حمله به وین: وکیل گفت: فرد مسلح Fezzulai Kujtim به نظر می رسید یک روح گمشده است

خبرهای روز جهان

وزیر کشور کارل نهامر به خبرگزاری دولتی APA گفت: کوجیتم در 25 آوریل 2019 به دلیل تلاش برای سفر به سوریه برای پیوستن به داعش به 22 ماه زندان محکوم شد. آژانس گزارش داد ، در تاریخ 5 دسامبر ، او با آزادی مشروط آزاد شد.

وكلا نیكولاس راست ، كه نماینده كوجیتم در سال 2019 بود ، به CNN گفت كه در آن زمان “آرام ، و نه درون گرا” به نظر می رسید.

راست گفت: “آخرین بار او را بیش از یک سال پیش دیدم. و وقتی در آن زمان او را شناختم ، می گویم او یک روح گمشده بود ، و این تصور را ایجاد می کرد که به دنبال مکان خود است.”

“هیچ کس فکر نمی کرد که او توانایی چنین چیزی را دارد ، نیازی به سو susp ظن در آن نیست ، در غیر این صورت کاری خیلی زودتر انجام می شد ، زیرا در اصل ما یک سیستم نسبتاً مناسب در اتریش داریم.”

در بیانیه روز چهارشنبه انجمن اتمی اتریش ، DERAD ، گفته شد كه كوجیتم در ژوئیه سال 2020 از زندان آزاد می شد حتی اگر به شرط آزادی مشروط آزاد نشده باشد و دستور مشاركت در برنامه آن را نداشته باشد.

به گفته نهامر ، در زمان حمله ، كوجتیم كمربند انفجاری جعلی بسته بود و “رادیكال شده” بود.

تحقیقات ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ORF ، اتریش روز سه شنبه دو مرد را از زادگاه کویتیم بازداشت کرد ، زیرا آنها می خواهند مشخص کنند که آیا او عضوی از یک شبکه گسترده تر است.

ORF گفت: این دو مرد بین 20 تا 25 سال سن دارند و با اقوام خود زندگی می کنند. صداوسیما گفت: یکی از این دو ریشه مقدونی شمالی دارد و دیگری چچنی.

به گفته ORF گفته می شود که هر دو در گذشته با مهاجم وین تماس داشته اند.

یک ماشین پلیس جلوی یک ساختمان مسکونی در سنت پولتن ، اتریش ایستاده است ، جایی که حملات روز سه شنبه در ارتباط با حمله وین انجام شد.

پلیس سوئیس دو شهروند سوئیسی را در ارتباط با حمله سه شنبه شب دستگیر کرد ، اما ارتباط آنها با Kujtim تأیید نشد.

نهامر اوایل روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که 14 مظنون به طور موقت در پی 18 تفتیش منزل در وین و نیدروسترایش دستگیر شدند.

وزیر کشور گفت فعلاً هیچ نشانه ای از عامل دوم وجود ندارد.

نیروهای پلیس و ارتش روز چهارشنبه در Seitenstettengasse ، وین دیده می شوند.

مردم روز چهارشنبه به خیابان های مرکز وین بازگشتند ، اگرچه محدودیت های همه گیر ویروس کرونا باعث می شود بسیاری از خانه های خود کار کنند. مقامات به ساكنان توصيه كرده بودند كه روز سه شنبه در ميان ترس از شل شدن مجرمان بيشتر در خانه بمانند.

برخی از آنها در خیابانهای محل حمله خونین ، یادبودهای موقت قربانیان را گل و شمع روشن کردند. روز چهارشنبه تعداد زیادی از پلیس و ارتش در منطقه مستقر بودند اما به نظر می رسد اوضاع آرام است و بسیاری از مغازه ها دوباره بازگشایی شده اند.

صدراعظم اتریش سباستین کورز روز سه شنبه در مصاحبه ای با CNN گفت که کشور وی نه تنها به دنبال مبارزه با تروریست ها نیست ، بلکه همچنین ایدئولوژی پشت سر آنها است.

کورز گفت که یک فرد مسلح وجود دارد و “احتمالاً او تنها بود”. مقامات قبلاً نگران بودند كه عامل جنایت به تنهایی اقدام نكند و ممكن است فرد مسلح دیگری آزاد باشد.

