مونترال ، کانادا ، به مقصد آتن ، یونان انجام شد – یک سفر 7،600 کیلومتری یا 4575 مایل. تا کنون ، بسیار عادی – به جز پرواز 8 ساعته و 32 دقیقه ای در هواپیمای باریک ایرباس A321neoLR انجام شده است.

این طولانی ترین پرواز تجاری بود که از یک هواپیمای یک راهرو استفاده شده است.

اگرچه اکثر مردم از ایده پرواز با ماوراlant اطلس با هواپیمای یک راهرو کوتاه می شوند ، صندلی های کلاس اقتصادی 1.5 اینچ بیشتر از ایرباس 310 ایر ترانسات هستند – هرچند که سطح صندلی استاندارد 31 اینچ است. Club Class – بخش اقتصادی برتر با صندلی های تکیه دار و زمین 38 اینچی – دارای 12 صندلی صمیمی است.

یک پرواز آزمایشی از این هم فراتر رفت

اگرچه ممکن است این رکورد را شکسته باشد ، اما مونترال تا آتن دورترین چیزی نیست که A321LR پرواز کرده است. در سال 2018 یک پرواز آزمایشی از ماهه ، سیشل ، به تولوز ، فرانسه – یک پرواز 11 ساعته و 5466 مایل را انجام داد. به همین مناسبت ، هواپیما به جای مسافران ، به آدمک های ساطع کننده گرما مجهز شد.

قبل از این هفته ، رکورد یک پرواز تجاری پرواز Reykjavik به LA WOW Air در سال 2018 بود – هشت ساعت 40 دقیقه و 6،927 کیلومتر (4،304 مایل).

و به نظر می رسد که هواپیما در آینده مسیرهای طولانی دیگری را طی خواهد کرد – خصوصاً با تقاضا در پایین ترین سطح تاریخی به دلیل Covid ، و بهبودی آهسته پیش بینی شده است.

TAP ایر پرتغال پروازهای خود را با این هواپیما از لیسبون به Maceió ، برزیل ، امسال و همچنین به بوستون (از طریق Ponta Delgada در آزورها) ، و مونترال آغاز کرد. مدیر عامل آنتونوآلدو نئوز این هواپیما را “تغییر دهنده بازی” خوانده است. نروژی همچنین 30 فروند هواپیما را برای مسیرهای طولانی خود سفارش داده است.

ایر ترانسات همچنین از این هواپیما برای مسیرهای خود در تورنتو – گاتویک لندن و مونترال – پاریس استفاده می کند.

هواپیما می تواند تا 199 مسافر را حمل کند ، و این یک شرط خوب برای بهبودی پس از Covid است. تاکنون ، این شرکت هواپیمایی از ایرباس A330s در مسیر استفاده می کرد که می تواند 375 مسافر را حمل کند.

بادگیر مشکلاتی ایجاد کرد

تنها مشکل: بادگیرها. منظور آنها این بود که برای پرواز برگشت ، هواپیما باید در پاریس شارل دوگل سوخت گیری کند. شرایط آب و هوایی زمستان به این معنی است که احتمال وقوع این اتفاق نسبت به تابستان بیشتر است.

این آخرین پرواز فصل بود. این شرکت هواپیمایی اعلام خواهد کرد که کدام هواپیما را برای فصل 2021 نزدیک به زمان دیگر استفاده خواهد کرد.

بنابراین ، پرواز با مسافت طولانی در هواپیمای یک راهرو چگونه است؟ بستگی دارد که چقدر مستعد ابتلا به کلاستروفوبیا باشید و احساس ساده “غلط” عبور از قاره ها در صفحه ای از بدن باریک است.

برای کریستی کلاف ، که از خانه اش در واشنگتن دی سی ، با یک هواپیمای یک راهرو به آلمان پرواز کرده و همچنین برای پرواز از برزیل به خانه ، بدن باریک “برای آن سفرها بسیار کوچک و” اشتباه “احساس می کرد.”

اما یک هواپیمای مسافربری مکرر دیگر که به طور منظم بوئینگ 757 تک راهرو را بین ایرلند و ایالات متحده پرواز می کرد ، به CNN گفت که او این تجربه را “کاملاً قابل قبول در اقتصاد ، به ویژه در پروازهای روز” می داند.

بدون شک مانند پرواز مستقیم 17 ساعته و طولانی مدت از لندن هیترو به پرت در استرالیا ، که Qantas در سال 2018 برای اولین بار انجام شد ، و مسیر خطوط هوایی سنگاپور به JFK ، پرواز طولانی مدت با یک هواپیمای تک بدنه به زودی تبدیل به یک آزمون استقامت – و شاید حتی یک نقطه لاف برای پروازهای مکرر.