رئیس جمهور منتخب جو بایدن: غم پیروزمندانه جو بایدن

خبرهای روز جهان

اولین مورد در تابستان سال 1972 از بایدن 29 ساله گرفته شد و برای اولین بار نامزد انتخابات مجلس سنا در کنگره حزب ایالت شد. او دو پسرش ، هانتر و بو را در هر بازوی خود یکی نگه داشته است. همسرش ، نیلیا نگاه می کند ، درخشان است. ماه ها بایدن به سنا انتخاب می شد. و قبل از اینکه حتی سوگند یاد کند ، همسرش و دختر 13 ماهه زن و شوهر در اثر تصادف اتومبیل درست قبل از کریسمس (و هانتر و بو به شدت زخمی شدند) می مردند.

مورد دوم فقط چهار روز پیش بود – در ساعات اولیه روز انتخابات. بایدن با همراهی یکی از نوه هایش به دیدار قبر بو رفت. بو بایدن که به عنوان فرماندار آینده دلاور و نامزد بالقوه ملی دموکرات ها مورد توجه قرار گرفت ، در ماه مه سال 2015 در پی تشخیص سرطان مغز درگذشت.

این دو تصویر ، برای من ، فعالیت سیاسی بایدن را نشان می دهد و بهترین راه را برای درک اینکه مردی که از اوایل سال آینده به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور کشور را رهبری می کند ، ارائه می دهد.

جو بایدن یک مرد است – و یک سیاستمدار – که شادی ها و غم ها ، پیروزی ها و تراژدی هایش همیشه سخت به دنبال یکدیگر بوده است. جای شادی را درد گرفته است. درد جای خود را به شادی داده است.

سناتور سابق تد کافمن ، یکی از دستیاران بایدن بادن ، در سال 2019 به آسوشیتدپرس گفت: “او بدشانسی ترین فردی است که من شخصاً می شناختم و خوش شانس ترین فردی است که من شخصاً شناخته ام.”

توصیفی عجیب اما متناسب. و اکنون ، در سن 77 سالگی ، مردی که فقط 5 سال پیش فکر می کرد کار سیاسی اش به پایان رسیده است – در میان فاجعه شخصی گم شده است – از آن دره به بالای کوه ریاست جمهوری خواهد رفت.

برای درک پویایی شکست ناپذیر تراژدی-پیروزی زندگی و فعالیت سیاسی بایدن راهی بهتر از نگاه به جاده طولانی و پر پیچ و خمی که بایدن را به مبارزات انتخاباتی سال 2020 هدایت کرد وجود ندارد.

این ماجرا بیش از پنج سال پیش آغاز شد که بایدن ، در حالی که باراک اوباما ، رئیس جمهور در کنار او بود ، اعلام کرد که در سال 2016 کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد. “متأسفانه ، من معتقدم که ما زمان خود را از دست داده ایم ، زمان لازم برای بایدن در آن زمان گفت: ” دلیل ناگفته نماندن این دلیل بود: مرگ بو ، ماه ها بایدن را در غم و اندوه فرو برد. زمانی که فاجعه ای رخ نداده بود ، ممکن بود او سازماندهی یک پیشنهاد ریاست جمهوری را سپری کرده باشد.

در آن لحظه – 1844 روز پیش – تصور اینکه بایدن حتی یک بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود ، خیلی کمتر انتخاب می شود ، تقریباً غیرممکن بود. او 72 ساله بود. به نظر می رسید هیلاری کلینتون نه تنها به سمت نامزدی دموکرات ها بلکه به سمت ریاست جمهوری نیز در راه است. فعالیت سیاسی بایدن ، که چهار دهه قبل آغاز شده بود ، به نظر می رسید که کوتاه تر از کاخ سفید است.

و بدتر از همه ، این به اینجا ختم نمی شود زیرا بایدن در یک کارزار انتخاباتی از دست داده بود بلکه به این دلیل که یک پسر را از دست داده بود.

