‘دختران شاغل’ اولیه آمریکا: عکس های فاحشه خانه دیده نشده

خبرهای روز جهان

نوشته شده توسط دیتا فون تیزی

دیتا فون تیزی ، مجری ، مدل و نویسنده بورلسک است. این یک عصاره ویرایش شده از پیشگفتار او برای “دختران کارگر: یک فاحشه خانه آمریکایی ، حدود سال 1892” توسط رابرت فلین جانسون است.

زنان در مشاغل جنسی همیشه با فشار دادن مرزهای سبک ، خود را از سایر زنان ، از آداب و رسوم آن زمان ، متمایز می کنند. معروف ترین صیغه ها و کروزان های تاریخ روندها را در دادگاه های مربوطه خود تعیین می کنند. مشهورترین نام های بورلسك – سالی رند ، كلیسی رز لی – سبك امضای خود را در صحنه و خارج از صحنه نشان می دادند ، و نشان دهنده شخصیت های گسترده تر از زندگی است.

با توجه به اینکه عکاسی هنوز یک فناوری نوظهور ، یک رسانه خلاق در حال ظهور بود ، هنگامی که این “دختران کارگر” در دهه 1890 در یک روسپی خانه ریدینگ ، پنسیلوانیا برای ویلیام گلدمن عکس می گرفتند ، کل تمرین از رابط تجاری اولیه آنها فراتر می رود. مفهوم فوری کلیک و شلیک هنوز دهها سال با آن فاصله داشت. برای عکاسی نیاز به نشستن بسیار بی حرکت است. زنانی که در مجموعه گلدمن حضور داشتند بدیهی است مورد توجه وی قرار گرفتند. نه تنها از هرکسی خواسته می شود که موضوع اسناد هنری باشد.

حسن نیت ارائه می دهد گالری Serge Sorokko / نسخه های Glitterati

به نظر می رسد که عکاس محلی و موسیقی های گمنام او یک تیتراژ هنرمندانه را دنبال می کنند ، گاهی اوقات به سمت برهنه های دگا می کشند و در دیگری ، بیشتر با روحیه نوار و اذیت کردن. حتی در پیش پا افتاده ترین لحظات نیز زیبایی وجود دارد.

در میان مدل های گلدمن ، نگاه خودم به جوراب های راه راه و سایه های تیره برزیب های ریسک آنها صفر شد. این خانمهای ردینگ ، پنسیلوانیا ، ممکن است ثروت مادام دو بری ، معشوقه جشن لوئی پانزدهم فرانسه ، یا شهرت و آزادی یک الهه جنسی روی صفحه نقره ای مانند مای وست را نداشته باشند. اما آنها سعی داشتند شرایط خود را بالاتر ببرند ، با یک جفت جسور knickers احساس دوست داشتنی و شیک پوشی کنند.

حسن نیت ارائه می دهد گالری Serge Sorokko / نسخه های Glitterati

احساس خاص بودن در شرایط انسانی اساسی است. فرصت های کمی کمتر از وقتی که یک هنرمند بخواهد زیبایی و ظاهر شما را ثبت کند ، احساس خاص بودن را برجسته می کند. در شرایط مناسب ، تحسین شدن – تمایل – بودن آنچه در اصل عینیت می یابد ، نه تنها تملق گرا نیست. همچنین می تواند یک اعتماد به نفس و احساس قدرت و قدرت و حتی رهایی ، هر چند ماندگار یا زودگذر را فراهم کند.

حسن نیت ارائه می دهد گالری Serge Sorokko / نسخه های Glitterati

برای این دختران شاغل که قبلاً خلاف کار سخت کار در کارخانه یا خانه نشین بودند و با عقل و رابطه جنسی خود در دنیای مردسالار زنده مانده بودند ، فرصت نشستن برای گلدمن نه تنها هیجان انگیز بود. همچنین قدرت دهنده بود.

فقط می توان تصور کرد که شوخی متقابل در میان همه آنها نیز وجود دارد ، و نتیجه احتمالی این همه شاخه های از دست رفته بعد از ظهر است. در یک تصویر منفرد از این مجموعه ، گلدمن در حالی که به عنوان طاووس مغرور است ، ظاهر می شود. این یکی از مردانگی های سهام در قوانین پرتره کلاسیک است (البته معمولاً با لباس نظامی) ، و مانند موسیقی های او ، با شکوه برهنه خود ارائه می شود. گلدمن با مشارکت در عینیت روند ، از ویژگی خاصی که مدلهایش احساس کرده اند ، پشتیبانی می کند. با قدم زدن در اطراف لنز ، او به یک رازدار واقعی تبدیل می شود.

حسن نیت ارائه می دهد گالری Serge Sorokko / نسخه های Glitterati

این توازن قدرت بین هنرمند و موزه ، زن و مرد – حداقل پشت درهای بسته – را نشان می دهد. تصمیم جمعی آنها در مورد لخت کردن و قدم زدن در برابر دوربین ، فقدان شرم مشترک بدن زیبا و در عین حال سرپیچی از اخلاقیات فرهنگی ، البته مخفی را نشان می دهد.

حسن نیت ارائه می دهد گالری Serge Sorokko / نسخه های Glitterati

با توجه به تمام گفته های محقق اختصاصی رابرت فلین جانسون در مورد این مجموعه که یک بار گمشده است ، گلدمن مجموعه ارزشمند خود را به عنوان یک کتاب شخصی حفظ کرده است. به عنوان یک عکاس موفق از عروسی ها و رویدادهای اجتماعی ، مطمئناً به نفع او نبود که مردم در مورد کارهای خلاقانه خصوصی او بدانند.

حسن نیت ارائه می دهد گالری Serge Sorokko / نسخه های Glitterati

فاحشه خانه یک ضرورت ضروری در شهر بود ، جایی که مردان با خواسته های خاص از زنانی که تعهد می کردند دیدار می کردند. در این حالت ، این آرزوی یک مرد بود که زیبایی و احساسات زنانی را که دوستش بود ، به دست بیاورد. با این کشف چیزهای زیادی برای یادگیری و (بیشتر از همه!) لذت بردن وجود دارد.

همانطور که این عکسهای گمشده بیش از یک قرن بعد نشان می دهد ، “مسئله اجتماعی” یک دوره وحی فرهنگی دیگری است.

“دختران شاغل: فاحشه خانه آمریکایی ، حدود سال 1892” توسط رابرت فلین جانسون ، با پیشگفتار دیتا فون تیزی ، اکنون بیرون است.