بررسی Xbox Series X: منتظر “Halo Infinite” باشید

خبرهای روز جهان

مایکروسافت با 500 دلار ایکس باکس سری X ، ویدئوی ارتقا یافته و گرافیک ضدآب و همچنین تجربه ای همه جانبه را ارائه می دهد. مایکروسافت ادعا می کند که گیمرها باید انتظار داشته باشند که بهبود عملکرد به مدت هشت یا 10 سال متوقف شود زیرا ویژگی های پیشرفته دستگاه مانند پخش فیلم و ردیابی اشعه 8K ، که ممکن است تأثیر کمی در بازی در حال حاضر داشته باشد ، توسط شرکت های بازی سازی بیشتری در آینده تصویب می شود .

اگر به اکوسیستم مایکروسافت متصل باشید ، ممکن است این سال برای شما پیش بیاید که آیا پرداخت 500 دلار اضافی برای Xbox Series X 500 دلاری ارزش این را دارد که Xbox Series S کمی قدرتمندتر باشد که همه بازی های مشابه را برای یک کیف پول بیشتر انجام می دهد؟ دوستانه 300 دلار آیا سری X برای توجیه برچسب قیمت تفاوت کافی دارد؟

واقعاً چقدر قدرتمند است؟

از ماه مارس ، مایکروسافت در مورد قدرت ، سرعت و گرافیک Xbox Series X رجز خوانی می کند. اکنون که کنسول در دست ماست ، می توانیم این ادعاها را امتحان کنیم.

با سرعت ، متوجه شدم که Xbox Series X می تواند چند ثانیه سریعتر از Xbox One X به صفحه اصلی بوت شود و بازی هایی مانند “Ori and the Will of the Wisps” را تقریباً دو برابر سریعتر باز کند ، اگرچه سرعت بارگذاری ممکن است به شرایط خانه و Wi-Fi شما. این یک ویژگی است که می تواند برای گیمرهای بی صبر واقعاً مهم باشد ، اما اگر توجه زیادی نکنید ممکن است متوجه آن نشوید.

وقتی نوبت به ظاهر بازی ها می رسد ، مایکروسافت قول داده Xbox Series X با استفاده از ویژگی های جدیدی مانند ردیابی اشعه ، که فقط در بازی های انتخابی موجود است و جلوه های روشنایی سایه و نور بیشتری به آنها می دهد ، “افزایش چشمگیری” در عملکرد گرافیکی خواهد داشت.

با وجود همه ادعاهایش ، گرافیک های Xbox Series X را فقط کمی بهتر از Xbox One X مربوط به چند سال پیش یافتم. تصاویر بصری سری X جزئیات بیشتر و رنگهای واضح تری را در نسخه های بهینه شده بازی هایی مانند “Gears 5” و “Ori and the Will of the Wisps” نشان می دهد که ممکن است برای برخی ارزش داشته باشد. تفاوت محسوسی در نحوه بازی نور و آتش در برابر پسماندها و آوارها در “چرخ دنده های 5” و نحوه لرزش آبشار در “اوری” خواهید دید ، اما برای اطمینان باید دو بار چشمک بزنید ، زیرا اینگونه است تغییر بزرگی نیست

صحنه ای از "چرخ دنده 5"

من ترجیح دادم Xbox Series X را با One X مقایسه کنم و Xbox One اصلی 2013 را مقایسه نکنم زیرا نشان دهنده مقایسه سری X با جدیدترین و بهترین بازار است. و گرچه پیشرفت در گرافیک بسیار هیجان انگیز است ، اما همه تفاوت را متوجه نخواهند شد.

فراتر از گرافیک ، س questionsالاتی در مورد قابلیت های تبلیغاتی 8K Xbox Series X باقی مانده است. 8K آخرین پیشرفت در وضوح صفحه است و می تواند به معنای دنیای بسیار ثروتمندتر در نمایش باشد ، اما همچنین دارای یک برچسب قیمت سنگین است. در همین حال ، تلویزیون های 4K بسیار مقرون به صرفه هستند.

در کوتاه مدت ، ما هنوز کاملا در آنجا نیستیم ، زیرا اکثر تلویزیون ها هنوز از 8K پشتیبانی نمی کنند و توسعه دهندگان هیچ بازی قابل توجه 8K را منتشر نکرده اند. اگرچه من یک تلویزیون 8K دارم ، Xbox Series XI بررسی شده به من گزینه فعال کردن 8K در تنظیمات خود را نداد.

