تغییر آب و هوا: چگونه افراد ثروتمند می توانند به نجات کره زمین کمک کنند

خبرهای روز جهان

هرچه وسایل بیشتری در اختیار شما باشد و هرچه مسافرت بیشتری داشته باشید ، سوخت های فسیلی بیشتری سوزانده می شوند و گازهای گلخانه ای بیشتری به جو منتقل می شوند.

جت زدن در اطراف ، خرید کالاهای لوکس ، گرم نگه داشتن عمارت و رانندگی ابرخودروها – همه آنها ردپای کربن دارند.

اما برخی معتقدند که ثروتمندان می توانند بیشترین کمک را به حل بحران آب و هوا کنند. در اینجا نحوه ایجاد تغییر در آنها آورده شده است.

عاقلانه خرج کنید

تصمیمات خرید ثروتمندان در مبارزه با تغییرات اقلیمی معنای بسیار بیشتری نسبت به تصمیمات بیشتر مردم دارد.

ایلونا اتو و همکارانش در انستیتوی تحقیقات تأثیرات اقلیمی پوتسدام تخمین زدند که خانوار معمولی “فوق العاده ثروتمند” دو نفره (که به گفته آنها دارایی خالص آنها بیش از 1 میلیون دلار است ، به استثنای خانه اصلی آنها) دارای اثر کربن سالانه 129 تن CO2. این میزان حدود 65 تن CO2 در هر سال است که بیش از 10 برابر میانگین جهانی است.

اوتو خاطرنشان کرد که به دلیل کم بودن نمونه در مطالعه ، اعداد و ارقام گویا هستند. وی گفت: “احتمالاً تخمین های ما حتی از میزان واقعی انتشار میلیونرها نیز کمتر است.”

اتو گفت: “در مورد شیوه زندگی خود ، افراد ثروتمند می توانند تغییر زیادی کنند.” “به عنوان مثال ، قرار دادن صفحات خورشیدی در پشت بام خانه های آنها. آنها همچنین توانایی خرید اتومبیل های برقی را دارند و بهترین حالت در صورت جلوگیری از پرواز است.”

در این مطالعه ، سفر هوایی بیش از نیمی از رد پای یک زوج فوق العاده ثروتمند را به خود اختصاص داده است.

معماران آلمانی Aktivhaus می گویند این خانه دو برابر انرژی تولید می کند.
خواندن: تغییر اقلیم: آیا اصول را می دانید؟

افراد ثروتمند همچنین انعطاف پذیری بیشتری برای ایجاد تغییرات دارند.

تام بیلی که به گزارش جدیدی که مصرف در شهرهای پردرآمد را برجسته می کند ، کمک کرد ، گفت: “یک مصرف کننده با درآمد بالا احتمالاً دسترسی دارد و قادر به تهیه محصولات بیشتر با آب و هوا یا تولید از کشاورزان محلی است.”

وی با بیان اینکه آنها توانایی ایجاد بازار کالاهای پایدارتر را دارند ، توضیح داد: “شهرهای پردرآمد و افراد پردرآمد همچنین منابعی برای آزمایش محصولات ، خدمات و راه حل های جدید دارند.”

واگذاری

افراد ثروتمند و همچنین انتخاب اینکه برای چه چیزی پول خرج کنند ، می توانند در چه صنایعی سرمایه گذاری کنند – یا در آن سرمایه گذاری نکنند.

آکسفام تخمین می زند که تعداد میلیاردرهای موجود در لیست فوربس با منافع تجاری در بخش سوخت های فسیلی از 54 نفر در سال 2010 به 88 نفر در سال 2015 افزایش یافته و اندازه ثروت آنها از بیش از 200 میلیارد دلار به بیش از 300 میلیارد دلار افزایش یافته است.
بخار از یک نیروگاه زغال سنگ در آلمان افزایش می یابد.

اما روشی وجود دارد که سرمایه گذاران ثروتمند سهام خود را در صنایع آسیب رسان به اقلیم می فروشند که به واگذاری معروف است.

بیش از 1100 سازمان و 59000 فرد ، با دارایی های جمع شده در مجموع 8/8 تریلیون دلار ، متعهد شده اند كه از طریق جنبش آنلاین DivestInvest ، از سوخت های فسیلی سرمایه گذاری كنند.
در میان آنها لئوناردو دی کاپریو بازیگر هالیوود است که به نمایندگی از خود و بنیاد محیط زیست خود تعهد را امضا کرد – و همچنین یک گروه 22 نفره از مرفهان هلند که متعهد شدند ثروت شخصی خود را از 200 نفت ، گاز و زغال سنگ برتر حذف کنند شرکت ها
تماشا کردن: چرا تغییرات آب و هوایی بزرگترین شرکتهای جهان را نگران می کند

اتو گفت: “شما در زغال سنگ سرمایه گذاری نمی کنید ، در نفت ، در گاز سرمایه گذاری نمی کنید ، همچنین در برخی از شرکت های اتومبیل سازی که ماشین های معمولی تولید می کنند یا هواپیمایی سرمایه گذاری می کنید ، بنابراین جریانات مالی را هدایت می کنید.”

