تراتل را به اندازه ۳۰ درصد بالا ببرید

خبرهای روز جهان

اما در دریچه گاز برقی تغییرات ناگهانی دریچه گاز توسط سامانه مدیریت موتور کاهش یافته و به تغییر ملایمتر دریچه گاز تبدیل میشود و بدین ترتیب میزان مصرف سوخت و آلایندهها کاهش مییابد. بعد از این حادثه در حالی که دولت میبایست برای افزایش رضایتمندی مردم استان به خصوص شهروندان یاسوجی تلاش مضاعفی میکرد و میزان پروازها را افزایش میداد و یا این که خط هوایی کنونی را تغییر میداد اما هیچ اقدامی که انجام نداد تنها پرواز روزانه این شهر به تهران نیز دچار رکود شد و در حال حاضر یاسوج در بدترین وضعیت پروازی قرار دارد. در این مدت نزدیک به دو سال از سقوط هواپیمای تهران یاسوج؛ تلاشهای درون استانی برای برقرار مجدد پروازها به شکل قبل از سقوط صورت گرفت اما به هر دلیل این امر میسر نشد و همچنان استان و مرکز آن باید با چنین وضعیتی دست و پنجه نرم کنند. اگر چه می توان پیچ جلویی و لرزه گیر کوچک را با آچار تخت باز نمود.

شرکت محترم مپکو با داششتن 3 عدد ژنراتور j3520 در حال بهره برداری از این مجموعه می باشد که در حیت فعالیت خود دچار معایبی شده از آن جمله می توان خرابی قسمت تراتل را می توان نام برد که این قسمت یکی از موثر ترین قسمت ها است که مسئولیت کنترل دور ژنراتور را بر عهده داشته که با فرمان دادن به دریچه تراتل مخلوط سوخت و هوا را به سمت سیلندر ها هدایت می کند.که با کم و زیاد باز شدن دریچه سرعت ژنراتور را کم و زیاد می کند . با این که هر دو هواپیما آتش گرفتند اما همه مسافران نجات پیدا کردند. ۱۶ – ۱۶ آگوست ۲۰۱۸ یک فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ هنگام فرود در فرودگاه مانیلای فیلیپین سقوط کرد اما همه سرنشینان نجات داده شدند. بر فراز آسمان برفی ارومیه ناگهان موتور شماره یک و سه هواپیمای بوئینگ 727 ایران ایر از کار می افتد. بنابراین هیچ حکمی از دادگاه برای این پرونده و علت و مقصر این سانحه صادر نشده است و نباید زود درباره آن قضاوت کنیم. بررسی و مشخص شدن علت بروز این سانحه و پیدا کردن مقصر تا کنون ادامه دارد و بالاخره بهرام پارسایی – سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شواری اسلامی از صدور حکم انفصال از خدمات دولتی و ۶ ماه زندان برای رییس سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل عدم پاسخگویی به این کمیسیون خبر داد.

شانژمان که در کشورهای انگلیسیزبان “Rear Derailleur” نامیده میشود، قطعهای از اجزای دوچرخه است که در امر انتقال قدرت نقش مؤثری ایفا میکند. بر اساس این گزارش، نقش دو خلبان اول و دوم این هواپیما در سقوط آن مجموعا ۵ درصد است. معمولاً اگر شما زیر دور موتور ۳۵۰۰ پدال گاز را تخت کنید، دریچه صد درصد باز نشده و شما تاخیر را احساس می کنید. البته باید مقررات و ساختار در زمینه بررسی سوانح هوایی اصلاح شود که روش و راهکار خودش را دارد. وی گفت: دستگاه قضایی هم جایگاه خودش را دارد و میتواند در این زمینه یک پرونده را بررسی و مشخص کند که تخلف و قصور از سوی چه کسی اتفاق افتاده است و برای اتفاقات بر اساس شکایت شاکی حکم صادر شود اما در شرایطی که حکم قطعی صادر نشده است هر گونه اظهار نظر می تواند به ایمنی هم لطمه وارد کن. یکی از مصادیق ایمنی این است که در اذهان عموم مردم چنین مسائلی به گونهای مطرح نشود که ایمنی به خطر بیافتد و اگر خلاف و اشکالی وجود دارد باید از طریق روشهای قانونی خودش دنبال و پیگیری شود.

چیزی که در اینجا واضح به نظر می رسد این است که زنجیره ای از اتفاقات (chain of events) باعث زمین خوردن این هواپیما شده بود. حالا شاید بگین کنترل چه چیزی ؟ دولت تدبیر و امید پاسخ دهد که هزینه بیش از 30 میلیارد تومانی در فرودگاه یاسوج برای تطویل باند فرودگاه و خرید دستگاههای مختلف با آن همه تبلیغات تا چه میزان اثربخش بوده و چرا با این همه هزینه همچنان باید شاهد چنین اوضاع و احوالی باشیم و از فرودگاه و پرواز و هواپیما، تنها شک و آه سقوط بر جا بماند. دولتی که نام تدبیر و امید را به عنوان شعار محوری خود انتخاب کرده توضیح دهد که پس از سقوط هواپیمای تهران یاسوج چه تدبیری برای کاستن آلام مردم استان و همچنین جلوگیری از انسداد در سرمایهگذاری در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است. سازمان هواپیمایی کشوری در زمان بررسی جعبه سیاه هواپیما گفته بود که خلبان بعد از دو دقیقه استفاده، سیستم ضد یخ­زدایی هواپیما را خاموش کرده­ است. بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۳ رئیس جمهور (آقای روحانی) دستور توقف هواپیمای آنتونوف ۷۴ را پس از اعلام ممنوعیت هواپیمای ایران ۱۴۰ صادر کرد که به گفته محمدعلی ایلخانی، مدیرعامل وقت شرکت فرودگاههای کشور در راستای حفظ امنیت مسافران در پروازهای داخلی بود.