در بیانیه USWNT برای تأیید نجابت انسانی “یونیفرم” از لباس سیاه زندگی می کند

خبرهای روز جهان

اعضای تیم در بیانیه ای که پیش از بازی در شبکه های اجتماعی منتشر شد ، گفتند: “ما برای تأیید نجابت انسانها از Black Lives Matter استفاده می کنیم.” “ما به بی عدالتی نژادی و وحشیگری پلیس علیه سیاه پوستان اعتراض می کنیم. ما به زیرساخت های نژادپرستانه اعتراض می کنیم که فرصت برابر برای سیاه پوستان و قهوه ای ها برای تحقق رویاهای خود ، از جمله بازی در این تیم را فراهم نمی کند.”

در یک توییت جداگانه ، که در حساب رسمی توئیتر USWNT منتشر شده است ، تیم گفت که این تصمیم “سیاسی نبوده ، بلکه بیانیه ای در مورد حقوق بشر است”.

چند نفر از اعضای تیم نیز قبل از بازی در هنگام سرود ملی زانو زدند ، بازی برگشت فینال جام جهانی زنان سال گذشته که USWNT با نتیجه 2-0 برنده شد.

این اولین تیم در 261 روز گذشته بود.

اگرچه بازیکنان جداگانه در مورد عدالت اجتماعی در گذشته صریح بوده اند – به ویژه مگان راپینو ، که یکی از اولین ورزشکارانی بود که به همبستگی با اعتراض بی رحمانه پلیس کالین کاپرنیک در سال 2016 زانو زد – فدراسیون فوتبال ایالات متحده همیشه در کنار آنها بوده است
به عنوان مثال ، هنگامی که راپینو در سال 2016 هنگام سرود ملی زانو زد ، فوتبال ایالات متحده بلافاصله سیاستی را تصویب کرد که بازیکنان را از زانو زدن در هنگام سرود منع می کند. این سیاست فقط در تابستان امسال و در میان اعتراضات گسترده پس از مرگ برونا تیلور ، احمود آربری و جورج فلوید لغو شد.
در طول تابستان ، بسیاری از تیم ها و لیگ ها در ایالات متحده پشتیبانی از جنبش را با نمادها نشان داده اند. NBA و WNBA در هر بازی پیام های خود را روی پیراهن خود می پوشیدند و WNBA تلاش خود را می کردند تا فصل خود را به برونا تیلور اختصاص دهند.
و در اوایل این ماه ، تیم ملی فوتبال مردان ایالات متحده با پیام هایی مانند “صلح جهانی” و “وحدت” بر روی کت های سرود خود پا به میدان گذاشت.
این اولین بار نیست که USWNT به عنوان یک تیم نمایش های قدرتمندی را برای عدالت ارائه می دهد. در اوایل سال جاری – پس از اینکه فوتبال ایالات متحده ادعا کرد به بازیکنان زن مبلغی یکسان پرداخت نمی کند ، به این دلیل که بازیکن مرد بودن به مهارت و مسئولیت بیشتری نیاز دارد – USWNT پیراهن های گرمایش را از بیرون پوشید ، و تاج فوتبال ایالات متحده را پنهان کرد.