خانواده قربانی و بازماندگان تیراندازی دسته جمعی ایندیاناپولیس فدرال اکسپرس علیه سازنده و توزیع کنندگان مجله اسلحه شکایت کردند.

خبرهای روز جهان



CNN

خانواده یک قربانی و چند نفر از بازماندگان تیراندازی دسته جمعی در یک مرکز فدرال اکسپرس در ایندیاناپولیس علیه شرکت‌هایی که در ساخت، بازاریابی و فروش مجله با ظرفیت بالا استفاده می‌کردند شکایت کردند. .

شکایت فدرال که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه غربی نیویورک تنظیم شده است، یک توزیع کننده اسلحه و تولید کنندگان مجله را هدف قرار می دهد و ادعا می کند که این شرکت ها محصولات خود را با بی احتیاطی بازاریابی کرده و به مردان جوان تحریک پذیر در معرض خطر خشونت می فروختند.

مرد مسلح در حمله 15 آوریل 2021، براندون هول، 19 ساله، قبلاً در این مرکز کار می کرد و قبل از اینکه خود را بکشد، به سمت همکاران سابق خود آتش گشود. سی ان ان قبلا گزارش داده بود حدود یک سال قبل از حمله، هول وب سایت های برتری طلب سفید را مرور می کرد. به گفته پلیس، مادر او در مارس 2020 با پلیس تماس گرفت زیرا نگران رفتار و اظهارات تهدید آمیز او پس از خرید اسلحه بود.

این شکایت روز پنجشنبه به نمایندگی از املاک جاسویندر سینگ که در جریان تیراندازی کشته شد، هارپریت سینگ که مجروح شد و همسرش دیلپریت کاور و لاخویندر کائور که او نیز در این حمله مجروح شد، تنظیم شد. طبق این شکایت، هر یک از آنها حداقل 75000 دلار از این دعوی را طلب می کنند و خواستار محاکمه هیئت منصفه هستند.

این شکایت آمریکایی تاکتیکال، یک واردکننده، سازنده و فروشنده سلاح گرم آمریکایی به همراه رئیس و مدیر بازاریابی و خرید این شرکت را هدف قرار می دهد. Schmeisser GmbH، تولید کننده سلاح گرم آلمانی؛ و 365 Plus doo، یک شرکت اسلوونیایی که لوازم جانبی سلاح گرم و سایر تجهیزات تاکتیکی را طراحی، تولید و توزیع می کند نیز به عنوان متهمان ذکر شده اند.

این سه شرکت در ساخت، بازاریابی و فروش مجلات 60 عددی با ظرفیت بالا دست داشتند که “از مدت ها قبل از آوریل 2021 به طور مکرر برای کشتار و ترساندن آمریکایی ها در تیراندازی های دسته جمعی وحشتناک استفاده شده است.”

یک دسته گل در صخره های روبروی تأسیسات فدرال اکسپرس در ایندیاناپولیس، 17 آوریل 2021، که در آن هشت نفر به ضرب گلوله کشته شدند، نشسته است.

این دادخواست ادعا می‌کند که این شرکت‌ها این مجلات را به راحتی در دسترس هول قرار داده‌اند و کمپین بازاریابی خود را به سمت یک پایگاه مصرف‌کننده مملو از مردان جوان تکانشی که احساس می‌کنند برای اثبات قدرت خود نیاز به آسیب رساندن به دیگران دارند و دارای توهمات نظامی جنگیدن در جنگ هستند، هدف قرار داده‌اند. یا یک بازی ویدیویی.»

در این دادخواست آمده است: «این مورد درباره آن چیزی است که وقتی شرکت‌ها بی‌احتیاطی این لوازم جانبی را طراحی، بازاریابی، فروش و توزیع می‌کنند – به طور غیرمجاز – و بدون رعایت پادمان‌های معقول اتفاق می‌افتد.»

امریکن تاکتیکال از اظهار نظر در مورد این شکایت به CNN خودداری کرد. وکلای سایر متهمان بلافاصله به درخواست ها پاسخ ندادند.

شکایت ادعا می کند که Schmeisser GmbH مجله مورد استفاده در تیراندازی جمعی را تولید کرده و آن را از طریق American Tactical و 365 Plus در ایالات متحده توزیع کرده است.

در این دادخواست آمده است: «ظرفیت بالای مجله تیرانداز را برای انجام حمله جرأت می‌دهد، زیرا می‌دانست که او توانایی شلیک 60 گلوله را به طور مداوم بدون نیاز به مکث برای بارگیری مجدد دارد».

در این شکایت آمده است که American Tactical ویدئوهای بازاریابی را تبلیغ می‌کند که مردانی را نشان می‌دهد که در جلیقه‌های تاکتیکی مشابه آنچه هول در حمله 2021 پوشیده بودند، در حالی که «جریان ثابتی از گلوله‌ها را به سمت اهداف نامرئی در عملیات‌های تهاجمی و تاکتیکی مختلف شلیک می‌کنند» را نشان می‌دهد.

این دادخواست ادعا می کند که شرکت های اسلحه گرم یک “محصول غیرمنطقی خطرناک را بدون تدابیر کافی برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی قابل پیش بینی آن در بازار عرضه کرده اند.”

مرکز برادی برای جلوگیری از خشونت با اسلحه، سازمان حمایت از کنترل اسلحه که دو نفر از چندین وکیل را به نمایندگی از شاکیان استخدام می کند، در بیانیه ای به سی ان ان نوشت که این غیرانتفاعی «در تلاش برای دستیابی به عدالت برای این بازماندگان و خانواده آنها است و شرکت American Tactical, Inc. پاسخگوی اقدامات بازاریابی و فروش غیرمسئولانه خود هستند.»

“اگر تصمیم دارید چنین محصولات بسیار کشنده ای را به هر حال به عموم مردم بفروشید، باید بسیار مراقب باشید که آنها را به چه کسانی می فروشید. همانطور که ما در شکایت خود ادعا می کنیم، متهمان در اینجا در عوض مسیر سختی را در پیش گرفته اند و محصولات بسیار کشنده خود را به طور خاص برای طبقه خطرناکی از افراد به بازار عرضه کرده اند.”