تیا آدئولا: طراح جوان برای قدرت دادن به زنان ، جنجال را برانداز می کند

خبرهای روز جهان

نوشته شده توسط فیونا سینکلر اسکات ، CNN

راه اندازی یک مارک تجاری سخت است. راه اندازی یک برند مد در طی همه گیری جهانی تقریباً غیرممکن است.

برای تنیولا “تیا” آدئولا ، اولین حضور او در برنامه نمایش هفته مد نیویورک کمی بیشتر از یک ماه قبل از تصرف ویروس کرونا در پایتخت های عمده مد رخ داد و صنعت مد جهانی را به زانو درآورد.

نمایش آدولا در ماه فوریه فرصتی بود تا برند معروف تازه تاسیس وی را به جهانیان ارائه دهد. طراحی های او – جوان ، سکسی ، شفاف و مبهم – توجه مطبوعات را به خود جلب کرد و وضعیت “یکی برای تماشای” او را تأمین کرد.
آنا وینتور و آدئولا در Teen Vogue جشن رویداد نسل بعدی را در سال 2019 در شهر نیویورک برگزار می کنند.

آنا وینتور و آدئولا در Teen Vogue جشن رویداد نسل بعدی را در سال 2019 در شهر نیویورک برگزار می کنند.

در روزهای پس از نمایش ، طراح جوان در بالاترین حد ضرب المثل قرار داشت و سه شب بیدار ماند تا سرانجام از کار بیفتد.

و بعد همه چیز تغییر کرد. آدئولا به خانه خانوادگی خود در لاگوس ، نیجریه بازگشت تا بدترین حالت قفل کردن را پشت سر بگذارد.

آدولا که اکنون به استودیوی خود در منهتن بازگشته بود ، گفت: “این شیرین تلخ بود.” “من بسیار سپاسگزار و سپاسگزار بودم که در خانواده ام قرنطینه شدم اما از داشتن فضای آتلیه ام گرفته تا یک اتاق با خواهرم به اشتراک گذاشتم … این خیلی زیاد بود.”

او ماه اول را به گونه ای گذراند که گویی کاملاً در بن بست مانده است و به خودش اجازه می داد غمگین باشد. اما سرانجام آدئولا دوباره به کار خود بازگشت. او با تأمل در مورد آنچه که باعث شد او دوباره به کار خود ادامه دهد ، بی تردید گفت: “من نماینده نسلی هستم که می خواهد جهان را تغییر دهد.”

لباس های طراحی شده توسط Tia Adeola.

لباس های طراحی شده توسط Tia Adeola. اعتبار: تیا آدئولا

با این مأموریت ، او دوباره به عقب برگشت ، ساعت ها به نقاشی ها نگاه می کرد و دوباره با منابع اصلی هنری خود ارتباط برقرار می کرد ، که الهام بخش مجموعه ای از ماسک های صورت بود که حاوی نقوش امضای او بود.

خط و نشانهای آدئولا واكنشی براندازانه به كتابهای تاریخ هنر است كه وی برای اولین بار در مدرسه مطالعه كرد. همانطور که خودش به او می گوید ، پایان نامه دبیرستان او لباس اسپانیایی قرن شانزدهم را در نقاشی های هنری زیبا تجزیه و تحلیل کرده است. او با تحقیق روی آثار مربوط به آن دوران ، متوجه شد که هیچ سیاه پوستی در تصاویر وجود ندارد ، مگر اینکه آنها به عنوان برده یا مزخرف به تصویر کشیده شوند. در حالی که این مسئله به او می چسبید ، او گفت که این زیبایی زیبا بودن لباس را از بین نمی برد.

وی گفت: “راهی که هنرمندان با استفاده از ضربات قلم موی خود توانستند بافت ، پارچه و مواد را به دست بیاورند برای من کاملاً باورنکردنی بود.” “و خط و خش – آنها در آن زمان” پارچه “نامیده می شدند و با نشاسته ساخته می شدند … هرچه پارچه شما بزرگتر باشد در جامعه بالاتر بودید.”

جنجال های آدولا کاری می کنند که بخشی از تاریخ را پس بگیرند. وی با استفاده از آنها در طراحی های خودش ، قدرت بیانیه را در دست جامعه جوان و متنوعی از زنان قرار داده است. و جامعه اعضای قابل توجهی دارد: جیجی حدید ، دعا لیپا و لیزو همه قطعات او را پوشیده اند.

افراد مشهور به کنار ، آدولا به محاصره خود با زنان اشاره کرده است. وی گفت: “بدون زنان جامعه من كه از من حمایت می كنند و كارها را ممكن می كنند ، تیا وجود نخواهد داشت.” “مردم به صفحه اینستاگرام مارک می روند و این تصاویر شگفت انگیز را که آنها دوست دارند می بینند ، اما آنها نمی فهمند که یک آرایشگر زن وجود دارد ، یک آرایشگر زن ، یک عکاس زن ، یک دستیار ست زن وجود دارد. بنابراین وقتی این لباس ها را می سازم همه این زنان جامعه من به ذهن خطور می کنند. “

آدئولا در هفته مد نیویورک در ماه سپتامبر نمایش داده نمی شود ، اما او در حال کار بر روی یک فیلم کوتاه است که بعدا در پاییز منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه چالش های همه گیری هنوز ادامه دارد ، مسیر پیش رو برای طراح مشخص نیست ، اما یک چیز قطعی است: او مصمم به ادامه کار خود است و در این مسیر قارچ هایی را رها خواهد کرد.