سهام Premarket: واکسن ها اقتصاد جهانی را شروع می کنند. ممکن است احساس رونق نکند

خبرهای روز جهان

انتظار می رود توزیع واکسن ها در طول سال آینده باعث رونق اقتصادی شود و به کسب و کارهایی که تعطیل شده اند اجازه می دهد تا سرعت گسترش ویروس را باز کنند ، در حالی که موجی از تقاضای متوقف شده را از بین می برد.

اما اقتصاددانان در حال حاضر هشدار داده اند که ممکن است روند بازگشت به اندازه چشمگیر برخی پیش نرود.

بن می ، مدیر تحقیقات جهانی کلان در اقتصاد آکسفورد ، در یادداشت تحقیقی منتشر شده در این هفته گفت: “بهبود با توجه به معیارهای تاریخی قوی خواهد بود ، برای بسیاری از افراد چنین حسی نخواهد داشت و ممکن است دست اندازها و نوساناتی در پیش باشد.”

می انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی جهانی سال آینده شدیدترین رشد از اواخر دهه 1970 باشد – یک جهش بزرگ به اندازه کافی برای بازگشت تولید به سطح قبل از بحران تا تابستان. اما با توجه به اینکه این افزایش فقط وضعیت موجود را بازیابی می کند ، “بعید به نظر می رسد بهترین سال در بیش از چهار دهه باشد”.

برخی صنایع بیشتر از بقیه اثرات را احساس می کنند. می گفت ، تولیدات صنعتی انعطاف پذیر بوده و احتمالاً به سرعت افزایش می یابد ، در حالی که بخش خدمات – به ویژه مسافرت های طولانی مدت – آماده سرعت بیشتری است ، می گفت.

نیل شیرینگ از اقتصاد سرمایه معتقد است تولید ناخالص داخلی جهانی می تواند تا اواسط سال آینده به سطح قبل از ویروس بازگردد. اما وی در یادداشت اخیر خود به مشتریان ، مشاهده کرد که اقتصاد جهان تا سال 2024 به مسیر قبلی خود باز نخواهد گشت.

وی همچنین اشاره کرد که کشورها با توجه به تأثیر نابرابر ویروس ، یکپارچه بهبود نخواهند یافت. به عنوان مثال ، اسپانیا ، هند ، فرانسه و انگلستان به شدت آسیب دیده اند و “افسرده مانده اند” ، در حالی که چین پیش رو است.

شیرینگ گفت: “این ویروس تنوع گسترده ای در نتایج اقتصادی ایجاد کرده است.” وی افزود: “این واگرایی ها در سال 2021 از بین نمی روند ، اما به دلیل راه اندازی واكسن ها و كشف اقتصادی كه بیشتر از همه آسیب دیده اند ، پاهای آنها كاهش می یابد.”

این فضا را تماشا کنید: زخمهای طولانی مدت تا حدی به آنچه در ماههای آینده اتفاق می افتد بستگی خواهد داشت ، زیرا محدودیت ها در زمستان سخت دوباره اعمال می شوند. هنگ کنگ اقدامات مقابله ای اجتماعی را برای مقابله با موج ویروس چهارم تشدید می کند ، در حالی که ایالات متحده با سریعترین میزان پس از تعطیلات روز شکرگذاری به تعداد پرونده های خود اضافه می کند.

اقتصاددانان آمریکایی گلدمن ساکس روز یکشنبه گفت: “با وجود چشم انداز دلگرم کننده تر در کوتاه مدت ، با وجود کاهش دمای هوا در ماه های آینده ، خطرات نزولی قابل توجهی مشاهده می کنیم و سیاست محدود و واکنش مصرف کننده تاکنون به معنای افزایش ویروس در سطح بسیار بالاتر است.” .

اوبر تلاش خود را برای ساخت اتومبیل های خودران رد می کند

اوبر (UBER) در حال فروش بخش اتومبیل خودران خود به استارت آپ اتومبیل Aurora است که به پنج سال توسعه وسایل نقلیه خودران ختم می شود که با دعواهای حقوقی و تصادف مهلک همراه بود.
اوبر تجارت اتومبیل خود را به شفق قطبی می فروشد

همکار من در تجارت CNN ، مت مک فارلند گزارش داد ، Uber 26 درصد از سهام Aurora – که توسط آمازون و سکویا سرمایه پشتیبانی می شود – را به دست می آورد و 400 میلیون دلار در راه اندازی مستقر در Silicon Valley سرمایه گذاری می کند ، که این امر باعث ایجاد نرم افزار برای وسایل نقلیه مستقل می شود.

