جیمی دیمون: به روند دموکراتیک و نتایج انتخابات احترام بگذارید

خبرهای روز جهان

دیمون روز چهارشنبه در یادداشتی برای کارمندان آمریکایی نوشت: “در حالی که نظرات قاطع و اشتیاق فوق العاده ویژگی این انتخابات ایالات متحده بود ، اما احترام به روند دموکراتیک و در نهایت نتیجه آن ، مسئولیت هر یک از ما است.”

جی پی مورگان (JPM) مدیر عامل شرکت “ایمان عمیق و پایدار به ایالات متحده آمریکا” ابراز داشت و قول داد که “بدون توجه به نتیجه” با رهبران هر دو طرف همکاری خواهد کرد.
با ادامه روند نزولی نتایج انتخابات ، سهام ایالات متحده به شدت افزایش می یابد
این واقعیت که دیمون ، یکی از مدیرعاملان برجسته آمریکا احساس نیاز به ابراز حمایت از دموکراسی می کند ، یادآور گویای ماهیت غیرمعمول این انتخابات و نگرانی های شرکت های آمریکایی در مورد دو قطبی شدن جامعه است. رئیس جمهور دونالد ترامپ بارها و بارها در مورد روند انتخابات شک و تردید کرده و به دروغ ادعا کرده است که “جعل” شده است – مدتها قبل از اینکه شمارش آرا حتی آغاز شود.
اظهارات دیمون ساعاتی پس از حمله بی اساس ترامپ به شمارش آرای قانونی و ادعای پیروزی پیش از موعد صورت گرفت. ترامپ بدون اساس ادعای تقلب کرد و خواستار توقف شمارش آرا شد.

در مقابل ، دیمون صبر را تبلیغ کرد.

وی گفت: “در حالی که منتظر نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری ، کنگره و سایر ایالت ها و انتخابات محلی هستیم” ، ما باید به سیستم های انتخاباتی و قضایی خود ایمان داشته باشیم و صبر و تحمل صبر را در انتظار تعیین نهایی داشته باشیم.

دیمون اضافه کرد که پس از تعیین نتیجه نهایی ، “با هم باید برای پیشبرد چالش های ملت خود پیش برویم.”

وی نوشت: “بگذارید همه ما برای تقویت اتحادیه ملی خود آنچه در توان داریم انجام دهیم.”

رئیس JPMorgan قبل از انتخابات نیز صریح بود. در اواخر اکتبر ، دیمون یادداشتی نوشت و از همه آمریکایی ها خواست که به روند دموکراتیک ، به ویژه انتقال صلح آمیز قدرت احترام بگذارند.