جف بزوس سهام آمازون را به ارزش 3 میلیارد دلار ریخت

خبرهای روز جهان

مدیر عامل آمازون توضیح نداد که چرا این همه سهام فروخته است ، اما او مرتبا سهام خود را می فروشد ، و اغلب از آن برای تأمین بودجه شرکت فضایی Blue Origin و سایر مشاغل خود استفاده می کند.

میلیاردرها با دارایی های بزرگ معمولاً سبد سهام خود را متنوع می کنند ، بنابراین همه تخم مرغ های خود را در یک سبد ندارند. بزوس همچنین در اوت و فوریه سال جاری تعداد زیادی سهام را تخلیه کرد. طبق گردآوری OpenInsider از پرونده های نظارتی آمازون ، او امسال بیش از 10 میلیارد دلار سهام آمازون فروخته است. این رقم در حدود 3 میلیارد دلار در سال 2019 است.

آمازون (AMZN) بلافاصله به درخواست نظر در مورد فروش بزوس پاسخ نداد.
بزوس در گذشته گفته بود که برای تأمین بودجه Blue Origin تقریباً سالانه یک میلیارد دلار سهام می فروشد و متعهد شد که امسال هرچه بیشتر به عملیات تجاری نزدیک شود ، بیش از یک میلیارد دلار بفروشد. وی همچنین اخیراً صندوق 10 میلیارد دلاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی راه اندازی کرده است.
ماه گذشته ، Blue Origin موشک جهانگردی فضایی خود را به لبه جو زمین پرتاب کرد. این سیزدهمین پرواز آزمایشی نیو شپارد است ، همانطور که این وسیله نقلیه نامیده می شود ، اما هنوز هم هنوز با انسانها در پرواز نیست.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ، بزوس حتی با وجود انباشت گسترده سهام ، همچنان ثروتمندترین فرد جهان است. ارزش او 191 میلیارد دلار است که از ابتدای سال تاکنون 76 میلیارد دلار افزایش یافته است.