اما این مرگ بو بود که در نهایت بایدن را به صحنه سیاسی بازگرداند. در روزهای آخر بو ، او و پدرش درباره آینده صحبت کرده بودند. در اینجا نحوه توصیف نویسنده روزنامه نیویورک تایمز ، مورین داود ، آن لحظه آمده است:

“بو اسم های خود را از دست می داد و سمت راست صورتش تا حدی فلج شده بود. اما او مأموریتی داشت: او سعی کرد پدرش را به قول نامزدی وادارد که استدلال می کند که کاخ سفید نباید به کلینتون برگردد و کشور با ارزش های بایدن بهتر است. “

همانطور که بعدا بایدن درباره آرزوی پسرش به CNN گفت: “منظور او این بود که من از تعهدات خود دور نمی شوم. او می خواست مطمئن شود که من در صحنه عمومی باقی می مانم. این تمام کاری است که من در تمام زندگی ام انجام داده ام. “

در پی مرگ پسرش و تصمیم خودش برای عدم کاندیداتوری برای ریاست جمهوری ، بایدن کتابی درباره بو (و کشور) نوشت به نام “به من قول بده پدر”. در آن تور کتاب ، بایدن تصدیق کرد آنچه همه مدتها به آن شک داشتند: او در نظر داشت کاندیدای ریاست جمهوری شود ، اما فقط به این دلیل که پسرش در آنجا نبود تا خودش این کار را انجام دهد.

بایدن در پاسخ به س questionsالاتی مبنی بر اینکه آیا ممکن است در سال 2020 دوباره نامزد شود ، گفت: “همه چیز در مورد آنچه من فکر می کنم – خانواده ام فکر می کنند – بو اگر او هنوز اینجا بود و این کار را می کرد انجام می داد.” (او قبلا ناموفق بود برای رئیس جمهور در سال 1988 و 2008.)
پس از تصمیم آوریل 2019 خود برای ورود به رقابت های ریاست جمهوری سال 2020 ، بایدن صریحاً به تأثیر Beau بر او – و تصمیم خود برای نامزدی اشاره کرد. بایدن چند روز پس از اعلام نامزدی خود برای ریاست جمهوری گفت: “صبح که از خواب برمی خیزم ، به این فکر می کنم که می دانی ، امیدوارم که او به من افتخار کند.” “امیدوارم که او افتخار کند.”

و به عنوان یک نامزد ، بایدن مرتباً از غم و اندوه زندگی خود به عنوان راهی برای ارتباط بهتر با دیگران که چنین مبارزاتی را تجربه می کنند صحبت می کرد.

بایدن در پیامی که در مراسم تشییع جنازه جورج فلوید ، سیاه پوستی که در یک درگیری با تابستان امسال چندین افسر پلیس مینیاپولیس “برخلاف بیشتر ، شما باید در جمع غمگین شوید. و این یک بار است. باری که اکنون هدف شماست.”
بایدن در پذیرش نامزدی ریاست جمهوری حزب خود در کنگره حزب 2020 ، به سادگی درباره پسرش گفت: “در حالی که او دیگر در میان ما نیست ، Beau هر روز به من الهام می دهد.”

جا دارد که در بزرگترین روز زندگی سیاسی جو بایدن ، او تصمیم گرفت از مزار پسرش بازدید کند. Beau ، از نظر جو ، نوید و درد ، امید و ناامیدی یک زندگی را نشان داد (و نشان دهنده آن است).

این مردی است که آمریکایی ها به عنوان رئیس جمهور بعدی خود انتخاب کرده اند.

مردی که بیش از هر شخص دیگری برای اداره این دفتر در حافظه مدرن ، رنج کشیده ، مجاهدت کرده و ناراحت شده است – همه در جمع. و مردی که اکنون نشان داده است که از تاریکی می تواند روشن شود.