برنامه Tripadvisor همراه با بیش از 100 برنامه دیگر در چین مسدود شده است

خبرهای روز جهان

روز سه شنبه ، اداره فضای مجازی چین در بیانیه ای اعلام کرد 105 برنامه را که “غیرقانونی” تلقی می کند ، از جمله برنامه غول سفر ایالات متحده ، حذف کرده است.

بیشتر سیستم عامل ها متعلق به شرکت های محلی چینی بود و بلافاصله مشخص نبود که چرا Tripadvisor – که شامل مرور هتل ها و مقصد تعطیلات است – درگیر این سرکوب شده است. این شرکت مستقر در ماساچوست در بیانیه ای اعلام کرد “در حال حاضر در موقعیت اظهار نظر نیست”.

از بعد از ظهر روز سه شنبه ، وب سایت Tripadvisor هنوز در چین قابل دسترسی بود.

تنظیم کننده های چینی گفتند که برنامه هایی که آنها حذف کرده اند اولین برنامه هایی است که در “پاک سازی” گسترده محتوای آنلاین که از ماه گذشته آغاز شده است ، از بین می رود.

طبق گفته مقامات ، این کمپین مطابق با چندین قانون چین در حال انجام است و هدف آن پاک کردن مطالب مربوط به فعالیت های غیرقانونی از جمله فحاشی ، پورنوگرافی ، فحشا ، خشونت ، کلاهبرداری یا قمار است.

“اداره فضای مجازی چین به … این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد ، نظارت و بازرسی از خدمات اطلاعاتی برنامه های تلفن همراه را تقویت کنید ، به موقع برنامه های غیرقانونی تلفن همراه و فروشگاه های برنامه را پاک و دفع کنید و در ایجاد فضای مجازی واضح تلاش کنید.

با افزایش تنش ، هند برنامه های بیشتر چینی را ممنوع می کند
کاربران اینترنت چینی سالها در پشت به اصطلاح “فایروال بزرگ” زندگی می کنند. شبکه های رسانه های اجتماعی ایالات متحده ، مانند فیس بوک (FB) و توییتر (TWTR)، مدت طولانی است که در این کشور مسدود شده است و ایالات متحده و چین به طور فزاینده ای در مورد فن آوری از هر دو طرف درگیر شده اند.
به عنوان مثال اخیراً ، دولت ترامپ تهدید کرده است که کوتاه مدت را ممنوع می کند برنامه ویدیویی TikTok اگر توسط شرکت مادر چینی آن فروخته نشود ByteDance. این مذاکرات هنوز ادامه دارد.
چین همچنین به مواضع سختگیرانه در مورد محدود کردن محتوای آنلاین مشهور است ، حتی اگر این سیستم عامل ها در داخل کشور ساخته شده و بسیار محبوب باشند. در سال 2018 ، گزارش شده است که تنظیم کنندگان Toutiao – یک برنامه تجمیع اخبار را که در آن زمان بزرگترین بازدید ByteDance بود – از فروشگاه های برنامه های iOS و Android به دلیل محتوای پورنوگرافیک و مبتذل در فیدهای آن ، کشیده اند.

روز بعد ، پکن به ByteDance دستور داد تا Neihan Duanzi ، یک بستر رسانه های اجتماعی که در آن کاربران برای به اشتراک گذاشتن محتوای خام شناخته شده بودند ، برای همیشه تعطیل شود. در طول این قسمت ، اداره دولتی رادیو و تلویزیون چین از ByteDance خواست “از این درس عبرت گرفته و محتوای ویدیویی مشابه را از بین ببرد.”

در همان سال ، چین گروه هتل ها را مسدود کرد برنامه و وب سایت ماریوت به مدت یک هفته. این اقدام پس از آن صورت گرفت كه مشخص شد شركت هنگ كنگ و ماكائو را به عنوان “كشورهای” منفرد در سیستم عامل های خود قرار داده و باعث عصبانیت مقامات شده است.

– هانا ژانگ و شریس فام در این گزارش همکاری کردند.