رهبران مخالف ساحل عاج به دلیل تشکیل دولت رقیب – دادستان ، رو به زندان می مانند

خبرهای روز جهان

پس از اینکه اواتارا تصمیم گرفت برای سومین دوره در کشوری که محدودیت دو دوره دارد ، مخالفان رای گیری در 31 اکتبر را تحریم کردند. هنگامی که نتایج نشان داد اواتارا با 94 درصد پیروز شد ، رئیس جمهور پیشین هنری کونان بدیع و نخست وزیر سابق پاسکال آفی نگوسان گفتند که آنها رأی را به رسمیت نمی شناسند و دولت انتقالی را اعلام کردند.

اواتارا ، که از سال 2010 در قدرت است ، می گوید تصویب قانون اساسی جدید در سال 2016 ، مجدداً مسئولیت وی را مجدداً آغاز کرد و به وی اجازه داد دوباره نامزد شود.

این وضعیت خطر بی ثباتی طولانی مدت در ساحل عاج ، بزرگترین تولید کننده کاکائو در جهان و یکی از سریعترین اقتصادهای آفریقا را افزایش داده است.

ریچارد آدو ، دادستان دادستان ، به خبرنگاران گفت: ایجاد یک دولت جداشده “برای حمله به اقتدار دولت بود.”

هنگامی که پلیس با تجهیزات ضد شورش آن را محاصره کرد ، در تاریخ 3 نوامبر 20 نفر در خارج از خانه بدی دستگیر شدند. یک وکیل مدافع و سخنگوی حزب PDCI بدیع به رویترز گفت که 9 نفر آزاد شدند اما 11 نفر دیگر ، از جمله موریس کاکو گویکاهو ، فرمانده دوم بدی ، در حال رسیدگی به پرونده های خود هستند.

دادستان آدو گفت: “چندین نفر دیگر که در این عملیات شرکت کردند و موفق به فرار شدند ، به طور فعال در جستجوی هستند.”

آدو گفت ، Affi یکی از کسانی است که توسط پلیس جستجو می شود. بدیع همچنان در حبس خانگی م remainsثر است ، زیرا قادر به ترک آن نیست. بدیع و افیی بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.