مایکروسافت به CNN Business گفت که اگرچه Xbox Series X “کاملاً قادر به خروجی 8K است” اما این گزینه را در تنظیمات فعال نکرده است زیرا هنوز هیچ بازی پشتیبانی از 8K وجود ندارد. این برنامه قصد دارد با شروع پشتیبانی بازی ها از 8K ، این گزینه را به فهرست تنظیمات اضافه کند.

این کنسول در حال حاضر حداکثر گرافیک 4K را با ابعاد ابریشمی 120 هرتز امکان پذیر می کند.

Xbox Series X ساکت تر از Xbox One X است. هر دو کنسول دارای فن هایی برای پخش هوای گرم هستند که می تواند تا 120 درجه برسد ، اما کنسول جدیدترین نسل برای یک تجربه کم سر و صدا اصلاح شده است.

بازی هایی که می توانید بازی کنید

جایی که Xbox One X – و به طور کلی خط Xbox مایکروسافت – از سایر خطوط کنسول عقب است ، در بازی ها است.

بدون در دسترس بودن عنوان پرچمدار خود ، “Halo Infinite” ، که تا سال 2021 به تأخیر می افتد ، خط جدید Xbox فاقد یک بازی پرفروش سفارشی است که بتواند قدرت نسل بعدی خود را به نمایش بگذارد.

"اوری و اراده ویسپس ها" در Xbox Series X.

هنگام آماده شدن برای این بازبینی ، مجبور شدم به دنبال بازی هایی باشم که می توانم آنها را در Xbox Series X بازی کنم که به موقع برای مهلت مقرر بهینه شده بودند.

بنابراین من به سادگی عناوین سازگار مانند “Gears 5” ، “Ori and the Will of Wisps” ، “Yakuza: Like A Dragon” ، “Sea of ​​Thieves” و “Destiny 2” را بازی کردم.

در حالی که سونی عناوین اختصاصی روز عرضه مانند “Spider-Man: Miles Morales” و “Astro’s Playroom” را برای نمایش کنترلر و مشخصات کنسول جدید خود در دسترس خواهد داشت ، Xbox عناوین انحصاری مانند “Grounded” و “The Falconeer” را در اختیار خواهد داشت. کمتر جلب توجه می کنند. ممکن است به نظر برسد که Xbox در حال تکرار شکست های Xbox One است.

مقایسه ای همگام با PS5 و Xbox Series X

برای یادآوری: در سال 2013 ، آخرین باری که سونی و مایکروسافت کنسول های نسل بعدی دوئل را منتشر کردند ، پلی استیشن 4 دارای بازی های انحصاری زیادی بود ، اما طبق گفته NPD ، 10 بازی پرفروش برتر Xbox One شامل هیچ یک از انحصاری های خاص خود نبود. گروه به طور متوسط ​​، مردم از کنسول های Xbox خود برای بازی “Grand Theft Auto” و “Call of Duty” استفاده می کردند و نه “Halo” و “Forza”. طبق تجزیه و تحلیل آمپر ، PlayStation 4 سونی نسبت به Xbox One 109 میلیون دستگاه در اوایل سال 2020 نسبت به Xbox One 49 میلیون دستگاه تخمین زده است.

شواهدی وجود دارد که مایکروسافت سخت در تلاش است تا این مسئله را تغییر دهد. این شرکت Zenimax ، شرکت مادر بتسدا را خریداری کرد ، و در ماه سپتامبر اعلام کرد ، صاحب امتیازهای محبوب مانند “Fallout” و “The Elder Scrolls V: Skyrim” و “Doom” می شود.

مایکروسافت هنوز نگفته است که آیا بازی های Bethesda را منحصر به Xbox می کند یا خیر ، اما اگر چنین شود ، این می تواند انگیزه بیشتری را برای گیمرها برای انتخاب اکوسیستم Xbox نسبت به PlayStation ایجاد کند.

در حال حاضر ، لبه اصلی Xbox در PlayStation Xbox Game Pass است ، سرویس اشتراک دسترسی دیجیتال ماهانه 9.99 دلار. سونی خود را ارائه می دهد 9.99 دلار اشتراک PlayStation Plus ، اما به اندازه سرویس مایکروسافت با بازی های رایگان ارائه نمی شود.

