روپرت مورداک: استرالیایی ها دادخواست امضای امپراتوری رسانه ای میلیاردر را امضا کردند

خبرهای روز جهان

دادخواست به پارلمان کمی بیش از سه هفته پیش توسط کوین رود نخست وزیر سابق استرالیا آغاز شد و روز چهارشنبه بسته شد. خواستار تشکیل کمیسیون سلطنتی – بالاترین شکل تحقیق عمومی در استرالیا – برای “بررسی تهدیدهای متنوع رسانه ها” است. همچنین متهم شد مشاغل رسانه ای از تشویق “اخبار قطبی عمدی و دستکاری سیاسی”.

در حالی که دادخواست چندین نگران کننده از جمله ایجاد کرده است گوگل (GOOGL) و فیس بوک (FB) رابطه با رسانه های خبری ، روابط مرداک را از هم جدا کرد اخبار شرکت (NWS) به عنوان تهدیدی بالقوه برای آزادی بیان و بحث عمومی.

در این دادخواست آمده است: “ما به ویژه نگران هستیم كه رسانه های چاپی استرالیا با تقریباً دو سوم خوانندگان روزنامه روزانه توسط News Corporation ، كه توسط میلیاردر فاكس نیوز روپرت مرداک تأسیس شده است ، به شدت تحت كنترل قرار گیرند.” “این قدرت به طور معمول برای حمله به مخالفان در تجارت و سیاست از طریق مخلوط کردن نظر سرمقاله با گزارش اخبار استفاده می شود.”

News Corp Australia بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. این ناشر یکی از بزرگترین ناشران در کشور است و صاحب عمده ملی است روزنامه استرالیا و تبلیدهایی مانند دیلی تلگراف و هرالد سان.

رود استفاده کرد رسانه های اجتماعی برای تبلیغ پاسخ به دادخواست

“نیم میلیون استرالیایی صحبت کرده اند. آنها رکورد ها را شکسته اند تا صدای خود را بشنوند: استرالیا برای محافظت از حیات دموکراسی ما به یک کمیسیون #MurdochRoyal نیاز دارد.” او در یک توییت گفت.

این دادخواست احتمالاً به مجلس نمایندگان استرالیا ارائه خواهد شد ، اما نمایندگان مجلس این پیشنهاد را ارائه می دهند موظف نیست به آن عمل کند

راد صریحاً درمورد آنچه نفوذ سمی خواص رسانه ای مورداک می داند ، صریح است. وی امپراتوری اخبار میلیاردر را “سرطان دموکراسی” در ایالات متحده ، انگلستان و استرالیا خوانده و این سازمان را در ماه مه در مصاحبه با خبرنگار رسانه ای CNN ، برایان استلتر ، به مافیا تشبیه کرده است.

رود گفت: “اینکه امپراتوری رسانه ای مورداک را یک سازمان روزنامه نگاری متعهد کنیم که این روزها اخبار منصفانه و متعادل را در سراسر جهان برای شما به ارمغان می آورد ، یک شوخی شده است.”

امپراتوری رسانه ای مورداک جهان را در خود جای داده است و نقش آن در انگلستان نیز مورد انتقاد قرار گرفته است ، جایی که نیوز کورپ روزنامه هایی از جمله The Sun و The Times را در اختیار دارد.

در سال 2017 ، رگولاتورهای انگلستان ماه ها تحقیق در مورد پیشنهاد 21 میلیاردی فاکس در اختیار گرفتن 15 میلیارد دلار از پخش کننده Sky و نحوه تأثیر آن بر بازار رسانه ها را انجام دادند. دولت همچنین بررسی کرد که آیا فاکس استانداردهای پخش انگلیس را حفظ می کند یا خیر.
News News شرکت روپرت مورداک در حال قطع مشاغل و تعطیلی دهها روزنامه در استرالیا است
این معامله هرگز عملی نشد. فاکس سرانجام نبرد آسمان را از دست داد Comcast (CCZ)، در حالی که دیزنی (از بین برود) ده ها میلیارد دلار برای برداشت بیشتر دارایی فاکس صرف کرد – به استثنای کانال فاکس نیوز ، فاکس اسپورت و شبکه پخش فاکس.

مانند بسیاری دیگر از سازمان های خبری ، News Corp استرالیا نیز با اختلال در تجارت خود ناشی از همه گیری Covid-19 مواجه است.

این شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد که ده ها روزنامه محلی را در استرالیا متوقف خواهد کرد و به دلیل بخشی از تحول عمده تجارت خود در این کشور ، به تولید چاپ برای اکثر نشریات کوچکتر خود پایان می دهد.
صنعت جهانی رسانه مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا همه گیر ویروس کرونا تقاضا برای تبلیغات را کاهش می دهد.

– میشل توه در این گزارش همکاری داشته است.