رئیس جمهوری که جرات کرد با شکرگذاری گره بخورد – در همین حال در آمریکا

خبرهای روز جهان

روز شکرگذاری مطابق با اعلامیه تعطیلات رئیس جمهور آبراهام لینکلن در سال 1863 در آخرین پنجشنبه ماه نوامبر جشن گرفته می شد. اما با ترفند تقویم ، نوامبر 1939 شامل پنج شنبه شد. و از آنجا که آمریکایی ها به طور سنتی به کریسمس فکر نمی کردند تا بعد از شکرگذاری ، تاجران گوش رئیس جمهور از دست دادن روزهای ارزشمند خرید ناراحت بودند. بنابراین روزولت اعلام کرد که همه باید یک هفته زودتر از حد معمول بوقلمونهای خود را تراشند.

اگرچه تاریخ از او به عنوان یک رئیس جمهور بزرگ یاد می کند که چهار دوره تکرار نشدنی را کسب کرده است ، اما هوپلا شکرگذاری FDR او را از منتقدانش به دست آورد. ویلیام بروکارت از اتحادیه اتحادیه روزنامه های غربی نوشت: “آقای روزولت هنگامی که تاریخ روز شکرگذاری سالانه ما را تغییر داد ، به اوج شکنی قبلی خود رسید.” تاریخ تلنگر باعث هرج و مرج در سراسر کشور شد ، به خصوص برای کنفرانس های فوتبال کالج که قبلاً بازی هایی را برای 30 نوامبر برنامه ریزی کرده بودند و انتظار می رفت جمعیت زیادی در تعطیلات داشته باشند.

برخی از فرمانداران جمهوری خواه از همکاری با یکدیگر خودداری کردند ، به این معنی که کل ایالت ها در تقویم های مختلف قرار گرفتند. و سرمایه دار بزرگ آلف لندون ، که پس از باخت به روزولت در انتخابات 1936 ، تبر برای سنگ زنی داشت ، با هشدار به تکانه رئیس جمهور باعث سردرگمی گسترده ای شد ، انتقادات از ترامپ را پیش بینی کرد و FDR را متهم کرد که “با قدرت مطلق هیتلر” تغییر در آمریکایی ها را “آغاز می کند” “

آقای چارلز آ. آرنولد از مغازه مردان آرنولد در بروکلین نیز مورد ضعف قرار گرفت. آرنولد خطاب به رئیس جمهور نوشت: “ما سالها منتظر شکرگذاری متأخر بوده ایم تا از فروشگاههای بزرگ به ما برتری دهد و متأسفانه از اقدام شما در این زمینه ناامید شده ایم.” و برای خاتمه بخشیدن به چنین ترفندهایی ، کنگره در سال 1941 قانونی را تصویب کرد که روز شکرگذاری را چهارشنبه چهارم ماه اعلام کرد.

“تشکر کردن سخت است”

جو بایدن در چهارشنبه در سخنرانی پیش از شکرگذاری ، در این فصل از تعطیلات از غمگین آمریکایی ها تسلیت گفت. رئیس جمهور منتخب که در طی سالهای گذشته به شدت دچار فاجعه شخصی شده است ، گفت: “اولین شکرگذاری را به یاد می آورم. صندلی خالی ، سکوت. نفس شما را می گیرد.” “تشکر کردن دشوار است. حتی فکر کردن در آینده نیز دشوار است و امید به سختی است. می فهمم.”

بایدن افزود: “من در این روز شکرگذاری برای تک تک شما فکر می کنم و دعا می کنم” ، و از آمریکایی ها خواست “آویزان شوند” و باور کنند که ملت به زودی “زندگی ما را پس خواهد گرفت”.

“ما هرگز تسلیم نخواهیم شد”

در همین حال ، به رغم راهنمایی صریح مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مبنی بر اینکه آمریکایی ها نباید برای تعطیلات جمع شوند ، بیانیه رسمی شادمانه ترامپ درباره شکرگذاری به نظر می رسد که فعالیت فوق العاده پراکندگی بالقوه را برکت می دهد. “اگرچه چالش ها همچنان باقی است ، ما هرگز در تلاش برای عمل به وعده میراث خود تسلیم نخواهیم شد. همانطور که با عزیزانمان دور هم جمع می شویم ، با ایمان و میهن پرستی تصمیم می گیریم تا شادی های آزادی را جشن بگیریم و امید و آرامش آینده روشن تری در پیش رو است. ”

ر Presسای جمهور شکرگذاری گذشته

این شکرگذاری خواهد بود مانند هیچ یک از دیگر. اما به سختی اولین تعطیلاتی است که در شرایط ناخوشایند سقوط می کند – در اینجا چگونگی روسای جمهور گذشته برای تشویق و اتحاد ملت در دوران سخت کار شده است.

