جوشوا وونگ ، فعال حامی دموکراسی در هنگ کنگ ، به دلیل اعتراض در سال 2019 به 13 ماه زندان محکوم شد

خبرهای روز جهان

دو فعال دیگر ، اگنس چاو و ایوان لام ، به ترتیب به 10 ماه و هفت ماه زندان به دلیل اعتراض در 21 ژوئن 2019 محکوم شدند. چاو در رابطه با تحریک و شرکت در اعتراض با اتهاماتی روبرو شد ، در حالی که لام به تحریک این جنایت متهم شد. اعتراض.

این سه نفر – همه اعضای سابق حزب سیاسی منحل شده Demosisto – از 23 نوامبر در بازداشت به سر می بردند و از زندان به دادگاه منتقل می شدند تا حکم خود را بشنوند. روز چهارشنبه صدها نفر از هواداران و همچنین تعداد معدودی از تظاهرکنندگان طرفدار چین در دادگاه دادگاه غرب کولون حضور یافتند.

در نامه ای که در زندان نوشت ، قبل از صدور حکم در حساب های اجتماعی او منتشر شد ، وونگ – که تا سه سال زندان داشت – توصیف نحوه قرار گرفتن وی در سلول انفرادی پس از ادعای اشعه ایکس “کشف اشیا foreign خارجی” “در شکمش یک نماینده خدمات زندان بلافاصله به درخواست نظر درباره ادعاهای وونگ پاسخ نداد.

وكالت وونگ ، جاناتان من ، گفت كه موكل وی “در دوره سلول انفرادی رنج می برد” ، كه به گفته وی پنجشنبه گذشته به پایان رسید. مرد افزود كه در حالی كه لام “خوب بود” ، چاو 23 ساله در زندان تلاش می كرد ، زیرا “این اولین بار است كه به او بازگردانده می شود و (او) به محیط عادت نداشت.”

وی در نامه ای که پیش از صدور حکم روز چهارشنبه به حساب های اجتماعی چو ارسال شده بود ، نوشت که برای خوابیدن مشکل دارد و احساس “زیر آب و هوا” می کند. چاو افزود که او از “احتمال زیاد” دریافت حکم زندان “بسیار نگران” است. وی گفت: “من امیدوارم که همه در خارج از دیوارهای زندان وضعیت خوبی داشته باشند.”

حکم روز چهارشنبه چهارمین بار زندانی شدن وونگ در زندان و طولانی ترین حکمی است که وی دریافت کرده است ، با سابقه حضور در زندان در کمتر از شش ماه.

در سند مجازات ، دادگاه گفت که “احكام بازدارنده برای حفاظت از منافع عمومی مجاز است.”

یامینی میشرا مدیر منطقه سازمان عفو ​​بین الملل در آسیا و اقیانوسیه در بیانیه ای گفت: “بار دیگر ، دولت از اتهام انگیزه سیاسی” تحریک دیگران برای اعتراض “برای پیگرد قانونی افرادی که صرفاً با صراحت صحبت و اعتراض کرده اند ، استفاده کرده است.”

“مقامات با هدف قرار دادن فعالان مشهور جنبش اعتراض آمیز بدون رهبر هنگ کنگ ، هشداری را به هرکسی که جسارت صریح انتقاد از دولت را داشته باشد ، می فرستند.

میشرا افزود که “حتی در اعتراضاتی که اعمال خشونت آمیز منفرد روی داده و به اموال عمومی خسارت وارد شده است ، این موارد نباید به دیگران یا برگزارکنندگان یا به طور کلی به مجمع نسبت داده شود.”

پیگردهای سیاسی

مجازات روز چهارشنبه آخرین حکم مربوط به اعتراضات سال 2019 بود. حدود 2000 نفر با اتهاماتی مانند شورش ، مونتاژ غیرقانونی و نگهداری سلاح روبرو شده اند.

وونگ خود به دلیل تجمع در اکتبر سال گذشته با اتهامات دیگری روبرو است و پلیس گفته است تحقیقات در مورد ناآرامی ها ادامه دارد.

ماه گذشته ، تعدادی از نمایندگان سابق طرفدار دموکراسی به دلیل اعتراضات در مجلس قانونگذاری این شهر دستگیر شدند ، در حالی که خبرنگار صداوسیمای RTHK نیز بازداشت شد.
این اعتراضات امسال به دلیل محدودیت های فاصله اجتماعی Covid-19 و قانون امنیت ملی که پکن در تابستان به این شهر تحمیل کرده بود ، عمدتا متوقف شده است. این قانون جدایی ، براندازی و تبانی با نیروهای بیگانه را جرم تلقی می کند و مجازات های سخت حبس را در پی دارد.
این امر برای منع استفاده از وونگ و تعدادی دیگر از نامزدها برای انتخاباتی که قرار بود در ماه سپتامبر برگزار شود ، انجام شد اما به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد. چندین نفر از رد صلاحیت شده ها ، نمایندگانی در حال نشستن بودند که متعاقباً توسط پکن از مجلس اخراج شدند – که قانون اساسی را نادیده گرفته و دادگاه های هنگ کنگ را دور زدند – در 11 نوامبر باعث استعفای گسترده کل اردوگاه طرفدار دموکراتیک شد.

این اقدام در همان هفته انجام شد كه وزارت امور خارجه آمریكا تعدادی از مقامات ارشد چینی در هنگ كنگ را به دلیل “تهدید صلح ، امنیت و خودمختاری” در این شهر تحریم كرد ، اقدامی كه دولت محلی آن را “دخالت وحشیانه” توصیف كرد.

سایر کشورها نیز چین را در مورد سرکوب مداوم مورد انتقاد قرار داده اند ، به گفته شورای اروپا این اقدام برای رد صلاحیت نمایندگان مخالف “ضربه شدید دیگری” به آزادی عقاید در این شهر است و “استقلال هنگ کنگ را به طور قابل توجهی تضعیف می کند”.

برخی در هنگ کنگ با مهاجرت – یا در مورد کسانی که با پیگرد قانونی روبرو هستند ، و یا فرار از خارج – نسبت به بدتر شدن سیستم سیاسی واکنش نشان داده اند.

در تابستان امسال ، ده هونگ کنگر توسط گارد ساحلی چین در مسیر تایوان دستگیر شدند. همه اکنون در سرزمین اصلی بازداشت شده اند و با اتهامات زیادی روبرو هستند. یک فعال سابق استقلال ، تونی چونگ ، نیز پس از ادعای تلاش برای پناهندگی در کنسولگری ایالات متحده به هنگ کنگ ، همراه با چندین نفر دیگر ، دستگیر شد.
وونگ در نامه خود از زندان ، مردم را به “ادامه توجه” به 12 بازداشت شده در چین ترغیب کرد. به طور جداگانه روز سه شنبه ، نمایندگان پارلمان از 18 کشور به کری لام ، رهبر هنگ کنگ نامه نوشتند تا از او بخواهند از طرف آنها مداخله کند.

این قانون گذاران نوشتند: “در نقش شما به عنوان رئیس اجرایی ، وظیفه دارید از طرف این جوانان برای اطمینان از تضمین عدالت آنها شفاعت كنید” ، و با ابراز نگرانی از سیستم عدالت “كه در آن زندان حكم تضمین دارد ، شكنجه معمول است” و مرتباً از مظنونان اعترافات اجباری خواسته می شود. ”

در این نامه اضافه شده است: “ادامه کار در انجام این کار سلب مسئولیت شما در قبال خدمت به مردم هنگ کنگ و اطمینان از سلامتی و امنیت آنها است.”

جادین شام از CNN در تهیه گزارش همکاری داشت.