جمهوری خواه از تلاش دموکرات ها برای جایگزینی فاینشتاین در هیئت قضایی جلوگیری می کند

خبرهای روز جهان



CNN

جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه رسماً درخواست چاک شومر، رهبر اکثریت سنا برای جایگزینی موقت سناتور دایان فاینشتاین در کمیته قضایی را مسدود کردند، کاری که دموکرات‌ها امیدوار بودند برای پیشبرد نامزدهای متوقف شده قضائی انجام دهند.

دموکرات های سنا به دنبال جایگزینی موقت فاینشتاین در هیئت قدرتمندی هستند که نامزدهای قضایی را بررسی می کند، زیرا دموکرات کالیفرنیا همچنان غایب است و از بیماری زونا بهبود می یابد.

با این حال، جمهوری‌خواهان سنا به صراحت اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا از تلاش‌های دموکرات‌ها برای جایگزینی فینشتاین در کمیته جلوگیری کنند و فشار بر دموکرات 89 ساله کالیفرنیا را برای استعفا یا بازگشت سریع افزایش دهند.

تاریخ بازگشت فاینشتاین هنوز نامشخص است و او همین هفته گذشته درخواست کرد که به طور موقت در کمیته پس از بهبودی جایگزین شود.

شومر روز سه شنبه با صحبت در مورد دوستی خود با فاینشتاین و برجسته کردن دستاوردهای او، حرکت خود را معرفی کرد.

شومر گفت: «امروز، من نه تنها به عنوان رهبر، بلکه به عنوان دوست دایان، در احترام به خواسته‌های او عمل می‌کنم تا زمانی که او به مجلس سنا بازگردد».

سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام، جمهوری خواه ارشد کمیته قضایی سنا، با درخواست شومر مخالفت کرد، اگرچه او همچنین از دموکرات کالیفرنیا تمجید کرد. او استدلال کرد که حرکت شومر برای تایید بیشتر داوران است.

او یک دوست عزیز است و ما امیدواریم که او به سرعت بهبود یابد و به مجلس سنا بازگردد. گراهام گفت، با تمام احترام، همکار من، سناتور شومر، این در مورد تعداد انگشت شماری از قضات است که نمی توانید برای آنها رای کسب کنید.

دموکرات‌ها همچنان می‌توانند رای‌گیری را برای جایگزینی فینشتاین تحمیل کنند، اما این امر به حمایت 10 جمهوری‌خواه نیاز دارد و بعید است که آنها از زمان با ارزش زیادی برای چیزی که شانس موفقیت کمی دارد استفاده کنند.

فاینشتاین، که قبلاً اعلام کرده بود که به دنبال انتخاب مجدد نیست، در ابتدا گفت که انتظار دارد «تا پایان دوره کاری مارس» به واشنگتن بازگردد، اما بازگشت او «به دلیل ادامه عوارض مرتبط با تشخیص من به تأخیر افتاد».

او اخیراً گفت که قصد دارد “در اسرع وقت پس از اینکه تیم پزشکی من توصیه کرد که سفر برای من ایمن است” بازگردد.

کاردین روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت که با شومر به‌عنوان جانشین موقت کمیته صحبت کرده است، اما درباره این تصمیم با فاینشتاین صحبت نکرده است.

دموکرات مریلند گفت که او و فاینستاین از زمانی که او از مجلس سنا خارج شده است، صحبتی نکرده اند و به نظر او این تنها یک حرکت موقت است تا زمانی که او بازگردد.

من اهمیت اعداد در کمیته را می شناسم و از این طریق می توانیم تجارت کنیم. من به این به عنوان راهی برای برخورد با وضعیت فعلی نگاه می کنم.

دموکرات ها برای جانشینی فاینشتاین در هیئت مدیره به 60 رای نیاز دارند، اما جمهوریخواهان ارشد در رهبری و کمیته روز دوشنبه به صراحت گفتند که برای انجام این کار به آنها رای نمی دهند. اگر Feinstein به زودی برنگردد، حداقل 12 نامزد، یا احتمالاً بیشتر، ممکن است متوقف شوند.

اگر دموکرات‌ها نتوانند جانشین فاینشتاین شوند یا به زودی به واشنگتن بازنگردد، ممکن است موارد کلیدی دستور کار – هم در کمیته و هم در مجلس سنا – خنثی شود.

شومر در پاسخ به این سوال که آیا دموکرات کالیفرنیا اگر نتواند تا ماه مه بازگردد، باید استعفا را در نظر بگیرد، شومر پاسخ داد که “امیدوار است” او “خیلی زود” بازگردد.

شومر در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در کنگره آمریکا گفت: «ببینید، من فقط چند روز پیش با سناتور فاینشتاین صحبت کردم و من و او هر دو بسیار امیدواریم که او خیلی زود بازگردد.

فاینشتاین در ماه فوریه اعلام کرد که برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد و تعدادی از دموکرات‌ها از قبل کمپین‌هایی را برای کرسی او در سال 2024 راه‌اندازی کرده‌اند که در حال شکل‌گیری یک انتخابات مقدماتی رقابتی است.

بسیاری از دموکرات‌های کنگره تا حد زیادی از تصمیم او برای باقی ماندن در سمت خود در حالی که در کاپیتول غایب بود، حمایت کردند.

اما فاینشتاین با درخواست استعفا از دو دموکرات مجلس نمایندگان مواجه شده است – و اگر دموکرات ها نتوانند جایگزین او در کمیته شوند، این تعداد ممکن است شروع به افزایش کند.

دیک دوربین، رئیس قوه قضائیه سنا اخیراً به سی ان ان اذعان کرد که غیبت فاینشتاین تلاش حزب را برای تایید نامزدها کند کرده است. اما دوربین از درخواست استعفای فاینشتاین خودداری کرد و گفت که امیدوار است جمهوری خواهان به جایگزینی موقت او در کمیته کمک کنند و متوجه شوند که “باران می تواند در هر دو طرف جاده ببارد.”

دموکرات ایلینوی در پاسخ به این سوال که آیا غیبت او پیامدهای طولانی‌تری برای توانایی دموکرات‌ها برای تایید نامزدها دارد، گفت: “بله، البته اینطور است” و با اشاره به روند طولانی تعیین نامزدها برای رای‌گیری در زمان گرانبها.

سناتور جمهوری خواه جان کورنین، یکی از اعضای ارشد کمیته قضایی و مشاور نزدیک مک کانل، به سی ان ان گفت که با تلاش برای جانشینی فاینشتاین در این هیئت مخالف است.

جمهوری خواه تگزاس گفت: «فکر نمی کنم جمهوری خواهان بتوانند یا باید به بحث برانگیزترین نامزدهای رئیس جمهور بایدن کمک کنند. من از بازگشت سناتور فاینشتاین در اسرع وقت حمایت می کنم. اما این تلاش برای تایید نامزدهای بحث برانگیز و در بسیاری از موارد عمدتاً فاقد صلاحیت، فکر نمی‌کنم بتوانید انتظار همکاری جمهوری‌خواهان را داشته باشید.

این داستان با اطلاعات تکمیلی به روز شده است.