برایان کمپ از جمهوری‌خواهان می‌خواهد که از ادعاهای تقلب در انتخابات کنار بیایند: “2020 تاریخ باستانی است”

خبرهای روز جهان



CNN

برایان کمپ، فرماندار جورجیا، روز شنبه از جمهوری‌خواهان دیگر خواست تا از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 خارج شوند و به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و تداوم نارضایتی‌های انتخاباتی‌اش نگاهی نازک ارائه کرد.

بدون نام بردن از ترامپ، کمپ در نشست خصوصی اهداکنندگان کمیته ملی جمهوری خواهان در نشویل گفت که «هیچ یک رای دهنده نوسانی در یک ایالت نوسانی به نامزد ما رأی نخواهد داد اگر بخواهد درباره دزدیده شدن انتخابات 2020 صحبت کند».

کمپ با توجه به اظهارات آماده شده خود که توسط جیک تاپر از سی ان ان به دست آمده است، گفت: «برای رأی دهندگانی که سعی می کنند کرایه خود را بپردازند … پرداخت ماشین خود را … یا فرزندان خود را در کالج تحصیل کنند … سال 2020 تاریخ باستانی است.

ترامپ که پاییز گذشته کارزار انتخاب مجدد خود را اعلام کرد، از زمان ترک قدرت بارها این بحث را مطرح کرده است که جمهوری خواهان اگر چشم خود را بر گذشته ببندند، نمی توانند آینده موفقی داشته باشند – چه در پای صندوق های رای و چه از نظر قانونگذاری.

تنش بین ترامپ و کمپ سال‌هاست که ادامه دارد. زمانی که کمپ از براندازی پیروزی جو بایدن در جورجیا در سال 2020 امتناع کرد، ترامپ فرماندار را دشمن شماره 1 خود کرد و در طول سال 2021 علناً علیه او انتقاد کرد و سناتور سابق آمریکایی دیوید پردو را برای به چالش کشیدن کمپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه به خدمت گرفت. با همه اینها، ترامپ نتوانست کمپ را به مبارزه بکشاند و فرماندار پیش از شکست دادن رقیب دموکرات، استیسی آبرامز در انتخابات سراسری نوامبر، با اکثریت قاطع برنده شد.

همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای، نامزدهایی که از ادعاهای انتخاباتی نادرست ترامپ حمایت کردند، در ایالت‌های کلیدی که رئیس‌جمهور سابق برای پس گرفتن کاخ سفید در سال 2024 به آن نیاز دارد، عملکرد ضعیفی داشتند.

پیچیده تر کردن پیشنهاد ترامپ ابری از مشکلات حقوقی است. در نیویورک، پرداخت پولی به یک ستاره فیلم بزرگسالان کمی قبل از انتخابات 2016 منجر به کیفرخواست او توسط هیئت منصفه منهتن به دلیل نقش ادعایی او در این طرح شد – اولین بار در تاریخ آمریکا که یک رئیس جمهور فعلی یا سابق با آن روبرو می شود. اتهامات جنایی

و در آتلانتا، یک هیئت منصفه منتخب، تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای لغو شکست وی در انتخابات جورجیا در سال 2020 را بررسی کرده است.

طبق اظهارات آماده شده خود، کمپ روز شنبه مستقیماً به این تحقیقات اشاره کرد و تحقیقات را حواس پرتی خواند که می تواند حزب جمهوری خواه را از مسیر خود خارج کند و از مسائلی که رای دهندگان به آنها اهمیت می دهند دور کند.

کمپ گفت: «پرت شدن از اتفاقاتی که در دفاتر دادستانی منطقه منهتن و فولتون می‌افتد، ما را به کاخ سفید در سال 2024 بازگرداند. رسانه‌ها و دموکرات‌ها دوست ندارند تا نوامبر آینده از غروب تا غروب خورشید در این مورد صحبت کنیم.»

او با اشاره به وکلای منطقه ادامه داد: «اما حقیقت اینجاست: تحقیقات فانی ویلیس و آلوین براگ در مورد ادعاهای گذشته به آمریکایی‌های سخت‌کوش کمک نمی‌کند که با قیمت‌های بالای مواد غذایی، درد فزاینده در پمپ بنزین یا جنایات خشونت‌آمیز که محله‌هایشان را گرفته است، مبارزه می‌کنند». به ترتیب از شهرستان فولتون، جورجیا و منهتن.

در واقع، کسی که آنها بیشترین کمک را می کنند جو بایدن است.»