تشخیص کپی بودن پایان نامه

خبرهای روز جهان

با شنیدن اصطلاح دزدی ادبی ، اولین چیزی که تشخیص کپی بودن پایان نامه به ذهن شما خطور می کند این است که شخصی شعر یا نثری را از روی کاناپه و کتاب شعری یا ادبی انتخاب کرده و آن را نسبت داده یا منتشر کرده است. البته این برداشت صحیح است ، اما تمام ذات را بیان نمی کند. به عبارت دیگر ، “دزدی ادبی” اصطلاح عمومی تری است و معنای وسیع تری دارد. در این بحث ، وکیل حمیدرضا محمدی دزدی ادبی را از نظر قوانین ایران توضیح داد و وزن قانونی این اصلاحیه سرقت ادبی چیست را بررسی کرد:

بسیاری از تولیدات امروزی محصول ذهن و اندیشه است که در نتیجه خلاقیت و نبوغ ذهنی ، توأم با تلاش و در بسیاری از موارد جنبه مستقیم و عینی ملموسی ندارد ، مانند شعر ، تاریخ ، مقاله ، کتاب ، نقاشی ، فیلم ، موسیقی و غیره که همگی متولد اندیشه هستند و انسان به محض خلق اثر صاحب آن می شود. قانون مالکیت معنوی شاخه ای از قانون است که حقوق و تکالیف اشخاصی را که دارای مالکیت معنوی یا غیرمالی هستند تعریف می کند. طبق تعریف ، حقوق مالکیت معنوی حقوقی است که از ریختن مغز انسان ناشی می شود و جنبه ابتکاری دارد. این قانون به مالک (ثبت کننده) حق استفاده انحصاری بررسی کپی بودن مقاله برای مدت معین را می دهد. این حقوق دارای ارزش اقتصادی و توانایی خرید و فروش هستند ، اما در عین حال موضوع ملموس و ملموس نیست.

کلیه نوشته ها نرم افزار مشابهت یاب، چه در زمینه ادبیات و چه سایر زمینه های علمی و هنری نوشته شده باشد ، توسط قانون محافظت می شود. قانون حمایت از حقوق نویسندگان ، نویسندگان و هنرمندان و همچنین قانون مطبوعات از جمله قوانینی هستند که بررسی سرقت ادبی مقاله از نویسندگی حمایت می کنند.

سرقت ادبی به روش های مختلفی سایت تشخیص کپی بودن مقاله از جمله:

الف – کپی کردن تمام یا بیشتر کارهای متعلق به دیگری به نام خود یا دیگری ،

ب- ترجمه اثر دیگر از طرف خود شما ؛ گویی نشان می دهد که لحظه اصلی به او تعلق دارد.

ج- انتشار ترجمه دیگری نرم افزار تشخیص کپی بودن پایان نامه به نام وی ؛ در این حالت سارق خود را به عنوان مترجم اصلی معرفی می کند.

د- نوشتن مقاله یا پایان نامه برای دیگری

ه – همچنین در زمینه هنر ، انتشار عکس هایی که توسط قانون کپی رایت محافظت می شوند ، یا ساخت فیلم های گرفته شده از فیلم های مختلف و ارائه آن به عنوان اثر جدید می تواند نوعی دزدی ادبی محسوب شود.

طبق ماده 6 قانون مطبوعات ، سرقت ادبی انتساب عمدی همه یا بخش قابل توجهی از آثار و نوشته های افراد دیگر به خود یا دیگران ، حتی در ترجمه است.

بر این اساس ، سارق مجازات های چک کردن سرقت ادبی مقرر در ماده (1) قانون مجازات اسلامی ، یعنی. از دو ماه تا دو سال زندان سرقت ادبی مقاله یا تا 74 شلاق.

ماده 23 قانون حق چاپ نیز بیان می کند که هر کسی می تواند از کلیه ایران پیپر سرقت ادبی یا بخشی از هر اثر دیگری که توسط این قانون محافظت می شود به نام خود ویا از طرف سازنده بدون اجازه وی یا عمداً از طرف شخص دیگری غیر از سازنده استفاده کند. انتشار یا پخش یا پخش با مجازات حبس از شش ماه تا سه سال مجازات خواهد شد. انتشار ترجمه دیگری به نام شخص خود نیز در ماده 24 همین قانون جرم شناخته شده است ، طبق آن هرکس ترجمه دیگری را به نام خود یا نام دیگری بدون اجازه منتشر و توزیع کند ، به حبس انتظامی از سه ماه تا یک سال محکوم می شود. . محکوم

کپی لایکس
Copyleaks یکی از سایت های رایگان و مفید است و می توانید برای بررسی حداکثر 100 مقاله از آن استفاده کنید! برای لذت بردن از همه ویژگی ها ، باید یک نسخه برتر داشته باشید.

ابزار تشخیص سرقت ادبی Copyleaks
نکات مثبت:

پشتیبانی از همه زبانها
پایگاه داده داخلی آن گسترده است و نتایج دقیقی به شما می دهد.
می توانید اصالت متن را در یک فایل بررسی کنید.
نکات منفی:

شما فقط می توانید حداکثر 2500 کلمه در ماه را بررسی نرم افزار مشابه یاب مقاله کنید.
DupliChecker
ابزاری رایگان برای احراز هویت متن های شما ، بررسی فایل های PDF یا Word و حتی عکس ها با DupliChecker.

ابزار تشخیص سرقت ادبی DupliChecker
نکات مثبت:

کار با آن آسان است و پیچیده نیست.
کاربران ثبت نام شده می توانند حداکثر 50 بررسی در روز مشابهت یابی مقاله انگلیسی انجام دهند.
نکات منفی:

کاربران ثبت نام نشده می توانند یک بررسی روزانه انجام دهند.
نسخه پولی برای کسانی که می خواهند بیش از 50 مورد تشخیص سرقت ادبی انلاین را بررسی سایت خبری عرفان کنند وجود ندارد.
در جستجوها با محدودیت 1000 کلمه روبرو خواهید شد.