‘زخم های ملت را التیام بخشید’

در روز شکرگذاری 1863 ، در اواسط جنگ داخلی ، رئیس جمهور آبراهام لینکلن از آمریکایی ها خواست که به عنایت خداوند “همه کسانی که در جنگ های داخلی ناخوشایند که به طور اجتناب ناپذیری درگیر آن هستیم ، بیوه ، یتیم ، عزادار یا رنج دیده اند ، ستایش کنند. قرار دادن دست متعال برای التیام زخمهای ملت و ترمیم آن هرچه زودتر با اهداف الهی مطابقت داشته باشد تا از صلح ، هماهنگی ، آرامش و اتحاد برخوردار شوند. “

“حتی در میان تاریکی ما می توانیم نعمت های بزرگ را ببینیم”

در طول جنگ جهانی اول در سال 1917 ، رئیس جمهور وودرو ویلسون به آمریکایی ها توصیه کرد برای “شکرگذاری” مکث کنند “حتی در بحبوحه فاجعه جهانی که توسط جنگ و فاجعه ای بی اندازه لرزیده است ، در میان غم و اندوه و خطر بزرگ ، زیرا حتی در میان تاریکی که در مورد ما جمع شده ، ما می توانیم نعمتهای بزرگی را که خداوند به ما عطا کرده است ببینیم ، نعمتهایی که بهتر از آرامش خاطر و رونق کار است. “

“رحمت بزرگ از جانب ما بزرگترین معیار فداکاری و خدمت”

در طول جنگ جهانی دوم در سال 1943 ، FDR از پیروزیهایی که “استبداد” را لرزاند و کشاورزان ، که “محصول سنگین را در انبارها و سطل های انبار و انبارها” ذخیره کرده بودند ، تشکر کرد. “برای همه این چیزها ما متعهدانه سپاسگزاریم ، همچنین می دانیم که رحمتهای بسیار عظیم ، بزرگترین معیار فداکاری و خدمت را از ما می گیرند.”

“و ما خیلی از شما سپاسگزاریم”

در سال 2001 ، چند ماه پس از حملات 11 سپتامبر که باعث آغاز دو دهه جنگ در خارج از کشور شد ، جورج دبلیو بوش برای شرکت در شام شکرگذاری با نیروهای آمریکایی به کنتاکی سفر کرد. وی گفت: “این ماه ها برای آمریکایی ها سخت بوده است.” “با این حال ، این شکرگذاری ، ما جای تشکر و سپاسگذاری زیادی داریم. ما از عشق به خانواده های خود سپاسگزاریم. از حسن و سخاوت همشهریان خود سپاسگزاریم. ما از آزادی های کشورمان سپاسگزاریم و ما از شما مردان و زنانی که لباس فرم ما را پوشیده اند بسیار سپاسگزاریم. “

احیاء مجدد

طبق افسانه ها ، شکرگذاری با ضیافت سخاوتمندانه ای آغاز شد که بومیان آمریکایی با مهاجران استعمارگر اروپایی که برای تهیه غذای خود آماده نبودند ، مشترکاً اشتراک داشتند. در حالی که اعضای شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه قبیله Mashpee Wampanoag در سال 1621 به همراه Pilgrims غذا خورده اند ، این رابطه در نهایت منجر به از بین رفتن قبیله و از بین رفتن زمین خواهد شد.

تقریباً 400 سال بعد ، Harmeet Kaur از CNN گزارش داد که فرزندان آنها و قبایل دیگر در سراسر ایالات متحده در حال جنگ برای بازپس گیری مناطق از دست رفته مدت طولانی هستند. داستان کامل را اینجا بخوانید – از جمله اینکه قبیله ویوت ، در تصویر بالا و پایین ، موفق به کسب یک جزیره اجدادی در سواحل کالیفرنیای شمالی شد.