دانمارک قصد دارد برای جلوگیری از ویروس کرونا ویروس جهش شده ، 17 میلیون راسو را از بین برد

خبرهای روز جهان

نخست وزیر مته فردریکسن روز چهارشنبه گفت که این تصمیم با “قلبی سنگین” گرفته شده است ، اما براساس توصیه مقامات بهداشتی لازم بود.

فردریکسن گفت: “ویروس در راسو جهش یافته است. ویروس جهش یافته به انسان سرایت کرده است.”

وی گفت ، Statens Serum Institut ، مرجع دانمارکی مستقر در کپنهاگ که با بیماری های عفونی سروکار دارد ، پنج مورد ویروس را در مزارع پرورش گوسفند و 12 نمونه در انسان پیدا کرده است که حساسیت نسبت به آنتی بادی ها را کاهش می دهد. اجازه انتشار ویروس می تواند به طور بالقوه اثربخشی واکسن های آینده را محدود کند.

فردریکسن گفت: “ما مسئولیت بزرگی در قبال جمعیت خود داریم ، اما با جهشی که اکنون پیدا شده است ، مسئولیت بیشتری نسبت به بقیه جهان نیز داریم.”

ویروس کرونا می تواند آخرین میخ را به تجارت خز راسو وارد کند

به گفته مقامات ، بین 15 تا 17 میلیون راسو در دانمارک وجود دارد. شیوع ویروس کرونا در مزارع تولید گوسفند این کشور علیرغم تلاش های مکرر برای از بین بردن حیوانات آلوده از ماه ژوئن ، همچنان ادامه دارد.

یک میلیون راسو در شعاع پنج مایل (8.4 کیلومتر) به مشکوک بودن یا تایید عفونت مزرعه در ماه اکتبر نابود شد. فردریکسن گفت که پلیس ، ارتش و گارد خانگی دانمارک برای تسریع در روند نابودی مستقر می شوند. مینک همچنین در هلند و اسپانیا پس از کشف عفونت در این کشور از بین رفته است.

نخست وزیر گفت محدودیت های جدیدی در محدوده خاصی از دانمارک برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته از جمله Hjorring ، Frederikshavn ، Bronderslev ، Jammerbugt ، Vesthimmerland ، Thisted و Laeso اعمال می شود.

وی گفت: “متأسفانه ساکنان آن شهرداری ها باید برای محدودیت های بعدی در آینده نزدیک آماده شوند.”