در اینجا دلیل تحلیلگران نسبت به کاهش فروش جمعه سیاه خوش بین هستند

خبرهای روز جهان

میزان مراجعه به مراکز خرید در روز شکرگذاری 95٪ کاهش یافت ، زیرا بسیاری از فروشگاه ها تعطیل شدند تا به کارمندان خود مرخصی دهند و از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند.

مدیر ارشد مشاوره خرده فروشی جهانی برایان فیلد سنسورماتیک ، در یک بیانیه مطبوعاتی ، گفت که Covid-19 و فاصله اجتماعی باعث می شود تا خریدها با خرید حضوری “هدفمندتر” باشند و در عوض بسیاری خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. فیلد پیش بینی می کند که مردم ممکن است در تاریخ 19 دسامبر و پس از آن برای انجام خریدهای آخرین لحظه تعطیلات به فروشگاهها مراجعه کنند.

Sensormatic میزان بازدید خریداران از فروشگاه – و نه فروش – را پیش بینی می کند و می گوید خرید حضوری این کار را انجام می دهد در فصل تعطیلات امسال حداقل 22٪ پایین تر باشید.

Adobe Analytics خاطرنشان کرد: خرید در این سال آنلاین به طرز چشمگیری انجام شد ، زیرا مشتریان 9 میلیارد دلار – یا 27.50 دلار برای هر جمعه – در جمعه سیاه هزینه کردند ، که 21.6 درصد بیشتر از سال گذشته 7.4 میلیارد دلار بود. پس از دوشنبه سایبری سال گذشته ، این دومین روز بزرگ آنلاین در تاریخ ایالات متحده است.

یک رکورد ثبت دوشنبه سایبری؟

به گفته Adobe ، مشتریان می توانند در دوشنبه سایبری امسال ، که انتظار می رود بزرگترین روز فروش آنلاین باشد ، با ثبت حداقل 10.8 میلیارد دلار ، این سوابق را بشکنند.

ویوک پاندیا ، مدیر ارشد بینش دیجیتال Adobe به CNN Business گفت: “آنچه که ما امسال مشاهده می کنیم 1 دلار از هر 4 دلار است که در این فصل آنلاین هزینه می شود. و این یک افزایش چشمگیر نسبت به سال گذشته است که از هر 5 دلار حدود 1 دلار بود.” . “این میلیاردها دلار اضافی است که به صورت آنلاین مهاجرت می کنند. و این به دلیل همه گیری در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.”

و حتی وقتی مشتری ها از فروشگاه ها بازدید می کردند ، اغلب به منظور برداشتن وسایلی بود که از طریق اینترنت خریداری کرده بودند. Adobe گفت ، وانت فروشگاهی و کنار ماشین 52٪ امسال افزایش یافته است.

شنبه کوچک را فراموش نکنید

به نقل از Adobe ، شنبه شغل کوچک ، که مهمترین جشن فروشگاه های مادر و پاپ و سایر مشاغل محلی است ، شروع خوبی دارد. از صبح روز شنبه ، 44٪ از مشتریان نظرسنجی گفتند که تصمیم گرفتند از خرده فروشان کوچک و محلی حمایت کنند به خصوص سال سخت فروش خرده فروشان کوچکتر در حال حاضر در جمعه سیاه 545 درصد در مقایسه با یک روز عادی در اکتبر بود. اطلاعات کامل فروش روز شنبه هنوز در دسترس نبوده است ، اما به نظر می رسد این یک شروع قوی است.

اتاق بازرگانی ایالات متحده به سی ان ان گفت: “مشاغل کوچک موتور اقتصاد آمریکا هستند. آنها ساختار جوامع ما هستند و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به کمک ما نیاز دارند.” نظرسنجی ژوئیه توسط این سازمان نشان داد كه بیش از نیمی از مشاغل كوچك معتقدند كه می توانند كمتر از یك سال قبل از تعطیل دائمی فعالیت خود را ادامه دهند.

خرده فروشان تخفیف های رقابتی را حفظ می کنند. به گفته Adobe ، اسباب بازی ها ، وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی شدیدترین برش ها را مشاهده کردند. بازی های ویدئویی ، اسباب بازی ها ، Apple AirPods از محبوب ترین موارد خریداری شده هستند ، مانند کتاب ها ، هنرها و صنایع دستی و لوازم خانگی مانند کاغذ توالت.

معاملات آنلاین

خرده فروشان آنلاین از اوایل ماه نوامبر شروع به ارائه معاملات کردند ، که به حرکت محرک کمک کرد. طبق گفته فدراسیون ملی خرده فروشی (NRF) ، خرده فروشان عمده میلیاردها دلار برای پیروی از پروتکل های Covid-19 و اقدامات احتیاطی ایمنی سرمایه گذاری کردند که پیش بینی می کند فروش تعطیلات در مقایسه با سال گذشته 3.6٪ تا 5.2٪ رشد کند و حداقل به 755.3 میلیارد دلار برسد.

در حالی که بیکاری و رکود اقتصادی همچنان نگران کننده هستند ، تحلیلگران هنوز هم این نگرانی را دارند پیش بینی کنید که مشتریان تمایل دارند و می خواهند هزینه کنند.

جک کلاینهنز ، اقتصاددان ارشد NRF ، در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: “مصرف کنندگان سال سختی را تجربه کرده اند اما احتمالاً بیش از هر کسی که انتظار داشت فقط چند ماه پیش خرج خواهند کرد.” وی افزود: “بعد از تمام آنچه كه آنها پشت سر گذاشته اند ، ما فكر می كنیم كه یك عامل روانشناختی وجود دارد كه آنها مرهون گذراندن تعطیلات بهتر از حد معمول خود و خانواده خود هستند.”

کلاینهنز گفت که با توجه به بالا رفتن سهام ، رشد ارزش خانه ها و افزایش دستمزدها ، بسیاری از خانوارها هنوز ترازنامه قوی دارند. کاهش هزینه های سفر و خدمات حضوری به دلیل ویروس کرونا نیز به این معنی است که مردم پول بیشتری برای خرید خرده فروشی در بودجه خود دارند.

بسیاری از تحلیلگران هنوز اطلاعات فروش را ردیابی می کنند و مجموع آنها را در روزهای دوشنبه و سه شنبه به روز می کنند.

ناتاشا شن و ماریا کارتایا از CNN در تهیه این گزارش همکاری کردند.