تیراندازی مرگبار کلمبوس: معاون کلانتر مرد سیاه پوستی را که وارد خانه شخصی خود در اوهایو بود ، کشت

خبرهای روز جهان

کیسی گودسون ، 23 ساله ، روز جمعه توسط یک جانباز 17 ساله اداره کلانتری شهرستان فرانکلین که به عنوان معاون جیسون مید معرفی شد ، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. پلیس کلمبوس گفت که مید در آن زمان در کارگروه فراری مارشال ایالات متحده کار می کرد و به دنبال مجرمان خشن می گشت ، اما گودسون شخصی نبود که توسط گروه ویژه جستجو شود.

گودسون کلیدهایش را قبل از اصابت گلوله به درب منزل خود گذاشته بود و به داخل آشپزخانه سقوط کرد ، جایی که برادر 5 ساله و مادربزرگ 72 ساله اش او را دیدند که با ساندویچ Subway روی زمین افتاده است. CNN

به گفته بخش پلیس کلمبوس ، گودسون ، یک دارنده مجوز حمل پنهان در اوهایو ، در زمان تیراندازی به طور قانونی مسلح بود. والتون به سی.ان.ان گفت که گودسون مرتکب هیچ جرمی نشده است ، سابقه کیفری ندارد و هدف هیچ تحقیقی نبوده است.

در گزارش پلیس کلمبوس ، مید در جریان عملیات گروه ویژه مارشال ایالات متحده در کلمبوس ، مید از دیدن مردی با اسلحه و در حال بررسی اوضاع خبر داد.

طبق گفته پلیس ، هیچ افسر دیگری شاهد تیراندازی نبوده است ، هیچ شاهد عینی غیرنظامی شناسایی نشده است و هیچ فیلم دوربین فیلمبرداری از تیراندازی واقعی وجود ندارد ، زیرا به مأموران گروه ویژه کلانتر منطقه فرانکلین دوربین بدنه صادر نمی شود.

CNN برای اظهار نظر به دفتر کلانتری شهرستان فرانکلین مراجعه کرد اما هنوز در مورد این موضوع چیزی در مورد آن شنیده نشده است.

والتون از مقامات خواست تا پاسخ های خانواده را ارائه دهند و گفت كه افسر درگیر باید پاسخگو باشد.

والتون به سی.ان.ان گفت: “در این مرحله ، شهادت شاهدان و شواهد فیزیکی نگرانی های جدی در مورد اینکه چرا کیسی حتی روبرو شده است ، ایجاد می کند ، چه رسد به این که چرا هنگام ورود به خانه خودش به ضرب گلوله کشته شد.”

در بیانیه ای ، والتون گفت گودسون “جوانی شگفت انگیز است که زندگی اش به طرز فجیعی گرفته شده است.”

وكیل خاطرنشان كرد: حتی ساعاتی پس از مرگ وی ، كلیدهایی كه هنگام اصابت گلوله و كشته شدن به وی اجازه ورود به خانه را می داد ، درب منزل آویزان بود – این یادآوری خانواده وی برای نزدیك بودن او به ایمنی بود.

مقامات فدرال و محلی تحقیق می کنند

حتی اگر تیراندازی شامل یک افسر پلیس کلمب نبود ، تیم واکنش حوادث بحرانی پلیس کلمبوس آژانس اصلی تحقیق در مورد تیراندازی است زیرا این اتفاق در کلمبوس رخ داده است.

این تحقیق بررسی خواهد کرد که آیا مید در تیراندازی به گودسون از نظر قانونی توجیه شده است ، طبق پلیس کلمبوس. پلیس گفت که پس از پایان تحقیقات ، شواهد به دادستان شهرستان فرانکلین تحویل داده می شود تا به یک هیئت منصفه بزرگ ارائه شود.

علاوه بر این ، دادستان ایالات متحده در منطقه جنوب اوهایو و FBI تحقیقات حقوق مدنی فدرال را آغاز می کنند.

توماس کوئینلان ، رئیس پلیس کلمبوس گفت: “این بالاترین سطح شفافیت و راهی روشن به حقیقت را ارائه می دهد.”

افسران سیاه پوست می گویند کلمبوس ، اوهایو ، تعصب پلیس فقط به غیرنظامیان محدود نمی شود: آنها نیز با آن مبارزه می کنند

پلیس کلمبوس روز دوشنبه تلاش کرده بود تحقیقات را به دفتر تحقیقات جنایی اوهایو (BCI) ، آژانس ایالتی که به طور معمول در مورد تیراندازی های مربوط به پلیس تحقیق می کند ، تحویل دهد. اما BCI اعلام کرد به دلیل تأخیر بی دلیل در درخواست ، آنها قادر به پذیرش پرونده نخواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ما یک ارجاع برای گرفتن یک پرونده تیراندازی سه روزه افسر درگیر دریافت کردیم. نمی دانیم همه دلایل اینکه چرا اینقدر زمان می گذرد تا پرونده به BCI ارجاع شود ، ما نمی توانیم این پرونده را بپذیریم.” دفتر دادستان کل گفت.