مدیر عامل شفق قطبی کریس اورمسون پیش از این برنامه اتومبیل خودران گوگل را هدایت می کرد. اوبر و شفق گفتند که آنها همچنین برای استقرار اتومبیل های خودران با قدرت Aurora در برنامه Uber با یکدیگر همکاری مشارکتی داشته اند.

این فروش نزدیک به تلاش های جاه طلبانه اوبر برای تولید ناوگان اتومبیل های خودران است که می تواند مسافران را در شهرها حمل کند. با توجه به اینکه وسایل نقلیه خودمختار در نهایت می توانند وسایل نقلیه رانده شده توسط انسان را گران و بی ربط کنند ، معتقد بود که توسعه اتومبیل های خودران برای زنده ماندن آن ضروری است.

تراویس کالانیک بنیانگذار اوبر در مصاحبه ای در سال 2014 در کنفرانس Code گفت: “اگر اوبر به آنجا نرود ، به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.”

فشار همه گیرانه: اما این شرکت ، به دلیل Covid-19 با تقاضای کمتری برای اشتراک سواری مواجه است ، برای تحقق تعهد خود برای دستیابی به سودآوری در سال 2021 ، باید هزینه ها را کاهش دهد.

این برنامه از بدو تاسیس تاکنون با مشکلات بی شماری روبرو بوده است. Uber در سال 2016 با خرید استارت آپ اتو کامیون خودران تیم خود را بزرگتر کرد. بعداً ویمو ، شرکت خودران گوگل ، از اوبر به اتهام سرقت اسرار تجاری و مالکیت معنوی شکایت کرد. این دادخواست در فوریه 2018 حل شد و ویمو حدود 245 میلیون دلار سهام اوبر دریافت كرد.

اوبر در سال 2018 یکی از وسایل نقلیه آزمایشی آن را در تمپه ، آریزونا مورد اصابت یک خودروی عابر پیاده قرار داد و کشته شد ، ضربه دیگری متحمل شد. این مرگ اولین کشته شدگی ناشی از یک وسیله نقلیه کاملاً خودران بود و یک چشم سیاه برای صنعتی که گفته می شود ایمنی یکی است از انگیزه های اصلی آن برای توسعه این فناوری است.

معاملات آتی آب کالیفرنیا با افزایش ترس از کمبود معاملات خود را آغاز می کنند

مدتهاست که سرمایه گذاران می توانند در مورد قیمت آینده کالاهایی مانند نفت ، طلا و حتی کاکائو شرط بندی کنند. اکنون ، کالای جدیدی به لیست اضافه کنید: آب.

همکار من در تجارت CNN ، آنکن تاپه گزارش داد ، معاملات آتی وابسته به شاخص آب Nasdaq Veles California ، که میانگین وزنی قیمت آب را اندازه گیری می کند ، از روز دوشنبه در بورس کالای شیکاگو تجارت خود را آغاز کردند.

پیش از این هرگز آب به این روش معامله نشده بود. قبل از راه اندازی آتی ، خرید و فروش حق آبه – که به دارنده اجازه می دهد آب را از زمین یا مخازن پمپاژ کند – فقط در بازار معاملات رخ داده است که بر قیمت های فعلی تمرکز دارد. در سالهای خشک ، زمانی که برای پرورش محصولات و تأمین شهرداری ها آب بیشتری لازم است ، این بدان معناست که خریداران با هزینه های زیاد و عدم اطمینان زیادی روبرو هستند.

معاملات آتی جدید برای ایجاد شفافیت در یک بازار غیر شفاف است. آنها همچنین می توانند از بازیکنان مالی ، از جمله صندوق های تامینی ، گمانه زنی کنند.

تصویر بزرگ: ایالات متحده دومین مصرف کننده بزرگ آب در جهان است ، کالیفرنیا 9 درصد از مصرف روزانه کشور را تشکیل می دهد. اما کمبود ، به لطف خشکسالی های ناشی از تغییر اقلیم و رشد جمعیت ، یک نگرانی فزاینده است.

براساس سازمان ملل ، دو سوم جمعیت جهان تا سال 2025 می توانند تحت “شرایط تنش آبی” زندگی کنند. این امر باعث افزایش قیمت ها می شود – در حالی که تقاضا برای ابزارهای مالی مربوطه ایجاد می شود.

تا بعدی

جویدنی (CHWY) و توقف بازی (GME) گزارش نتایج پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده

فردا می آید: انتظار می رود DoorDash معاملات خود را در بورس اوراق بهادار نیویورک آغاز کند.