اما برای دسترسی به Game Pass به کنسول Xbox 500 دلاری مایکروسافت نیازی ندارید – البته بازیکنانی که کنسول ارزان قیمت سری S می توانند اشتراک دریافت کنند – و بازی هایی که در Xbox Series X اجرا می شوند ، از جمله “Halo Infinite” آینده همچنین بر روی کنسول های سری S و قدیمی تر نیز اجرا خواهد شد.

ایکس باکس گفته است که هزاران عنوان قدیمی آن در سری X و S قابل پخش خواهند بود.

هر چیز دیگری که باید بدانید

کنسول ها ممکن است برای بازی طراحی شده باشند ، اما آنها همچنین یک کالای اصلی اتاق نشیمن هستند که می توانید برای دسترسی به سرویس های جریانی مانند Netflix از آن استفاده کنید.

پیمایش در منوهای کنسول ، از فروشگاه آن تا برنامه های رسانه ای ارائه شده ، نسبتاً ساده و شهودی است. در صورت نیاز به تغییر تنظیمات صفحه نمایش ، آن را خیلی سریع در تنظیمات پیدا خواهید کرد و با یک ضربه سریع بر روی صفحه اصلی ، به هر مکانی که نیاز دارید بروید.

به همین ترتیب ، وقتی بازی روی Xbox Series X را که قبلاً در Xbox One X بازی می کردید ، باز می کنید ، می تواند پس انداز متقابل داشته باشد ، بنابراین می توانید به راحتی محل توقف خود را انتخاب کنید. این تقریباً مانند تماشای Netflix از طریق تلفن و سپس بازگشت به تلویزیون است. این یکی از ویژگی هایی بود که من به دنبال آن بودم زیرا هیچ چیز بدتر از این نیست که یک بازی را تمام کنید و سپس یک کنسول جدید بخرید که در ابتدا از شما می خواهد همه چیز را شروع کنید.

سری X از پلی استیشن 5 برجسته کوچکتر است و از طراحی زیبا ، مینیمالیستی برخوردار است.

کنترل کننده Xbox Series X که به تازگی طراحی شده است ، بسیاری از ویژگی های قدیمی کنترلر Xbox One را حفظ می کند اما برخی از تغییرات اساسی را ایجاد می کند. این یک پد دایره ای جدید و دایره ای شکل است که کمی زیبا تر است و یک دکمه اشتراک گذاری جدید برای یک روش سریع و راحت برای گرفتن عکس از صفحه و فیلم.

این کنترلر به درگاه USB-C نیز ارتقا یافته است اما همچنان می تواند به جای شارژ از باتری های دوتایی AA استفاده کند.

Xbox Series X دارای 1 ترابایت فضای ذخیره سازی است و می توانید فضای ذخیره سازی بیشتری خریداری کرده و در کنسول قرار دهید. یک ترابایت برای بارگیری حدود 19 بازی پرفروش قبل از اینکه فضای کافی نداشته باشم کافی بود.

Xbox Series X دارای برنامه گسترده ای از جمله YouTube ، Netflix ، Disney + ، Funimation ، Spotify ، Showtime و موارد دیگر است. این خبر خوبی برای هر گیمری است که از Xbox خود به عنوان فروشگاه یک طرفه برای سرگرمی استفاده می کند.

خط پایین

Xbox Series X در تاریخ 10 نوامبر وارد بازار می شود و 500 دلار قیمت دارد. این یک کنسول قدرتمند با فناوری آینده نگرانه است – فناوری که هنوز آنقدرها هم مفید نیست – اما هنوز یک بازی پرچمدار را برای هیجان گیمرها از دست نداده است.

این برای کنسول ها در زمان راه اندازی غیرمعمول نیست ، اما با گذشت زمان ، خواهیم دید که آیا گیمرها مجبور هستند که جدیدترین و درخشان ترین کنسول را در اکوسیستم Xbox با بیش از 299 دلار Xbox Series S امتحان کنند ، که سرعت بارگیری کمتری را ارائه می دهد و در 1440P پایین تر از بین می رود یا خیر. وضوح. در شرایط فعلی ، ممکن است لازم باشد کارهای بیشتری برای جلب طرفداران و ترغیب آنها برای ارتقا انجام دهد. پیشنهاد ما: صبر کنید تا “Halo Infinite” از راه برسد ، که به ما درک واقعی می دهد که آیا کنسول نسل بعدی مایکروسافت واقعا ارزش آن را دارد یا نه.