کورز تأیید کرد که فرد مسلح در اتریش متولد شده و از خانواده اش اهل مقدونیه شمالی است. وی گفت: “آنچه ما می دانیم این است كه وی یكی از طرفداران دولت اسلامی است.”

بر اساس بیانیه ای که در برنامه پیام رمزگذاری شده رمزگذاری شده است ، داعش مسئولیت حمله روز سه شنبه را برعهده گرفت و تیرانداز را “ابو دوجانا البانی” خواند و ادعا کرد که وی در حمله از دو اسلحه از جمله یک مسلسل و چاقو استفاده کرده است. تلگرام

تاج گل ، گل و شمع در Judengasse در وین در روز چهارشنبه باقی مانده است.

فلسطینی “به نجات پلیس کمک کرد”

حمله اولیه ، که حوالی ساعت 8 عصر روز دوشنبه آغاز شد ، مربوط به منطقه شلوغ خرید و غذاخوری در نزدیکی کنیسه اصلی وین ، معبد Seitenstettengasse بود که بسته شده بود.

به گفته یک منبع اجرای قانون اتریش در روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ، پنج مکان دیگر به عنوان سالزگریس ، فلیشمارکت ، بائورنارکت ، گرابن و مورزین پلاتز در نزدیکی معبد شناسایی شده اند.

مایکل لودویگ ، شهردار وین گفت که به نظر می رسد شلیک به طور تصادفی انجام شده است ، همانطور که مردم به دلیل گرمای هوا و نگرانی ها در مورد ویروس ، بیرون غذا می نوشیدند و می نوشیدند.

به دنبال گزارش شلیک گلوله ، پلیس مسلح به سرعت منطقه را هجوم آورد و هلی کوپترها و آمبولانس ها مستقر شدند. پلیس می تواند در حال گشت زنی در مرکز شهر باشد که به مردم دستور می دهد داخل بارها و رستوران ها بمانند.

وکیل وی به سی.ان.ان گفت ، یک مرد فلسطینی به نام اسامه ابو الحسنه در نجات یک افسر پلیس که در جریان عملیات زخمی شده بود ، کمک کرد. وکیل مونا دوزدار گفت: “او می توانست فرار کند ، اما ماند و پلیس را به پشت سد سیمان کشاند تا دیگر در خط آتش نباشد.”

“امدادگران جرأت نکردند او را بیرون بکشند و به داخل تیراندازی شلیک کنند ، بنابراین آن وقت بود که او برای بیرون آوردن افسر از آنجا دوید و سپس دو پسر از ترکیه کمک کردند زیرا او نمی توانست کاری انجام دهد خود او ، “او اضافه کرد. “آنها با هم او را به آمبولانس رساندند.”

رویترز و آژانس خبری ترکیه آنادولو روز سه شنبه گزارش دادند كه چگونه دو مبارز ورزش های رزمی مختلط اتریشی (MMA) از نژاد تركی در نجات یك افسر پلیس و دو زن در هنگام حمله كمك كرده اند.

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی ، اتریش از سال 2014 تا 2017 ، قبل از فروپاشی خلافت خودخوانده تروریست ها ، در مسلمانان رادیکال شده جوانی که سعی در پیوستن به داعش در سوریه داشتند ، افزایش یافت.

روز سه شنبه ، یك روز پس از حمله در وین ، انگلیس سطح تهدیدات تروریستی خود را از میزان قابل توجه به شدت افزایش داد.

وزیر کشور انگلیس پریتی پاتل در توئیتی گفت: “این یک اقدام احتیاطی است و براساس هیچ تهدید خاصی انجام نمی شود. مردم باید همچنان هوشیار باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را به پلیس گزارش دهند.”

روزنامه نگار دنیز هروبی و فردریک پلایتگن از CNN از وین گزارش دادند ، در حالی که لورا اسمیت-اسپارک از لندن نوشت. سارا مازلومساکی از CNN ، نینا اورامووا ، فردریک پلیتگن ، لوک مک گی و شارون بریثوائیت در این گزارش همکاری داشتند.