دادستان کل اوهایو ، دیو یوست گفت که BCI با پلیس کلمبوس تفاهم نامه ای دارد که می گوید آژانس ایالتی باید اولین تماس پس از تیراندازی پلیس باشد.

یوست روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “BCI اولین تماس است زیرا ما نمی توانیم متخصص موضوع باشیم ، مگر اینکه از ابتدا در صحنه باشیم تا شواهد آنچه را که از ابتدا اتفاق افتاده است مستند کنیم.” “سه روز بعد از اینکه صحنه جنایت برچیده شد و شاهد (ها) پراکنده شدند ، کار نمی کند.”

پلیس کلمبوس اظهار داشت که علاقه رئیس کوینلان به درگیر شدن BCI در این پرونده “فقط با اطمینان بخشیدن به حداکثر استقلال در تحقیقات در مورد این فاجعه بوده است.” این دپارتمان افزود که تصمیم دادستان کل کشور در عدم رسیدگی به پرونده ، تحقیقات را قطع نکرده است.

پلیس گفت ، کالبد شکافی توسط پزشک قانونی شهرستان فرانکلین انجام می شود.

اواخر این هفته رالی ها برگزار می شود

این تیراندازی جامعه سیاه پوستان در کلمبوس را وادار کرده و تجمعات خواستار عدالت در مورد گودسون روزهای جمعه و شنبه در کلمبوس برگزار می شود.

فعالان حقوق مدنی محلی می گویند خشونت پلیس علیه سیاه پوستان در این شهر اوهایو مرکزی چیز جدیدی نیست.

کیارا یاکیتا ، بنیانگذار جنبش آزادی خواهی سیاه پوستان مرکزی اوهایو ، گفت که مجری قانون در کلمبوس مدتهاست که با جامعه سیاه پوستان رابطه تنش آمیزی دارد به دلیل تیراندازی های گذشته مردان جوان سیاه پوست و پلیس تهاجمی در محله های سیاه پوستان.

شهردار و رئیس پلیس مینیاپولیس سیاست جدیدی را برای احکام منفی اعلام کرد
در میان مردان و نوجوانان سیاه پوست که در سال های اخیر توسط پلیس کلمبوس کشته شد ، جولیس تیت ، جوان 16 ساله ای بود که در دسامبر 2018 در طی یک عملیات محکم توسط یک افسر به ضرب گلوله کشته شد. کریم علی نادر جونز ، 30 ساله ای که در ژوئیه 2017 توسط مأموران تیراندازی شد. تایر کینگ ، نوجوان 13 ساله ای که در سپتامبر 2016 توسط پلیس کشته شد. و هنری گرین ، جوان 23 ساله ای که در ژوئن 2016 توسط مأموران لباس شخصی به ضرب گلوله کشته شد.

رهبران جنبش زندگی سیاهها گفتند که آنها معتقدند گودسون “اعدام شد”.

چلسی فولر ، سخنگوی جنبش زندگی سیاهها ، در کلمبوس ، گفت: “بحرانی به این بزرگی خواستار تجدید صفحات گسترده قدرت است.” “این تجدید آرایش می تواند و از طریق استرداد پول از پلیس ، کاهش بودجه های متورم آنها و سرمایه گذاری مجدد این منابع در ایجاد سیستم های جدید ایمنی عمومی که تمام زندگی ها ، و نه فقط برخی از زندگی ها را به عهده دارد ، اتفاق می افتد.”

یاکیتا گفت که ساکنان سیاهپوست احساس خستگی می کنند ، به ویژه پس از پیوستن به ملت در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس در تمام تابستان.

یاکیتا گفت: “ما احساس درماندگی ، ناامیدی و آسیب دیدگی داریم.” “مثل اینکه ما همه اینها را برای هیچ کاری انجام داده ایم.”

مورگان هارپر ، یک فعال جامعه محلی ، گفت که پلیس در کلمبوس سابقه برخورد متفاوت با سیاه پوستان را دارد.

هارپر گفت: “واقعاً دلگیر کننده است.” “و من فکر می کنم مردم قبلاً احساس آسیب پذیری می کردند که ما نمی توانیم در جوامع خودمان احساس محافظت کنیم. با این وجود مردان سیاه پوست و زنان سیاه پوست فقط با زندگی خود با یک سطح غیرقابل بازگشت مواجه هستیم.”

تنش نژادی کلمب فراتر از پلیس است. ساکنان سیاه پوستان می گویند که تاریخچه خط کشی ، جداسازی و لطیف سازی محله های سیاه نیز در این شهر نقطه جوش بوده است.

طبق مطالعه دانشگاه تورنتو ، کلمبوس چهارمین منطقه مترو از لحاظ اقتصادی در کشور است. این شهر 59٪ سفید و 28٪ سیاه است.

هولی سیلورمن ، امیر ورا ، پیتر نیکیاس و دوون سایرز از CNN در تهیه این گزارش همکاری کردند.