امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید

خبرهای روز جهان

بعلاوه، دوربین سلفی نیز یک دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور بایومتریک سنجش عمق SL 3D دارد. ماژول دوگانه دوربین آیفون ۱۳ از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه بهره میبرد. گوشی آیفون ۱۳ از یک باتری بزرگتر از نسل قبل بهره میبرد که از قابلیت فست شارژ 20 واتی پشتیبانی میکند. دوربین سلفی هم عملکرد عالی دارد و تصاویر بسیار خوبی در تمام شرایط نوری ثبت میکند. با اینکه قیمت آیفون ۱۳ مشخص شده و طبق روال در بازهی قیمتی بالایی ارائه میشود، اما با توجه به طرفداران و کاربران همیشه راضی آیفون، باز هم چیزی از ارزش خرید آن کم نمیشود.

اندازه صفحه نمایش این سری از آیفون، 6.1-6.7 اینچی است که نسبت به نسل قبل خود بزرگتر شده است و دقت رنگ و کنتراست بالایی دارد. اما اگر دقت کرده باشید قطعا متوجه میشوید که اپل گوشیهای خود را با ظاهری متفاوت از سایر گوشیهای دیگر طراحی میکند. باید بدانید که به دلیل تحریمها، گوشیهای آيفون در ایران گارانتی ندارند و نمیتوان پس از خرید این محصول از خدمات گارانتی شرکت اپل در ایران استفاده کرد. این دوربین در شرایط نور کم تصاویر بسیار خوبی ثبت میکند و همچنین از pixel PDAF نیز برخوردارست طراحی دوربین ایفون ۱۳ به شکلیست که سنسورها جذب نور بیشتری خواهند داشت که حاصل آن عکسهایی با نویز کم و وضوح بالا خواهد بود.

ایفون 13 از یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED بهره میبرد که رزولوشن 1170 × 2532، نسبت تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 460 پیکسل در اینچ را ارائه میدهد. با این حال، سلفی گرفته شده با پیکسل از نظر من بهترین است. پردازنده این دستگاه از نوع ۶۴ بیتی A8 است و از سیستم عامل آیاواس ۸ پشتیبانی میکند. هوشمندی روی دستگاه : مدتها در Android موجود است، تلاش میکند متنی را در تصاویر پیدا کند، این اطلاعات را عملی کند، اطلاعات بیشتری را از وب ارائه کند، احتمالاً آن را بین زبانها ترجمه کند و موارد دیگر.

اپل همچنین در مدل ارزان قیمت تبلت آی پد دوربین جدیدی که مناسب کار و آموزش از خانه است، استفاده کرده است. آیفون که در این بین ده ساله شد، به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس خود از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و همچنین آیفون X گوشی آیفون حافظه رونمایی کرد. یکی دیگر از قابلیتهای گوشی آیفون 13 گواهی IP68 دارد و میتواند تا عمق ششمتری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. مجموعه ای از تصاویر متحرک با قابلیت لمس سه بعدی ، اضافه شدن رنگی جدید به اسم رز گلد و همچنین پشتیبانی از “Hey، Siri” ، یک فرمان صوتی بدون دست که دستیار هوشمند آیفون را فعال کرد.