و با واگذاری ، کمی می تواند کمک زیادی کند. اتو گفت: “ما چند شبیه سازی انجام دادیم که نشان می دهد با جنبش واگذاری نیازی به هرکسی برای واگذاری نیست.” “اگر اقلیت سرمایه گذاران واگذار کنند ، سایر سرمایه گذاران در آن دارایی های سوخت فسیلی سرمایه گذاری نخواهند کرد زیرا آنها از از دست دادن پول می ترسند … حتی اگر هیچ نگرانی زیست محیطی نداشته باشند.”

ثروت یعنی قدرت

افراد ثروتمند فقط تصمیم گیرنده اقتصادی نیستند ، بلکه می توانند از نفوذ سیاسی نیز برخوردار باشند. آنها می توانند احزاب و مبارزات سیاسی را تأمین مالی کنند و به قانونگذاران دسترسی داشته باشند.

از زمان تکامل بشر امروز CO2 بیشتر از هر نقطه دیگری در جو وجود دارد

اوتو استدلال کرد که افراد ثروتمند می توانند از قدرت سیاسی خود برای تحریک تغییرات مثبت در سیاست های آب و هوایی استفاده کنند.

اتو گفت: “افرادی که بیشترین میزان انتشار را دارند ، بالاترین نمایندگی را برای تغییر چیزی دارند.” “تحقیقات زیادی در مورد فقرا ، تأثیر تغییر اقلیم بر فقرا وجود دارد … اهداف توسعه پایدار و غیره. اما وقتی صحبت از عمل و پایداری و تحول می شود ، فقرا نمی توانند کاری انجام دهند زیرا مشغول زنده ماندن هستند.

وی توضیح داد: “اما افراد تحصیل کرده ، ثروتمند و فوق العاده ثروتمند – این قضیه کاملاً متفاوت است. آنها پول و منابع لازم برای فعالیت را دارند و همچنین شبکه های اجتماعی دارند.”

تحقیقات اقلیمی را تأمین کنید

ثروتمندان همچنین می توانند از تحقیقات اقلیمی پشتیبانی کنند. در سال 2015 ، بیل گیتس ، بنیانگذار مایکروسافت ، 2 میلیارد دلار از ثروت خود را برای تأمین بودجه تحقیق و توسعه در زمینه انرژی پاک متعهد کرد.

آیا مزارع مرجانی می توانند صخره های ما را نجات دهند؟
در ماه مه ، گروهی از دانشمندان به 100 خیریه ثروتمند و خانواده در انگلیس نامه نوشتند تا “افزایش فوق العاده” بودجه برای مسائل مربوط به محیط زیست و آب و هوا را درخواست کنند.

در این نامه آمده است: “ما از شما می خواهیم که فوراً سرمایه گذاری قابل توجهی را برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی بیشتر در نظر بگیرید – چه از طریق سرمایه گذاری های شخصی و چه از طریق خیرخواهی”.

انگیزه زیادی برای ثروتمندان برای درخواست اقدامات آب و هوایی وجود دارد: گزارش اخیر سازمان ملل هشدار داده است که به تأخیر انداختن سیاست های آب و هوایی برای 15 سال آینده 1.2 تریلیون دلار برای شرکت های برتر جهان هزینه در بر خواهد داشت.

مدل های نقش

افراد فوق ثروتمند همچنین ممکن است در انتشار کربن دیگران تأثیر بگذارد.

اتو گفت: “جایگاه بالا در جوامع ما با ثروت مادی بالا همراه است.” “این آرزو است که مانند افراد بسیار ثروتمند شود و شما از سبک زندگی افرادی که می خواهید مانند آنها باشید تقلید می کنید.”

به عنوان مثال ، سفرهای هوایی دیگر فقط درمانی برای افراد فوق العاده ثروتمند نیست. امسال شرکت هواپیمایی بودجه ای Ryanair تنها کارخانه غیر ذغال سنگ در بین 10 صادر کننده برتر اروپا بود.

بر اساس اطلاعات اتحادیه اروپا ، رایانیر در میان بزرگترین گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا است.  این رتبه بندی شامل نیروگاه ها ، نیروگاه های تولیدی و هواپیمایی است.
“استفانی موزر” ، از دانشگاه برن ، در سوئیس ، گفت: “ما به عنوان یک جامعه باید به دنبال روش های جدید زندگی” ثروتمند “زندگی کنیم که فارغ از ثروت مادی است.” درآمد نسبت به باورهای زیست محیطی آنها.

وی گفت: “ما باید در جوامع خود ثروت خود را دوباره تعریف کنیم به گونه ای که داشتن” زندگی خوب “بدون انتشار زیاد گازهای گلخانه ای امکان پذیر باشد.”