بهبودی طولانی مدت در انتظار نوجوانان مینیمال مبتلا به سندرم مرتبط با COVID نادر MIS-C – WCCO

خبرهای روز جهان

مینیاپولیس (WCCO) – یک نوجوان مینه سوتا پس از یک هفته گذراندن در بیمارستان و مبارزه با عارضه نادر COVID-19 به خانه بازگشت.

هادسون اشچ ، 13 ساله ، در حال بهبودی از یک تشخیص رمز و راز است: یک سندرم التهابی چند سیستمه معروف به MIS-C. به گفته مادرش ، دانا آچه ، او هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

دانا گفت: “ما چهار بچه داریم و او از همه سالم تر است.”

پس از قرار گرفتن در معرض COVID-19 در ابتدای ماه اکتبر ، هادسون به مدت دو هفته با برادر بزرگتر قرنطینه کرد و هیچ وقت علائمی پیدا نکرد. روزها بعد ، این تغییر کرد.

دانا گفت: “دوشنبه ، 26 اکتبر ، او بعد از ظهر تب خود را شروع کرد.”

مربوط: فرماندار تیم والز محدودیت های جدید COVID-19 ، اوایل زمان بسته شدن رستوران و بار را اعلام کرد

دوباره آنها در قرنطینه بودند و هادسون برای معاینه وارد شد.

“یک دکتر صادقانه به او نگاه کرد و گفت ،” من واقعاً فکر نمی کنم که او COVID داشته باشد. ” تمام آنچه هادسون در آن مرحله واقعاً تب داشت ، تب بود. ”

او در 28 اکتبر در آزمون COVID شرکت کرد.

دانا گفت: “واقعاً از 28 ام ، او فقط سراشیبی رفت همان چیزی است که من می گویم.”

دو روز بعد ، تب 13 ساله به 105 درجه افزایش یافت.

دانا گفت: “او بدن درد داشت ، درد مفصل داشت ، بدون اینکه ما به او کمک کنیم نمی توانست بلند شود و حرکت کند.”

هنوز هم پزشكان به سمت تشخيص منفي متمایل شدند ، تا اينكه وي با آمبولانس از يك درمانگاه ويلمار به مينه سوتاي كودكان رفت. سرانجام ، او نتیجه مثبت COVID را دریافت کرد.

دانا گفت: “او شروع به نارسایی كلیوی ، نارسایی كبدی كرده و بسیار بسیار بیمار بود.”

پزشکان تشخیص دادند که هادسون از سندرم التهابی MIS-C رنج می برد. مینه سوتا از ماه مه 31 مورد از عارضه نادر COVID را ثبت کرده است.

دانا گفت: “آنها مجبور شدند قلب او را قلبی کنند و سعی کنند قلب او را نه یک بار بلکه دو بار به ریتم برگردانند ، که افتضاح بود.”

اعتقاد بر این است که عفونت COVID ممکن است چند هفته قبل از شروع MIS-C در کودک رخ دهد.

“آرزو ما این است که فقط به دیگران کمک کنیم تا بفهمند که اینجا وجود دارد و این چیزی نیست که فقط در نیویورک یا ، شما می دانید ، نیوجرسی است. اینجاست. “

مربوط: فرماندار ایورز به ساکنان ویسکانسین توصیه می کند که به دلیل افزایش موج در خانه بمانند

پس از هشت روز بستری در بیمارستان ، هادسون به خانه رفت. Asches امیدوارند که داستان او ممکن است دیگران را از احتمال استفاده در ماه های آینده باز دارد.

وی گفت: “ماسک بزن ، دست های خود را بشوی ، و فکر می کنم قطعه دیگر ، وقتی بیمار هستی در خانه بمان”.

هادسون چند بار در هفته فیزیوتراپی می کند و برای کمک به بهبودی از داروی قدرتمندی برخوردار است. پزشکان می گویند ممکن است شش ماه طول بکشد تا او دوباره احساس عادی کند.

علائم اصلی MIS-C برای مراقبت شامل علائم تب و GI است. بثورات ، قرمزی چشم و تورم نیز می توانند نشانه های آن باشند. اما دوباره ، پزشکان تکرار می کنند که این بسیار نادر است. هیچ کودکی به دلیل عارضه COVID در مینه سوتا درگذشت.

برای دنبال کردن سفر هادسون اینجا را کلیک کنید.